Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نیمه نخست سال جاری ۸۵۸ نفر به دلیل غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۹۵۹ نفر بود، ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است. خبرگزاری میزان- در شش ماهه اول سال جاری از کل تلفات غرق شدگی در کشور ۷۱۲ نفر مرد و ۱۴۶ نفر زن بودند.
در این مدت استان‌های خوزستان با ۸۸، مازندران با ۸۴ و گیلان با ۷۱ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه استان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.۹، ۳.۴ و ۱۲.۳ درصد کاهش تلفات داشته اند.

۳۱۶ جان باخته در رودخانه‌ها
شمار جان باختگان در رودخانه‌ها همواره در صدر تعداد جان باختگان ناشی از غرق شدگی قرار داشته است. در شش ماهه ابتدایی امسال نیز ۳۱۶ نفر از هموطنان در رودخانه‌ها جان باخته اند که ۲۶۶ نفر آنان مرد و ۵۰ نفر زن بودند.

پس از آن استخر کشاوری با ۱۱۱، دریا با ۱۱۰ (۹۶ نفر خارج از طرح سالم سازی و ۱۴ نفر در محدوده ایمن سازی شده)، دریاچه مصنوعی و سد با ۹۲، کانال با ۸۷، استخر شنا با ۴۳، دریاچه طبیعی با ۳۰، حوض و حوضچه با ۱۸ و چاه با ۱۳ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات را داشته اند. ۳۸ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان باخته اند.      بیشتربخوانید:    ۹۱ درصد خدمات سازمان پزشکی قانونی مربوط به معاینات است انتهای پیام/ برچسب ها: پزشکی قانونی تلفات کاهش غرق شدگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پزشکی قانونی تلفات کاهش غرق شدگی غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی مصرف برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی و مطالعات ما سه گزینه احتمالی برای رشد مصرف برق دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به ورود مشترکان جدید صنعتی، کشاورزی و… ٣ هزار و ٥٠٠ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده خواهد شد، گفت: بر اساس تجربیات سال گذشته و پیش بینی‌های هواشناسی، احتمالات سه گانه ٣.٥، و ٤.٥ و ٦ درصد برای رشد مصرف برق در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه پیش بینی‌های هواشناسی از احتمال افزایش ٢ تا ٣ درجه‌ای دمای هوا نسبت به رشد نرمال حکایت دارد، خاطرنشان ساخت: در صورتی که این تغییر دمایی رخ دهد، شاهد رشد ٦ درصد مصرف و رسیدن اوج بار به ٧٧ هزار و ٧٥٠ مگاوات خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به واردات برق از کشورهای همسایه اظهار داشت: امسال به طور حتم از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان تا ٥٠٠ مگاوات واردات برق خواهیم داشت.

کد خبر 6087719 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی