Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دیروز، همزمان با مذاکرات هیات اوکراینی با مقام‌های وزارت امور خارجه در تهران در مورد نحوه پرداخت غرامت به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی، جمعی از خانواده‌های این قربانیان در برابر محل مذاکرات تجمع کردند.

براساس گزارش رسانه‌ها؛ محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی که در جمع خانواده های جانباختگان پرواز PS752 هواپیمایی اوکراین حاضر شده بود گفت: جمهوری اسلامی هیچ گاه به دنبال پنهان کردن جزئیات سانحه هواپیمایی اوکراین و تضییع حقوق خانواده های جانباختگان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قول می‌دهم به مسئولان قضایی بگویم که با شما جلسه‌ای برگزار کنند تا به خواسته‌های شما گوش دهند.»

هیات اعزامی از سوی اوکراین روز دوشنبه وارد تهران شد و یوهنی ینین، معاون وزیر خارجه اوکراین در پیامی ویدئویی اعلام کرد که دور دوم مذاکرات این کشور با ایران را آغاز کرده است.

او در این پیام گفت که هدف از مذاکرات از جمله بررسی این موضوع است که سرنگونی هواپیمای مسافربری براثر خطای انسانی رخ‌داده یا دلیل دیگری داشته است.

اعضای هیات اوکراینی روز سه‌شنبه قبل از شروع مذاکرات در محل سقوط هواپیمای اوکراینی حضور یافتند و با نثار دسته‌گل خاطره جانباختگان آن سقوط را گرامی داشتند.

هواپیمای مسافربری اوکراینی بامداد ۱۸ دی ماه ۹۸ اندکی پس از برخاستن از فرودگاه تهران به دلیل اصابت دو موشک پدافند هوایی سپاه سرنگون شد و تمام ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بعد از سه روز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت و گفت مامور سامانه پدافند هوایی سپاه هواپیمای مسافربری اوکراینی را اشتباها موشک کروز تشخیص دادهو به سمت آن شلیک کرده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سقوط هواپیمای اوکراینی مذاکرات ایران و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، جبهه های روسیه و اوکراین امروز جمعه نیز شاهد درگیری شدید است به طوری که ارتش روسیه دستاوردهای میدانی جدیدی به دست آورده و همزمان کی یف به دنبال مقابله خرس روسی به پشتوانه اردوگاه غرب است.

در جدیدترین تحولات میدانی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه دفاع هوایی این کشور۶ پهپاد ارسال شده از سوی نیروهای اوکراینی را ساقط کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پنج پهپاد بر فراز منطقه بلگورود در مجاورت اوکراین و یک پهپاد را بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

روسها به خسارات وارده ناشی از این حمله اشاره ای نکردند.

کد خبر 6095523

دیگر خبرها

  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • روسیه ۳ اوکراینی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی / مخالفت مردم با قطع درختان + ویدئو
  • (ویدئو) تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی؛ مخالفت‌ها با قطع درختان