Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: حجم اراضی آزادسازی شده از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ٢٢٠٠ هکتار است. خبرگزاری میزان- حسین فاضلی هریکندی در دیدار عبدلله مخبر رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان البرز که در محل دادگستری استان و با حضور دبیر شورای تحول قضایی استان برگزار شد با تبریک انتصاب وی، به تبیین انتظارات دستگاه قضایی در زمینه مقابله با تغییر کاربری‌ها پرداخت و گفت: در کنار وظایف قانونی دستگاه‌ها، تصمیمات و مصوبات «قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز» باید مبنای اقدامات دستگاه‌ها در حوزه حقوق عامه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر عزم و جدیت دادگستری استان برای مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و تعدی به اراضی ملی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری‌ها را به صورت توامان پیگیری می‌کند و ضمن برخورد با متخلفان اجازه ادامه تصرف و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی، محیط زیست، حریم راه‌ها و رودخانه‌ها و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها را نخواهد داد.

رییس کل دادگستری استان البرز حجم اراضی آزادسازی شده از ابتدای سال جاری تاکنون را نزدیک به ۲۲۰۰ هکتار بیان کرد و گفت: از این مقدار بیش از ۶۷۵ هکتار مربوط به ساوجبلاغ و ۴۷۶ هکتار در حوزه قضایی چهارباغ است؛ همچنین ۴۸۱ هکتار در نظرآباد، ۳۹۳ هکتار در کرج، ۶۵ هکتار در اشتهارد، ۲۱ هکتار در فردیس و ۵ هکتار در طالقان آزادسازی شده‌اند.

وی متذکر شد: با ایجاد سامانه جامع مبتنی بر، GIS رصد دقیق و برخط تغییر کاربری‌ها و آخرین وضعیت آزادسازی‌ها بر اساس داده‌های ماهواره‌ای در اختیار دادگستری استان البرز قرار خواهد گرفت.          بیشتر بخوانید:         آزادسازی ۱۳۰ هزار متر مربع از اراضی زراعی با ورود دادستانی فیروزکوه انتهای پیام/ برچسب ها: البرز رفع تصرف اراضی ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: البرز رفع تصرف اراضی ملی مقابله با تغییر کاربری دادگستری استان استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد

جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ اعلام کرد: تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی دولتی جلوگیری شد.

سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با تاکید بر اهمیت مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در حیطه وظایف سازمان جهاد کشاورزی، اظهار کرد: طی آخرین عملیاتی که از سوی از اداره صورت گرفت ۱۷۵ هکتار از اراضی تصرف شده چهارباغ آزاد سازی شد.

مدیر اداره جهادکشاورزی چهارباغ ادامه داد: این تغییر کاربری‌ها در روستای «قوهه» بخش مرکزی در حال وقوع بود که با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی، عوامل نیروی انتظامی، یگان امداد، کلانتری‌های تابعه و با همکاری شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات رسان برق و گاز نسبت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات مقتضی به انجام رسید.

محمدی ارزش اراضی که از تغییر کاربری آن جلوگیری شده را حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این اراضی در ۱۶۰ قطعه تعریف شده بود، اضافه کرد: در خصوص دیوارکشی غیرمجاز، ویلا و بنای غیرمجاز در حال ساخت، دپوی مصالح، استخر و محوطه سازی اقدامات قانونی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ افزود: بنای غیرمجاز در حال ساخت ۱۲ مورد به مساحت تقریبی ۳۵۰۰ مترمربع، دپوی مصالح ۵۰ مورد مساحت تقریبی ۱۱۰۰۰ مترمربع و استخر ۹ مورد به مساحت تقریبی ۱۵۰ مترمربع تخریب و آزادسازی شد.

به گفته محمدی محوطه سازی ۴۵ مورد به مساحت تقریبی ۷۵۰۰ مترمربع، که اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها نسبت به مستحدثات غیرمجاز مذکور صورت پذیرفت؛ همچنین تعداد ۶ انشعاب برق غیر مجاز و ۷ مورد انشعاب گاز غیر مجاز با همکاری عوامل محترم اداره خدمات رسان برق و گاز قطع و جمع آوری شد.

کد خبر 750867

دیگر خبرها

  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد