Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین کاظمی روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته وقف با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان یزد ۲ هزار و ۵۰۰ موقوفه با ۹ هزار رقبه شناسایی شده است، اظهار داشت: در سال جاری ۴۶ مورد از موقوفاتی که سندی از آنها در دسترس اوقاف نبود، شناسایی و در سامانه جامع موقوفات استان یزد ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از دهه وقف سال گذشته تا دهه وقف سال جاری، ۱۴ وقف جدید در شهرستان یزد انجام شده است.

کاظمی با بیان اینکه ۷۰ درصد موقوفات یزد، وقف روضه خوانی است، افزود: ۳۷۰ وقف نیز در استان یزد موقوفه قرآنی است که در این زمینه رتبه اول را در کشور داریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی مسائل مطرح شده در مورد وقف تصریح کرد: انتقاداتی که در مورد وقف می‌شود، به طور قطع اشتباه و حاصل نا آگاهی افراد است زیرا وقف به خودی خود، اشتباه نیست بلکه برخی عملکردها سبب می‌شود، سنت حسنه وقف تحت الشعاع قرار گیرد.

کاظمی یکی از ویژگی‌های مهم وقف را ماندگاری آن اعلام کرد و افزود: اگر این ویژگی از وقف گرفته شود، دیگر جذابیتی نخواهد داشت زیرا مهمترین مزیت وقف، باقی ماندن اموال افراد بعد از فوت آنها و صدقه جاریه‌ای است که خیر رسانی آن به مردم به واقف می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بخش قابل توجهی از موقوفات یزد در حوزه سلامت است، اظهار داشت: موقوفات متعددی در زمینه کمک به بیماران و کودکان سرطانی است و بسیاری از نیات نیز مطابق با نیازهای جامعه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد موقوفات متروکه‌ای که درآمدزایی ندارند، بیان کرد: برخی موقوفات هیچ درآمدی ندارند و برخی موقوفات نیز می‌توانند با توجه به موقعیت و ارزش ملک، درآمدزایی بالایی داشته باشند اما اکنون بنا به دلایل مختلف، گاه تا یک چهارم درآمدی که باید را نیز ندارند.

وی عنوان کرد: در این موقوفات اگر اندک سرمایه گذاری انجام شود، درآمدزایی بهتری انجام می‌شود و علاوه بر عمل به نیت واقف، بخشی از نیازهای جامعه نیز برطرف می‌شود.

کاظمی از سرمایه گذاران دعوت کرد تا برای درآمدزا کردن موقوفات شهرستان یزد به میدان بیایند و شرایطی فراهم کنند تا ضمن احیای موقوفات، از درآمد آنها برای حل مشکلات جامعه استفاده شود.

وی از جمله موقوفاتی که با سرمایه گذاری سرمایه گذاران به درآمدزایی رسیده و در دهه وقف امسال به بهره برداری می‌رسد را پمپ بنزین جاده کمربندی یزد کرمان، کارخانه یخ، کلنگ زنی مجتمع تجاری در کنارگذر یزد کرمان، کلنگ زنی پمپ بنزین و مجتمع تجاری در بلوار امام جعفرصادق (ع) اعلام کرد.

کد خبر 5052886

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد وقف اداره اوقاف یزد ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد اربعین 99 گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه اربعین حسینی مراسم عزاداری شهرستان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در این بازدید که معاون اقتصادی و جمعی از مدیران وزارت کشور هم حضور داشتند، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، توضیحاتی از ظرفیت‌های متعدد اقتصادی استان به دکتر وحیدی ارائه کرد و از برنامه ریزی، آمادگی و تلاش کرمانشاه برای جذب سرمایه گذاران خبر داد.

همچنین با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو، رایزنی‌هایی با مقامات کشوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفت و چندین تفاهم نامه در حوزه‌های گردشگری، صنایع غذایی و مواد معدنی بین طرفین منعقد شد.
ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز ۸ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.
این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.
این نمایشگاه در ۱۷ سالن نمایشگاهی با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو