Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: ایران به زودی گزارش سانحه سقوط هواپیمای اوکراین را منتشر می کند طرف‌های خارجی گزارش را می‌بینند و اگر نظری دارند بیان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن بهاروند روز سه شنبه در حاشیه نشست با «یوگنی ینین» همتای اوکراینی خود در جمع خبرنگاران افزود: دور دوم مذاکرات بین ایران و اوکراین خوب و سازنده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با مشترک خواندن نظرات دو طرف و اینکه جمهوری اسلامی خواهان عدالت است،  ادامه داد: در مورد جبران خسارت به خانواده‌های قربانیان هم باید صحبت کنیم. ایران به زودی گزارش سانحه را می دهد طرف های خارجی گزارش را می بینند و اگر نظری دارند بیان می‌کنند.

معاون وزیر امور خارجه با تاکید براینکه تمام تلاش این بود گزارش فنی و بی طرف باشد، اظهار داشت: دور سوم مذاکرات نوامبر امسال در کیف برگزار می شود.

بهاروند با بیان اینکه در این دور  روی اصول و مسایل حقوقی و قضایی کار کردیم، گفت: این یک مساله بیش از هر چیز مساله انسانی است و اگر جرمی اتفاق افتاد رسیدگی می‌شود. باید ترتیبی اتخاذ داده شود تا چنین حادثه‌ای نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دنیا اتفاق نیفتد.

 معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در خصوص پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان این سانحه و اینکه‌ آیا قرار نیست با بازماندگان قربانیان صحبت شود، ‌گفت: دولت‌ها ممکن است با در نظر گرفتن کنوانسیون‌های بین‌المللی درباره اصول پرداخت غرامت به توافقات برسند. در این دوره از مذاکرات مقداری درباره هواپیما صحبت شد و کمی هم درباره پرداخت غرامت به قربانیان صحبت کردیم. این امر یک مقدمات حقوقی دارد که باید انجام شود.

یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین هم این دو روز مذاکرات را بسیار دشوار و برنامه را فشرده خواند و گفت: در نتیجه مذاکرات بسیار سازنده بود و فضای سازنده‌ای ایجاد شده بود و پاسخ یک سری سوالاتمان در دور اول مذاکرات را از جانب ایران دریافت کردیم.  

وی با بیان اینکه این یک گام بلند برای برپا شدن و از سرگیری عدالت است، گفت: مذاکرات جریان دشواری و پیچیده‌ای است و همزمان تحقیقات کیفری هم در حال جریان است و تحقیقات نظامی هم انجام می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه اوکراین با بیان اینکه نتایج این دو تحقیقات به روشن شدن دلیل وقوع حادثه هواپیما کمک می‌کند، از آمادگی طرف ایرانی برای تمام کردن تحقیقات فنی استقبال و از تلاش‌هایشان در این مسیر قدردانی کرد.

ینین ابراز امیدواری کرد این تحقیقات فنی از طرف جانب ایرانی بر اساس تجربیات و قوانین بین‌المللی شناخته شده انجام و همچنین تحقیقات کیفری به طور بی‌طرفانه تمام شود و با همه مقصران در سقوط این حادثه با عدالت برخورد شود.

معاون وزیر خارجه اوکراین تصریح کرد: از اراده طرف ایرانی برای رسیدن به واقعیت و روشن شدن موضوع بسیار خوشحالیم و در حال حاضر احساس می‌کنم در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

ینین با بیان اینکه امروز بحث چگونگی پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان بررسی نشد، گفت: حل و فصل همه موارد مربوط به هواپیمای اوکراینی زمینه مناسبی برای حل و فصل پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان هواپیما است. اگر چه امروز موضوع پرداخت غرامت بررسی نشد اما به این موضوع نزدیک‌تر می‌شویم.  

وی تاکید کرد: موضوع عدالت برای اوکراین و کشورهایی که عزیزان خود را در حادثه سقوط هواپیما از دست دادند از همه چیز مهمتر است و امیدوارم که به این عدالت دست یابیم و خوشحالیم جمهوری اسلامی به این موضوع پاسخ داده است.

