Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:48:13 GMT

هیجان‌های بازار باعث افزایش قیمت دلار شده بود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۸۹۲۹

هیجان‌های بازار باعث افزایش قیمت دلار شده بود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان‌ رضوی گفت: با کاهش نرخ ارز مردم مجددا به بازار بورس هجوم می‌آورند، دلارها و طلاهای خود را برای ورود به این بازار می‌فروشند و این نقدینگی مجددا به بازار بورس هدایت می‌شود اما به‌ دلیل اینکه ساختار آن درست و واقعی نیست، شاخص بازار بورس نیز مجددا رو به کاهش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهرام مرصعی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص علل نوسانات اخیر ارز اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز عمدتا باید دلایل اقتصادی داشته‌ باشد و زمانی که دلایل این نوسانات اقتصادی باشد، روند صعودی و نزولی قیمت ارز تاحدودی قابل پیش‌بینی‌ است، همچنین اهرم‌هایی وجود دارد تا نوسانات شدید را به‌ وسیله آن کنترل‌ کرد و ریسک نوسانات را در بازار ارز به حداقل رساند.

وی در خصوص علت افت قیمت طلا گفت: متاسفانه نوسانات اخیر ارز، منشا اقتصادی واقعی ندارند. افت نرخ طلا نیز به واسطه کاهش قیمت دلار بوده، در حال حاضر قیمت جهانی طلا تغییری نکرده‌ و برای محاسبه قیمت طلا باید قیمت دلار را به ریال در قیمت جهانی طلا ضرب کرد.

این فعال اقتصادی افزود: اگر به بررسی روند تغییر دلار در چند ساله اخیر توجه کنیم، بنابر سیاست‌گذاری‌های بانک‌ مرکزی این نوسانات به‌ طور مصنوعی به بازار تحمیل می‌شود. بالا رفتن قیمت ارز تا این میزان اصلا طبیعی نبود و پیش‌بینی افت قیمت می‌شد، زیرا وقتی عواملی که قیمت دلار را به‌ طور مصنوعی بالا نگه‌ می‌دارند، برداشته‌ شوند، افت قیمت در آن طبیعی‌ است.

مرصعی با اشاره به وضعیت بازارهای سه‌گانه تصریح‌ کرد: به‌نظر می‌رسد که مردم مجددا به بازار بورس هجوم آورند و تلاش کنند تا هر آنچه که در گذشته از دست دادند، به‌ دست آورند، دلارها و طلاهای خود را برای ورود به این بازار بفروشند، این نقدینگی مجددا به بازار بورس هدایت شود و این بازار نیز به‌ صورت کاذب حتی تا شاخص دو میلیون افزایش یابد اما به‌ دلیل اینکه ساختار آن درست و واقعی نیست، شاخص بازار بورس نیز مجددا رو به کاهش خواهد رفت. تا انتخابات آمریکا این نوسانات شدید مشاهده خواهد شد و این موضوع دور از انتظار نخواهد بود، زیرا منشا آن سیاسی و نه اقتصادی‌ است.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان‌ رضوی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های حداقلی و حداکثری کار بسیار دشواری‌ است. زمانی که اطلاعات پایه وجود دارند، تحلیل نوسانات با خطا و مشکل روبه‌رو است، بنابراین زمانی که اطلاعات پایه وجود ندارند، قطعا این تحلیل با مشکلات بیش‌تری مواجه خواهد بود. نباید دلایل نوسانات اخیر را اقتصادی دانست، بلکه دلایل این نوسانات غالبا به‌دلیل تصمیم‌گیری‌های سیاسی و پس از آن حرکت‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی در خصوص پیش‌بینی قیمت ارز عنوان کرد: حرکت‌های گله‌ای در خرید و فروش دلار، طلا و یا سهام بازار سرمایه، افت و صعود قیمت‌ها را تشدیدتر می‌کند و باید انتظار نوسانات شدید قیمتی را داشت. به‌ نظر می‌رسد اتفاقات فعلی بازارهای طلا، ارز و بورس کاملا برنامه‌ریزی‌ شده‌ است و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی برای آنان داشت اما در حال حاضر دلار واقعی باید حدود 25 هزار تومان باشد و قیمت‌هایی بالاتر و یا پایین‌تر از این قیمت، دلایلی هیجانی دارد و علت آن برخی اخباری است که در جامعه پخش می‌شود.

این فعال اقتصادی اضافه‌ کرد: به‌ نظر می‌رسد که نمی‌توان از این موضوعات تحلیل دقیق اقتصادی داشت و باید به صحبت‌های مسئولان و اتفاقات سیاسی و همچنین انتخابات آمریکا توجه‌ کرد.

مرصعی بیان کرد: این‌ روند هیجانی در تغییر قیمت‌ها، نتیجه‌ای جز نوسانات اقتصادی و اجتماعی و همچنین رکود شدید بازار نخواهد داشت. این نوسانات که نشان از عدم ثبات اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد، ما را همه روزه با ریسک‌های بزرگ و کلانی مواجه می‌کند و در خصوص هر موضوعی، عدم قطعیت به وجود می‌آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کاهش قیمت دلار بورس پیش بینی نرخ دلار مجددا به بازار بورس قیمت دلار پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که  ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۸۰ درصد کاهش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۹۹ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند