Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@04:38:27 GMT

جدایی‌طلبان ارتش سرخ

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۸۴۲۷

جدایی‌طلبان ارتش سرخ

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بسیار فعال بود و بازیکنان مد نظر خود را ظرف چند روز به خدمت گرفت. این تیم امید را به هوادارانش هدیه داد و بازیکنان جدید هم در لیگ قهرمانان آسیا درخشان ظاهر شدند تا همه چیز خوب به نظر برسد.

اما رسیدن به فینال آسیا، اوضاع را دگرگون کرد، تا جایی که حالا شرایط به گونه‌ای است که باید گفت: «فینالیست شدن اصلاً خوشحالی ندارد!»

سرخپوشان پایتخت به همان اندازه که پیش از عزیمت به قطر و شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در جذب بازیکن موفق بودند، حالا در حفظ ستاره‌های خود ناموفق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایی کلی از قهرمان 4 دوره متوالی لیگ برتر و تیمی است که حدود دو ماه دیگر باید در فینال آسیا به میدان برود؛ ستاره‌ها ساز جدایی کوک کرده‌اند. برای هواداران میلیونی پرسپولیس چه چیزی از این نگران‌کننده‌تر که شاکله تیم از هم بپاشد؟

در هر حال به نظر می‌رسد مشکلات پرسپولیس تمامی ندارد و این تیم از حواشی رنج می‌برد. موضوع به مسائل مالی برمی‌گردد و این تیم در مقطع حساس فعلی با مشکلاتی همچون پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق خود مواجه است؛ موضوعی که به گفته مسئولان باعث شده باشگاه نتواند مطالبات بازیکنان را در موعد مقرر پرداخت کند. همین مسأله دلخوری برخی از بازیکنان را به همراه داشته و باعث شد این تعداد در تمرینات شرکت نکنند. اما این موضوع تا پیش از حضور ملی‌پوشان در تمرینات سرخ‌ها بود و دیروز که ملی پوشان پرسپولیس باید در تمرینات حاضر می‌شدند، اتفاقات دیگری رخ داد.

مرخصی ملی‌پوشان پرسپولیس که دو اردوی ازبکستان و ترکیه را پشت سر گذاشته بودند به پایان رسید و طبق تصمیم یحیی گل‌محمدی باید در تمرین حاضر می‌شدند اما از بین نفرات ملی‌پوش فقط احمد نوراللهی و وحید امیری در تمرینات حضور یافتند. شجاع خلیل‌زاده که هنوز بابت ماندن در پرسپولیس جلسه نهایی را با مدیران این باشگاه برگزار نکرده، در تمرین غایب بود و علاوه بر او، سیامک نعمتی و محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز در تمرین حاضر نشدند. برخی منابع مدعی شدند این دو بازیکن به باشگاه اعلام کرده‌اند خواهان افزایش قراردادشان هستند، موضوعی که توسط مسئولان باشگاه تأیید نشده است. پیش از حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان شجاع خلیل‌زاده از باشگاه درخواست کرد مبلغ قراردادش را افزایش دهد. باشگاه هم در آن مقطع اعلام کرد که اگر با خواسته شجاع موافقت کند، صدای بقیه بازیکنان درمی‌آید. گرچه بعد از چند جلسه میان طرفین و حصول توافق برای ماندن این بازیکن، باشگاه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که خواسته‌های خلیل‌زاده منطقی بوده است.

در این راستا حالا سایر بازیکنان ملی‌پوش هم مشابه چنین درخواستی از باشگاه دارند. محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع پرسپولیس در این باره گفت: «اینکه می‌‌گویند درخواست 10 یا 15 میلیاردی داشتم اصلاً درست نیست. البته یکی دو باشگاه ایرانی و باشگاه‌های قطری چنین پولی می‌دهند اما اینطور نیست که چنین درخواستی از پرسپولیس داشته باشم. فقط دوست دارم که باشگاه به مسأله من رسیدگی کند، درخواستی که من دارم اصلاً نامعقول نیست و به همان قیمت معقول راضی هستم.»

سیامک نعمتی هم دیروز به باشگاه رفت و جلسه‌ای با مدیران برگزار کرد. او پس از پایان جلسه در جمع خبرنگاران گفت: «قول‌هایی داده شده و ان‌‌شاءالله تا یکی دو روز آینده تکلیف را مشخص خواهیم کرد. از قراردادهای فصل قبل هم خیلی طلبکار بودیم و هستیم. گله من از باشگاه این است روزی که ما به همراه 7،8 نفر به باشگاه آمدیم و بابت مطالبات فصل قبل‌مان 30 درصد تخفیف دادیم، هیچ تشکر و قدردانی نشد. من از سال 96، 97 طلب داشتم و در سال 99 از این پول تخفیف دادیم و انتظار داشتیم باشگاه یک عکس‌‌العمل خوب داشته باشد. الان هم مشکلاتی وجود دارد و باشگاه قول داده که برطرف کند.» نعمتی در مورد پیشنهاد از فوتبال ترکیه عنوان کرد: «پیشنهادهایی وجود دارد ولی چون من یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم در اختیار باشگاه است که چه تصمیمی می‌‌گیرند.»

به اینها بشار رسن را هم باید اضافه کرد که خواهان جدایی است، گرچه باشگاه تاکید کرده مخالف است و اجازه جدایی به هافبک عراقی اش نمی دهد. علاوه بر بازیکنان حالا صحبت‌هایی در خصوص پیشنهاد یک باشگاه چینی به یحیی گل محمدی هم مطرح شده است. به گزارش مهر، سرمربی پرسپولیس پیشنهاد رسمی از باشگاهی در سوپرلیگ چین دریافت کرده ولی هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده است. این باشگاه چینی با ارائه یک پیشنهاد مالی قابل توجه خواهان عقد قرارداد یکساله با گل محمدی است. با این حال، گل‌محمدی دیروز در استوری اینستاگرام خود نوشت: «هواداران عزیز، من از هیچ باشگاهی پیشنهاد ندارم، فینال و انشاءالله قهرمانی  آسیا را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم.» اما با این وجود به نظر می‌رسد شرایط در پرسپولیس به عنوان تیم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا اصلاً مناسب نیست و این گونه به نظر می‌رسد که صعود به فینال آسیا آن گونه که باید برای هواداران پرسپولیس خوش یمن نبوده است. در واقع درخشش گل‌محمدی و شاگردانش در آسیا و صعود به فینال باعث شده تعدادی از بازیکنان با پیشنهاداتی مواجه شوند؛ پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای که شاید نتوان به‌راحتی از کنار آن گذشت.

بــــرش

گلایه‌های یحیی در جلسه با وزیر

پرسپولیس در شرایطی به فینال آسیا صعود کرده است که حاشیه‌های زیادی پیدا کرده است. به گزارش ورزش سه، ناراحتی و گلایه بازیکنان در جلسه پنجشنبه مدیران پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی و در شرایطی که سیدجلال حسینی هم در این نشست حضور داشته، در حضور وزیر به صورت کاملاً جدی و تند از زبان گل‌محمدی مطرح شده تا وضعیت رابطه بین مدیران و سرمربی پرسپولیس همچنان وخیم باشد. در واقع پرسپولیسی‌ها باید از صعود به فینال آسیا شاکر باشند چرا که میزان و حجم اختلافات برطرف نشده بین چهره‌های اصلی باشگاه در حدی است که بعید بود اگر این تیم به فینال صعود نکرده بود، همکاری بازیکنان و کادرفنی ادامه پیدا کند اما صلاح و مصلحت‌های دو طرفه فعلاً همه چیز را در سطح ادامه همکاری نگه داشته است.‌

بیشتر بخوانید:

بازگشت بیرانوند به امید بازی در لیگ اروپا+ تصویر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فینال آسیا لیگ قهرمانان گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورونوف باید شماره 70 را تحویل بدهد

به گزارش "ورزش سه"، لیگ بیست و سوم در حالی برای پرسپولیس به پایان می‌رسد که این تیم سومین خط حمله برتر را در اختیار دارد اما در جدول گلزنان خبری از مهاجمان این تیم نیست. نکته مهم در مورد خط حمله پرسپولیس، تغییرات متعددی است که باعث شده تا نبیل باهویی، شهاب زاهدی و عیسی آل‌کثیر هر کدام به مدت نیم فصل در خط آتش قرمزها قرار بگیرند.

البته عیسی و زاهدی عملکرد قابل قبولی در ترکیب پرسپولیس داشتند اما معضل چند فصل اخیر پرسپولیس در خط حمله، مسئله درخشش مستمر مهاجمان است که به خصوص بعد از جدایی علی علیپور، هرگز دیده نشده و مواردی چون محرومیت، مصدومیت و جدایی، جلوی این موضوع را گرفته است.

علی علیپور، آخرین مهاجم پرسپولیس است که در یک فصل لیگ برتر موفق شد گل‌های خود را دو رقمی کند. علیپور در لیگ هفدهم 19 گل و در فصول بعدی 14 و 12 گل به ثمر رساند و سپس پایتخت ایران را به مقصد پرتغال ترک کرد تا پیراهن ماریتیمو و ژیل ویسنته را بر تن کند.

او در مجموع فصولی که برای پرسپولیس بازی کرد، 72 گل به ثمر رساند تا بالاتر از حسین کلانی، پنجمین گلزن تاریخ باشگاه لقب بگیرد. با این حال علیپور بعد از جدایی از پرسپولیس و در چهار فصل بازی برای ماریتیمو و ژیل ویسنته، نتوانست به آرزوهای خود برسد و تنها 17 گل به ثمر رساند.

علیپور که آقای گل پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شد، در این مدت یک مصدومیت رباط صلیبی دردناک هم داشت که نزدیک به یک فصل او را از میادین دور نگه داشت و حالا با نگاه به کارنامه چهار ساله این بازیکن، خود او نیز از عملکردش چندان راضی نخواهد بود. البته او در فصل دوم بازی برای ماریتیمو آمار نسبتا خوبی داشت و همین موضوع باعث شد تا پیشنهاد باشگاه ژیل را بگیرد.

حالا قرارداد این مهاجم در حالی به پایان می‌رسد که او در 28 سالگی همچنان یک گزینه جذاب برای پرسپولیس خواهد بود و شاید زمان آن رسیده باشد که علیپور ماجراجویی خود در فوتبال اروپا را به پایان برساند و تصمیم به بازگشت به پرسپولیس بگیرد. در این چهار فصل نیز بارها زمزمه حضور او در پرسپولیس وجود داشته اما مسائل مختلف جلوی این انتقال را گرفته و حالا شاید اگر طرفین یکدیگر را بخواهند، پیراهن شماره 70 دوباره بر تن علیپور برود و اورونوف تکنیکی شماره دیگری را برای خود برگزیند.

دیگر خبرها

  • اورونوف باید شماره 70 را تحویل بدهد
  • مهاجم پرسپولیس مثل دیوار است و توپ به او می‌خورد و برمی‌گردد! | آقای مدافع ملی‌پوش ۴ تا پاس سالم نمی‌تواند بدهد
  • عکس| ناراحتی یک پرسپولیسی؛ جدایی نزدیک است!
  • هاشمی: در دفاع خوب نبودیم/ مسئولان آسیا عادلانه تصمیم بگیرند
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • قضاوت فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به بنیادی‌فر رسید
  • اشاره فرناندز به احتمال جدایی‌اش از منچستریونایتد
  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • موعود داور فینال آسیا شد
  • بنیادی فر داور فینال جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال شد