اخبار مرتبط آغاز دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره هواپیمای اوکراینی اظهارات سردار نقدی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و وضعیت اقتصادی فرماندهان سپاه حداقل 10 تن از فرماندهان ارتش از شهدای مدافع حرم هستند/ در ماجرای هواپیمای اوکراینی، حدس من این است که توسط آمریکا «جنگ الکترونیک» صورت گرفت حادثه هواپیمای اوکراینی، مناسبات ایران و کانادا را با چالش جدیدی مواجه کرده است پاسخ وزارت خارجه به ادعای تسلیم شکایتی از کانادا به ایران در خصوص هواپیمای اوکراینی آخرین خبر از غرامت و متهمان پرونده هواپیمای اوکراینی تکذیب اظهارات منتسب به سفیر اوکراین در مورد هواپیمای اوکراینی واکنش وزیران خارجه و ترابری کانادا به بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی بررسی تمام احتمالات در روند تحقیق در مورد هواپیمای اوکراینی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا محسن بهاروند سقوط هواپیمای اوکراینی غرامت هواپیمای اوکراینی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی هواپیمای اوکراین پرداخت غرامت امور خارجه معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد

صد‌ها هزار اوکراینی به‌دلیل جنگ به خارج از کشور گریخته‌اند، اما این کشور نیاز فوری به نیرو‌های جدید دارد؛ بنابراین، کی‌یف در زمان حاضر قوانین گذرنامه را تشدید می‌کند.

به گزارش تسنیم به نقل از اشپیگل، کی‌یف حدود دو هفته پیش قوانین بسیج سربازان را تشدید کرد، از جمله اینکه مخالفان انجام خدمت سربازی شدیدتر مجازات می‌شوند و کسانی که خدمت سربازی می‌کنند دیرتر مرخص می‌شوند، حالا مرحله بعدی دنبال می‌شود و در این مرحله اوکراین صدور گذرنامه برای مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله مقیم خارج از کشور را متوقف می‌کند.

این در آیین‌نامه‌ای که روز چهارشنبه در پرتال رسمی آن‌لاین دولت منتشر شد، بیان شده است. به‌طور خاص، این قانون بیان می‌کند که ارسال پاسپورت به نمایندگی‌های دیپلماتیک اوکراین در خارج از کشور "دیگر انجام نمی‌شود. "، این بدان معناست که مردان اوکراینی در سن نظامی تنها در آینده می‌توانند گذرنامه خود را در این کشور دریافت کنند.

این اقدام بخشی از تلاش‌های دولت اوکراین برای تشویق مردان به بازگشت به کشورشان است. روز سه‌شنبه، وزارت امور خارجه در کی‌یف از تعلیق موقت خدمات کنسولی برای مردان اوکراینی مقیم خارج از کشور بین سنین ۱۸ تا ۶۰ سال ـ به‌استثنای صدور کارت شناسایی برای بازگشت به اوکراین ـ خبر داد.

روز چهارشنبه صد‌ها نفر از اوکراینی‌ها مقابل دفتر صدور گذرنامه در ورشو، پایتخت لهستان به‌دلیل عدم‌تحویل مدارکشان به آن‌ها اعتراض کردند. مقامات این توقف را با "مشکلات فنی" توجیه کردند. واسیل سواریچ، سفیر اوکراین در لهستان، به خبرگزاری فرانسه اطمینان داد که تمام درخواست‌های مدارک سفری که قبل از ۲۳ آوریل ارائه شده است، بررسی خواهد شد.

پس از بیش از دو سال جنگ، اوکراین تحت فشار فزاینده‌ای از سوی کشور روسیه قرار گرفته است. ارتش اخیراً برای جذب سربازان جدید با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است.

دولت اوکراین بار‌ها از مردان در سن خدمت سربازی خواسته است که بازگردند، گاهی به‌صورت نامحسوس و گاهی واضح. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی یک روز پس از حمله روسیه گفت: ما همه اینجا هستیم.
اما حالا لحن او خشن‌تر شده است. در ماه ژانویه، مشاور زلنسکی از کشور‌های میزبان خواست که حمایت از پناهندگان اوکراینی را متوقف کنند تا آن‌ها بتوانند به خانه خود بازگردند. به‌گفته وی اوکراین به مردان، در دفاع و به‌عنوان مالیات‌دهندگان نیاز دارد.

از زمان بسیج عمومی، مردان بین ۱۸ تا ۶۰ سال فقط در موارد استثنایی مجاز به ترک اوکراین هستند، برای مثال اگر از سه یا چند کودک مراقبت می‌کنند یا از مشکلات سلامتی جدی رنج می‌برند.

اوکراین می‌خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که مردان اوکراینی در سن نظامی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، بازگردند. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز گذشته در سرویس آن‌لاین X نوشت: زندگی در خارج از کشور، شهروندی را از تعهدات نسبت به وطن خود معاف نمی‌کند.

به همین دلیل است که او دستور داد اقداماتی با هدف بازگرداندن تعادل بین مردان در سن نظامی در اوکراین و افرادی که در خارج از کشور خدمت می‌کنند ایجاد شود.

تا به حال صد‌ها هزار مرد اوکراینی با مدارک جعلی از مرز سبز به خارج از کشور فرار کرده‌اند تا از خدمت سربازی خودداری کنند. به‌گفته ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، دفتر او در زمان حاضر به‌دنبال صد‌ها هزار نفر است که گفته می‌شود پیش‌نویس اخطار‌ها و احضار‌ها را نادیده گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد