Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، سنا جلسه تائید صلاحیت قاضی دیوان عالی را دوشنبه آتی برگزار می‌کند.

 به نقل از یو اس نیوز، سنای آمریکا قرار است به فاصله اندکی مانده تا زمان انتخابات ریاست جمهوری تلکیف کرسی خالی دیوان عالی این کشور را مشخص و جلسه رای گیری در خصوص تائید امی بارت، نامزد پیشنهادی دولت برای این دادگاه را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه رای گیری سنا بر سر تائید صلاحیت امی بارت قرار است دوشنبه آینده، به فاصله ۸ روز مانده تا روز انتخابات آمریکا برگزار شود. جمهوری خواهان آمریکا تلاش می‌کنند با تسریع در روند تائید نامزد خود برای دیوان عالی، تکلیف کرسی خالی آن را نهایی کنند. بارت در ۲۶ سپتامبر از سوی دونالد ترامپ برای تصدی منصب قاضی دیوان عالی آمریکا معرفی شد و مجلس سنا نیز درست یک ماه بعد قرار است تائید صلاحیت او را به رای بگذارد. با توجه به اکثریت جمهوری خواه مجلس سنا، بارت را باید از هم اکنون به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا تائید شده دانست.

پیش از این میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا تائید کرد جلسه رای گیری در خصوص نامزد دیوان عالی هفته آینده برگزار می‌شود. جمهوری خواهان برای تائید بارت به یک اکثریت ساده نیاز دارند.

روث گینسبورگ، مسن‌ترین قاضی این دیوان پس از ۲۷ سال تصدی این سمت در ۸۷ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده درگذشت.

دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم‌گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است. دیوان عالی آمریکا ۸ قاضی و یک رئیس دارد. هرچند که هریک از این ۹ نفر، آرایی برابر دارند، اما در عمل پس از رئیس که از سوی رئیس‌جمهور منصوب می‌شود، قاضی ارشد، که بیشترین سابقه را در میان قضات دیوان عالی دارد، دارای بالاترین نفوذ است.

با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر در صورت وجود ابهام در نتیجه انتخابات، تصمیم نهایی بر عهده این دیوان خواهد بود. تصمیمی که سرنوشت مردم آمریکا را می‌تواند برای چند دهه تحت تاثیر قرار دهد.

مرگ قاضی گینسبورگ کفۀ ترازو را به نفع محافظه‌کاران آمریکا سنگین کرد و این فرصت را در سنای این کشور در اختیار آن‌ها گذاشت تا بتوانند از میان قضات محافظه‌کار، جانشینی هم‌عقیده با خود را برای این کرسی برگزینند.  / باشگاه خبرنگاران 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیوان عالی آمریکا قاضی دیوان عالی تائید صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه چهارشنب۵ اردیبهشت در دیدار رئیس دیوان عالی کشور ضمن اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در منطقه سیستان و نیز خسارت‌های وارده از سیلاب در جنوب استان پیرامون مسائلی از جمله حقابه سیستان و نیز فراهم ساختن زیرساخت‌ها در شهرهای جنوبی استان به گفت‌وگو پرداخت.

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به تعارض در مالکیت اراضی کشاورزی بین مردم و منابع طبیعی عنوان کرد: یکی از گلایه‌های مهم و متعدد مردم در سفرهای شهرستانی بنده این است که بسیاری از اراضی زراعی توسط منابع طبیعی جزء اراضی ملی اعلام شده است و این در صورتی است که مردم در این نقاط براساس عُرف متداول زندگی کرده و ملک هر کس نیز مشخص و آثار کِشت، داشت و برداشت نیز محرز است و حکایت از آن دارد که زمین زراعی با وجود درختان کهنسال نسل اندر نسل، آباد شده و لازم است تدبیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور نیز در خصوص قوانین مالکیت اراضی قول پیگیری داد و عنوان کرد: باید در دادگستری استان شورایی تشکیل و در این خصوص تدابیر خاص خود را اتخاذ کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان