Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@11:22:57 GMT

تخته گاز کرونا در تاکسی های درون شهری/جدال نان و جان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۰۷۷

تخته گاز کرونا در تاکسی های درون شهری/جدال نان و جان

این روزها کرونا جولان می دهد و روزانه جان صدها نفر را در کشور می گیرد، رانندگان تاکسی نیز بیشتر از هر کسی در معرض این ویروس منحوس قرار دارند که اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی را دوچندان می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ماه ها از شیوع کرونا در کشور می گذرد، اوایل رعایت پروتکل های بهداشتی کمی سخت به نظر می رسید، ولی کم کم همه مردم خود را برای این شرایط آماده کردند و طولی نکشید که ماسک، دستکش و فاصله ها در هر جایی حرف اول را می زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان روزهای نخست شیوع کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، عدم خروج غیر ضروری از منزل، رعایت فاصله با دیگران و عدم حضور در مکان های شلوغ بسیار مورد تاکید بود.

ضرر کرونا به رانندگان تاکسی

هفته های اول کرونا بسیاری از صنوف تعطیل شدند تا بتوان با این کار هم کرونا را زمین گیر کرد و قدری از شیوع آن کاست، ضربه کرونا به اقتصاد و معیشت مردم به وضوع دیده می شد.

در میان همه این دغدغه ها و مشکلات، عده ای غم نان داشتند و نگران معیشت خانواده، چاره ای نداشتند جز این که مسافر کشی کنند و خطر کرونا را به جان بخرند.

در روزهای اول کرونا ضدعفونی کردن تاکسی ها، استفاده از ماسک، کاهش تعداد مسافران  سوار بر تاکسی، جدا کردن صندلی راننده با حفاظ پلاستیک از مهمترین اقداماتی بود که برای کاهش ابتلای به کرونا انجام می شد.

کمرنگ شدن پروتکل های بهداشتی در جولان کرونا

اما رفته رفته برخی از پروتکل ها کمرنگ شد، شاید هم عده ای از رعایت کردن پروتکل ها به تنگ آمده اند و این روزها که وضعیت کرونا از قرمز هم عبور کرده، بدون رعایت نکات بهداشتی و ماسک در سطح شهر حاضر می شوند.

این در حالیست که گاهی این افراد ناقل هستند و کرونا را به دیگران منتقل می کنند و یا خودشان از دیگران کرونا می گیرند و چندین نفر دیگر زنجیره وار به این ویروس مبتلا می شوند.

متاسفانه از ابتدای مهرماه تاکنون هر روز وضعیت شیوع کرونا وخیم تر می شود تا جایی که طبق آخرین آمار ۳۳۷ نفر از هم وطنانمان در طول ۲۴ ساعت جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

تاکنون بیش از ۵۳۴ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر بر اثر کرونا فوت کرده اند.

جانباختن ۴۳ راننده تاکسی در کشور

و اما رانندگان تاکسی همچنان در این هیاهوی کرونا در سطح شهر مشغول به کار هستند، برخی از رانندگان تاکسی همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را در اولویت قرار می دهند اما برخی اعتقادی ندارند و نه تنها ماسک ندارند بلکه تعداد مسافر بیشتری برای جابجایی سوار می کنند و این گونه ویروس کرونا را با خود جا به جا می کنند.

طبق آخرین آمار کشوری بیش از ۵۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به کرونا مبتلا شده و متاسفانه از این تعداد ۴۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی این روزها بیش از هر زمانی نیاز است تا بتوان از شیوع این ویروس جلوگیری کرد خصوصا این موارد برای تاکسی ها و وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر حائز اهمیت است چرا که روزانه صدها مسافرا را جابجا می کنند و خطر انتقال کرونا بیشتر است.

سفید و قرمز ندارد، در هر شرایطی سر کاریم

رمضانی یکی از رانندگان تاکسی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: بسیاری از رانندگان تاکسی از طریق مسافر کشی امرار معاش می کنند و بر اثر شیوع کرونا این اقشار از جمله کسانی بودند که دچار آسیب شدند.

وی افزود: وضعیت کرونا چه سفید باشد چه قرمز ما هر روز صبح تا شب در خیابان ها مشغول به کار هستیم تا بتوانیم هزینه های زندگی را تامین کنیم.

این راننده تاکسی تصریح کرد: متاسفانه با شیوع کرونا تعداد مسافرهای تاکسی هم کاهش یافت و علاوه بر این سرویس های مدارس هم فعال نشدند و ضرر اقتصادی زیادی به رانندگان وارد شد.

رمضانی عنوان کرد: برای رانندگان تاکسی تسهیلاتی در نظر گرفته شد تا بتوانند بخشی از مشکلات خود را حل کنند اما رقم این تسهیلات شش میلیون تومان بود و با توجه به هزینه ها و قیمت های بالا دردی را دوا نکرد.

وی بیان کرد: یک راننده تاکسی در طول روز بخشی از درآمد خود را صرف هزینه بنزین و خرج ماشین می کند و شاید نیمی از درآمد خود را برای خانواده هزینه می کند و قیمت لوازم خودرو بسیار افزایش یافته و انتظار می رفت این قشر در تسهیلات کرونایی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

۳ اکیپ بر تاکسی های شهری نظارت می کنند

مسعود ارمغان مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با شیوع کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای همه رانندگان تاکسی الزامی شد که علاوه بر استفاده از ماسک تعداد مسافران را یک نفر کاهش دهند.

وی افزود: بر همین اساس روزانه سه اکیپ در سطح شهر خرم آباد بر فعالیت تاکسی ها در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می کنند.

ارمغان تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد رانندگان تاکسی، پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و کمتر از ۱۰ درصد رعایت نمی کنند که مربوط به بخش خصوصی است بنابراین اکیپی برای آنها تشکیل شده و در صورت عدم رعایت پروتکل ها، برخورد می شود.

توزیع ۱۰ هزار ماسک در بین رانندگان تاکسی

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری خرم آباد عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بین ۱۵ تا ۲۰ نفر از رانندگان تاکسی در خرم آباد به کرونا مبتلا شده و متاسفانه یک راننده هم بر اثر کرونا فوت کرده است.

وی بیان کرد: برهمین اساس تاکنون ۱۰ هزار عدد ماسک و ۱۲ هزار دستکش در بین رانندگان تاکسی توزیع شده تا با استفاده از آنها بتوان برای کاهش کرونا اقدام کرد. در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ تاکسی در شهر خرم آباد فعال بوده و مشغول به کار هستند.

به هر حال نیاز است که نظارت بیشتری بر تاکسی ها در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد تا بر اثر غفلت از نکات بهداشتی، کسی مبتلا به کرونا نشود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی رانندگان تاکسی رعایت پروتکل ها تعداد مسافر شیوع کرونا تاکسی ها خرم آباد بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند

سرهنگ رضا همتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شش ماه اول سال با توجه به گرم شدن هوا استفاده از موتورسیکلت در استان افزایش می‌یابد و بیشترین تصادفات جرحی را در این ایام به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: به منظور کاهش تصادفات این وسیله نقلیه پلیس راهور استان با برنامه‌ریزی لازم بدنبال کاهش تصادفات با موتورسیکلت است.

وی به دلایل تصادفات در فروردین ماه امسال پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه امسال عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت وقوع تصادفات درون شهری بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان تصریح کرد: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش تحلیل شده است.

همتی‌زاده گفت: علیرغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنامه ریزی این پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تصریح کرد: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد، موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بود.

وی بیان کرد: از رانندگان و راکبین موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و همچنین عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد پیشگیری نمایند.

کد خبر 6088261

دیگر خبرها

  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری