Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: بیش از ۴۰ نفر از مددجویان زندانی با استفاده از سامانه ارتباط تصویری به صورت بر خط با رییس کل دادگستری و چندتن از معاونان دادگستری ملاقات کرده و مشکلات حقوقی و قضایی خود را مطرح کردند. عزیز صابریان در گفتگو با اشاره به راه اندازی سیستم ارتباط تصویری بین مددجویان زندانی و مقام‌های قضایی برای اولین بار در کشور، اظهار داشت: در این دیدار که از طریق ویدئو کنفرانس و به صورت برخط و از محل کار هر یک از مقام‌های قضایی استان به صورت جداگانه و همزمان برگزارشد، علاوه بر رییس کل دادگستری، رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد، رییس دادگاه انقلاب و معاون دادستان نیز حضور داشتند و ضمن استماع مشکلات مددجویان زندانی به درخواست‌های بیش از ۴۰ نفر از آنان رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از این سامانه که برای ارتباط مددجویان زندانی با مقام‌های قضایی برای طرح مشکلات آنان استفاده گردید، برای ملاقات الکترونیک مددجویان زندانی با خانواده هایشان نیز در فضایی امن استفاده می‌شود تا بتوان با استفاده از تکنولوژی‌های روز امور مرتبط را تسریع و تسهیل کرد.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری یک هزار و ۷۰۰ جلسه دادرسی الکترونیک در شش ماه نخست سال جاری، گفت: در حال حاضر در زندان‌های استان یزد شش اتاق ویژه دادرسی الکترونیک توسط معاونت آمار و فناوری دادگستری و اداره کل زندان‌ها ایجاد گردید تا اکثریت جلسات رسیدگی آن‌ها از این طریق برگزار شود که در این راستا یک هزار و ۷۰۰ جلسه دادرسی الکترونیک، بالغ بر ۵۰ هزار دقیقه با زندان‌های استان و سایر نقاط کشور و خارج از کشور ارتباط تصویری برقرار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی شد.
وی ابراز داشت: با توجه به امکانات و تجهیزات زیرساختی موجود در دادگستری استان، برخی از جلسات رسیدگی پرونده‌های غیر زندانی نیز به صورت ویدئو کنفرانس و برخط برگزار می‌شود که در صورت اختصاص تجهیزات و امکانات، این قابلیت توسعه یافته و در این شرایط اصحاب دعوی بیشتری امکان عدم مراجعه به دادگاه و رسیدگی به پرونده به صورت برخط را خواهند داشت.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد از ایجاد زیر ساخت جهت انجام ملاقات مردمی به صورت الکترونیک خبر داد و یادآور شد: در آینده نزدیک برنامه ملاقات‌های مردمی رییس کل دادگستری استان و برخی از معاونین نیز از طریق سامانه ارتباط تصویری به صورت برخط انجام خواهد شد.      بیشتر بخوانید:      هوشمندسازی دستگاه قضایی با اجرای طرح پرونده‌های تمام الکترونیک در  هرمزگان انتهای پیام/ برچسب ها: یزد زندانی ارتباط حقوقی الکترونیک تکنولوژی دادرسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یزد زندانی ارتباط حقوقی الکترونیک تکنولوژی دادرسی دادرسی الکترونیک رییس کل دادگستری مددجویان زندانی دادگستری استان ارتباط تصویری استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت

 رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی یکشنبه شب در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رییس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