Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: مسوولیت اجتماعی شرکتی مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت بایستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعال  می‌کند، انجام دهد؛ سازمان‌ها در مقابل جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند مسوول هستند؛ چرا که از منابع انسانی، طبیعی و اقتصادی آن استفاده می‌کنند. 

شرکت نفت در قبال وضعیت شهرها، مناطق و مردم همجوار صنایع پتروشیمی مسوول است و باید برای بهبود شرایط تمام توان خود را به کار گیرند در حالی که در واقعیت با وجود اختصاص بودجه‌های کلان به حوزه مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها، آن طور که باید اقدامات خاصی انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها و اختصاص بودجه‌های کلان به آن در استان ایلام نامی ناآشنا است که به دلیل بی‌برنامگی‌های متولیان امر به یغما می‌رود و تنها به یکسری اقدامات خرد اکتفا می‌کنند و به نوعی سرمایه ملی هرج و مرج می‌شود؛ مسوولین در قبال این سرمایه‌های ملی بایستی شفاف سازی کنند.

پتروشیمی ایلام در حوزه مسوولیت اجتماعی 53 میلیارد ریال هزینه کرده است

محسن صیادی رئیس واحد تضمین کیفیت شرکت پتروشیمی ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: پتروشیمی استان ایلام در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی در سه زمینه اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در دو سال گذشته نزدیک به ۵۳ میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی افزود: در  زمینه مسائل اجتماعی می‌توان به کمک به سیل زدگان ایلام، کمک به زلزله ‌زدگان کرمانشاه، مشارکت در ساخت دو واحد مسکونی برای سیل زدگان استان، حمایت از تیم فوتبال شهدای شهر چوار، تهیه وسایل بازی برای کودکان در دو روستای آبزا و راه سفید، اهدای بسته‌های حمایتی و اقلام خوراکی به نیازمندان در ماه مبارک رمضان، اهدای بسته‌های غذای، توزیع بسته‌های گوشت گرم در بین خانواده‌های کم بضاعت، اهدای کمک مالی جهت ساخت مساجد در روستاهای چوار و تاسیس مرکز نیکوکاری، اشاره کرد.

رئیس واحد تضمین کیفیت شرکت پتروشیمی ایلام ادامه داد: پتروشیمی در زمینه مسائل اقتصادی فعالیت‌های مانند به کارگیری پیمان کاران بومی برای قردادهای نقلیه، رستوران و نیروهای انسانی، عقد قرارداد با شرکت‌های باربری محلی برای حمل محصولات، عقد قرارداد با شرکت آبفای استان ایلام جهت خرید گاز و آب جهت تولید محصول در واحد های مجتمع، درآمد مستقیم حدود ۲۰۰۰ هزار خانوار از طریق فعالیت بخش‌های تولید و پروژه‌های در حال ساخت شرکت، انجام داده است. 

صیادی در ادامه گفت: از فعالیت‌های زیست محیطی پتروشیمی نیز میتوان به مشارکت در طرح حمایت از گوزن زرد در حال انقراض، مشارکت در برپایی نمایشگاه‌های استانی و کشوری محیط زیست، مشارکت در برگزاری روز زمین پاک و پاکسازی طبیعت، واگذاری ضایعات به سازمان بهزیستی و کمیته امداد، مشارکت در طرح تفکیک پسماند در مبدا با همکاری شهرداری، کاشت نهال درخت داخل مجتمع و در جنگل‌های مجاور، واگذاری ضایعات قابل فروش به سازمان محیط زیست، مشارکت در اطفای حریق جنگل‌ها و روستاهای مجاور و مشارکت در ساخت پارک‌های مجاور شرکت اشاره کرد.

وی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های پتروشیمی نصب سیستم پایش آنلاین هوا در مجتمع است که اگر هوای مجتمع آلوده باشد سازمان محیط زیست به ما اخطار خواهد داد و در جهت جلوگیری از آلودگی‌ها انجام شده است.

اسنادی که ارائه نشد/ سند سخنانمان را به شما نمی‌دهیم!

طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و در سال 88 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با الحاق یک تبصره ذیل ماده( 10) ، موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد و از آن تاریخ لازم‌الاجرا شد؛ خبرنگاران و حتی مردم می‌توانند به یکسری اطلاعات که از خطوط قرمز رد نمی‌شوند دسترسی داشته باشند و حتی آن را منتشر کنند، اما پس از درخواست خبرنگار فارس مبنی بر ارائه اسناد موضوعات فوق‌الذکر، این ارگان ارائه اسناد را منوط به دریافت مجوز رسمی از سازمان صمت کرد وعملا هیچ سندی ارائه نشد!

خدمات رسانی به زائرین کربلا به مناسبت اربعین حسینی

منوچهر کریمیان روابط عمومی پالایشگاه گاز ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: مسوولیت اجتماعی احساس تعهدی است که بر طبق آن شرکت‌ها یا سازمان‌ها، علاوه بر وظایف سازمانی از طریق رفتار پیشگیرانه و اصلاحی به مدیریت تاثیرات و پیامدهای ناشی از تصمیمات یا فعالیت‌های خود در قبال ذی‌نفعان می‌پردازند که در این راستا شرکت پالایش گاز ایلام هم مسوولانه در محورهای مختلف زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی اقدامات شایان را انجام داده است.

وی افزود: اشتغال زایی بیش از ۹۰۰ نفر به طور مستقیم، حمایت مادی و معنوی از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و پروژه‌های پژوهشی، توزیع اقلام و مایحتاج اولیه خوراکی در بین اقشار کم درآمد جامعه و آسیب دیدگان ناشی از شیوع کرونا، اهداء لباس یک بار مصرف، ماسک و مواد ضدعفونی کننده به دانشگاه علوم پزشکی، بخشداری چوار و افراد مستمند، در اختیار قرار دادن درمانگاه جهت انجام تست‌های مربوط به مبتلایان به ویروس کرونا،کمک به برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در سطح بخش چوار، خدمات رسانی به زائرین کربلا به مناسبت اربعین حسینی از جمله اقدامات ما در زمینه مسوولیت اجتماعی است.

کرمیان ادامه داد: همچنین حمایت از جوانان ورزشکار از قبیل فوتبال بانوان و قهرمانان ورزشی، تلاش در جهت حفاظت از محیط زیست و اجرای حدود ۲۴ هزار هکتار فضای سبز، مشارکت در حصار‌کشی طرح‌های حفاظت از زیستگاه حیات وحش، احداث تصفیه خانه پساب صنعتی و اجرای ده‌ها طرح دیگر در ارتباط با مسوولیت‌های اجتماعی، اشاره کرد.

مسوولیت اجتماعی تعهدی برای تصمیم گیران است

مونا صیدی روابط عمومی سازمان صنعت و معدن استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها( CSR) مفهومی وسیع‌ دارد؛ مسئولیت اجتماعی به طور اعم، به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که صاحبان سرمایه و بنگاه‌های اقتصادی به صورت داوطلبانه، به عنوان یک عضو مؤثر و مفید در جامعه، انجام می‌دهند.

وی افزود: از نظر اجتماعی مسوول بودن یعنی آدم‌ها و سازمان‌ها می‌بایست با اخلاق و با حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی رفتار کنند؛ تلاش برای برقراری مسوولیت اجتماعی، به افراد، سازمان‌ها و دولت کمک می‌کند تاثیری مثبت بر پیشرفت، کار و جامعه داشته باشند.

صیدی ادامه داد: مسوولیت اجتماعی هر شرکت در راستای مأموریت همان شرکت تعریف می‌شود؛ مسوولیت اجتماعی تعهدی ست برای تصمیم گیران که علاوه بر تأمین منافع خودشان، موجبات بهبود رفاه جامعه را نیز فراهم آورند.

وی تصریح کرد: مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها بر بهبود عملکرد سازمان تأثیرات فراوان دارند از جمله این تأثیرات در صنعت می‌توان به مواردی مانند سلامت و رفاه اجتماعی، محیط زیست، آموزش و پرورش، امور خیریه و فقر زدایی هنر و فرهنگ و تجارت و تولید مناسب و مطلوب اشاره کرد.

گوزن زرد ایرانی اولویت است یا آینده و زندگی جوانان تحصیل کرده ایلامی؟!

با توجه اینکه سازمان‌های پتروشیمی و پالایشگاه گاز در قبال مسوولیت اجتماعی بودجه‌های خوب و اختصاصی در اختیار دارند، انتظار می‌رود فعالیت‌های قابل توجه‌تری به خصوص در حوزه اشتغال جوانان انجام دهند؛ اشتغال در استانی که بیشترین آمار جوانان تحصیل کرده در سطح کشور را دارد، شاید نجات آینده جوانان مهم‌تر از حمایت و خرج و هزینه برای گوزن زرد ایرانی باشد!

با وجود سرمایه گذاری بسیاری که در منطقه انجام شده ‌می‌توانست اقدامات خوبی در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی در شرکت‌ها صورت می‌گرفت اما این شرکت‌ها در مقابل مقدار بودجه‌های اختصاصی تنها به یکسری اقدامات خرد که برای صحت آن‌ها هم مدرکی ارائه ندادند، بسنده کرده‌اند و به تعهدی که نسبت به بهبود رفاه جامعه دارند عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام/ 9708

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام محیط زیست منابع انسانی اجتماعی مسوولیت اجتماعی مسوولیت اجتماعی شرکت ها خبرگزاری فارس استان ایلام سازمان ها محیط زیست گوزن زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان

عبدالرضا روشنی مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس ماده یک قانون این سازمان، توسعه و گسترش پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف با اولویت گروه‌های فاقد بیمه، با هدف استقرار عدالت اجتماعی و ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی افراد جامعه مأموریت اصلی این مجموعه تلقی می‌گردد، گفت: در همین راستا از سال ۱۴۰۱ طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به اجرا درآمده است و از استقبال خوبی برخوردار بوده و در سال جدید نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

او با بیان اینکه تمامی صاحبان حرف و مشاغل آزاد، دارندگان سوابق بیمه‌ای از گذشته که در حال حاضر به هر دلیل دارای ارتباط بیمه‌ای نیستند، زنان خانه‌دار و دختران بالای ۱۸ سال و تمامی دانشجویان می‌توانند در قالب انعقاد قرارداد‌های اختیاری و مشاغل آزاد تحت پوشش این سازمان قرار گیرند، می گوید: عدم نیاز به مراجعه حضوری و انتخابی بودن نرخ بیمه و سطح دستمزدی از ویژگی‌های این قرارداد‌ها می‌باشد.

روشنی ادامه داد: قرارداد‌های گروه مشاغل آزاد و زنان خانه دار در سه نرخ با امکان بهره مندی از دو درصد سهم دولت منعقد شده و مخاطبان میتوانند با انتخاب دامنه تعهدات مورد انتظار خود با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت قرارداد با امکان پرداخت آنلاین حق بیمه اقدام نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان گفت: نرخ حق بیمه اختیاری نیز ۲۷ درصد و مبنای پایه آن ۱/۲ برابر حداقل دستمزد سال می‌باشد.

در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر بیمه شده در گروه‌های حرف و مشاغل آزاد و اختیاری در سطح استان خوزستان تحت پوشش می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام‌
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ»در ایلام متولد شد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ» متولد شد
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام در سال جاری
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان