Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@10:44:38 GMT

جنبش بازپس‫گیری قدرت

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۰۱۲۵

جنبش بازپس‫گیری قدرت

در گزیده سرمقاله ۳۰ مهر ۱۳۹۹ روزنامه ابتکار، می خوانیم: آنان در معرکه رقیبان ناهمساز با دستمایه کردن مشکلاتی که هر روز برگرده مردم سنگین‌تر می‌شود، پیش از شروع رسمی رقابت‌های انتخاباتی «جنبش بازپس‌گیری قدرت» به راه انداخته‌اند. اگرچه برخی از استدلال‌های آنان در نقد دولت خالی از واقعیت نبوده و در سرها کارگر می‌افتد اما به دلایل مختلف نمی‌تواند دل‌ها را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو به خیل منتقدانی از این دست می‌توان زینهار داد که اهل شمردن هزینه‌های آنچه امروز می‌گویند و فردا خود در چاله‌اش گرفتار خواهند شد، نیستند.
تردید نیست که کارنامه یک سیاستمدار تنها با موفقیت‌های او قضاوت می‌شود. رئیس‌جمهوری «حسن روحانی» نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود اما دولت‌های یازدهم و دوازدهم از دو منظر نقد می‌شود. نقد نخست از منظر اکثریت رای دهندگانی است که با نگاه به مطالبات خود از رئیس جمهور منتخب در دو انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۶ از او خرده می‌گیرند.

نقد دوم از منظر طیفی از رقیبان سیاسی است که به ویژه پس از انتخابات سال ۹۶ ساز ناهمگون با سیاست‌های دولت منتخب را در دو سطح داخلی و خارجی کوک کرده و بی‌وقفه آن را نواخته‌اند. اکنون این طیف از منتقدان با پرده‫پوشی از نتیجه و تاثیر رفتار خود بر اوضاع جاری، سوداگرانه از مشکلات می‌گویند و دولت را ناتوان و حتی سزاوار سخت‌ترین مجازات‌ها می‌خوانند. با نگاه به ماهیت نقدهای دوگانه جای پرسش هست که آیا طیف‌دوم منتقدان به‌اندازه‌ای که خود تصورمی‌کنند،‌ نزد افکار عمومی جذابیت دارند؟ آیا به اندازه ادعاهایشان در قبال مشکلات گریبانگیر مردم وفادار هستند؟ سرانجام اینکه آیا مشروعیتی که برای خود در مخالفت با دولت قائلند، مردم نیز رفتار آنان را به این اندازه مشروع می‌دانند؟ مردم گرفتار در هزارتوی مشکلات اما حرف‌ها و نظرات پرطمطراق را به جای خود و حقایق مسلم را نیز در جای خود تحلیل و تفسیر می‌کنند.
نویسنده این سطور بنای حمایت از دولت را ندارد بلکه ـ به رغم همه مزایایی که شوربختانه زیر غباری از غوغاسالاری‌ها پنهان مانده ـ نقدهای بسیار داشته و در یادداشت‌ها و مقالات مختلف هم بازتاب داده است. آنچه صرافت در نگارش این سطور را برانگیخت، جنس برخی مخالف‌خوانی‌هاست که هزینه‌اش بیش از آنکه متوجه کارنامه دولت باشد، متوجه ساختاری است که تشدید بدگمانی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها به آن آسیب می‌زند. در حالی که کشور از هر سو دچار سختی است، سوداگری از اوضاع، مذموم و به دور از منافع مردمی است که همگان ادعای حمایت از آنان را دارند.
انتقاد و مخالفت با دولت دوازدهم و شخص رئیس‌جمهوری این روزها سکه است اما با جنس‌های متفاوت. رویکرد جنبش بازپس‌گیری قدرت از مطالبه‌گری مردم از دولت جداست.

منبع: روزنامه ابتکار برچسب‌ها اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی اصلاح طلبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی اصلاح طلبان اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی اصلاح طلبان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد نقدپور بعد از ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از حریق شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در همان ساعت اولیه پس از حریق سپاه و بسیج شهرستان در منطقه حادثه دیده حضور پیدا کرده و در کنار دیگر دستگاه‌ها در حال خدمت رسانی به مردم شریف آن منطقه هستند.

وی ضمن قدردانی از تمهیدات و دستورات ویژه فرماندهی محترم سپاه قدس گیلان، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده تا از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه شفت با اشاره به آمادگی برای ساخت مسکن مددجویان به کمک کمیته امداد و دیگر دستگاه‌ها در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) گفت: بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم آسیب دیده این منطقه است.

نقدپور ادامه داد: سپاه، بسیجیان، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی در کنار دیگر مجموعه نهادها و ادارات دولتی همه دست به دست هم داده و در حال انجام وظیفه در منطقه حادثه دیده هستند.

وی به برقراری امنیت در کنار نیروهای خدوم فراجا در منطقه امام زاده ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرک امام زاده ابراهیم (ع) منطقه زیارتی سیاحتی است و پذیرای زائران زیادی بوده، لذا برنامه ریزی لازم با همکاری فراجا در برقراری نظم و امنیت صورت گرفته است.

فرمانده سپاه شفت از همکاری گروه‌های جهادی برای پخت چند وعده غذای گرم و توزیع بین خانوارهای دچار حریق خبر داد و افزود: بسیج ظرفیت‌ها و فعالیت‌های جهادی در این شهرک موجب تقویت امید مردم شده و امروز به برکت فرهنگ جهادی و انقلابی حاکم در کشور با حضور جوانان و جهادگران در بحران‌ها آسیب‌ها به حداقل ممکن می‌رسد.

کد خبر 6095867

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • پلورالیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند