Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سلطانی صبح چهارشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مجموعه دولت و شورا باوجود تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر انجام داده، هم به توفیقاتی دست یافته و هم کاستی‌هایی داشته است، افزود: این یک واقعیت بوده و دلایل مختلفی نیز دارد و می‌توان گفت از این حیث آنچه که باید اتفاق می‌افتاد، رخ نداده است تا اینکه امروز با دوره بی‌پولی مواجه شده‌ایم، به‌ویژه این دوران برای دستگاه‌هایی که در حوزه عمرانی فعالیت می‌کنند، بیش از سایر دستگاه‌ها ملموس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات، اولین اثر خود را در حوزه عمرانی نشان خواهد داد، تصریح کرد: این در حالی است که طبق قانون، ۶۰ درصد اعتبارات باید به بخش عمرانی اختصاص یابد اما امروز عملاً بیشترین سهم به اعتبارات هزینه‌ای اختصاص یافته و این به دلیل فشاری است که به منابع مالی وارد شده است، چون قادر نبودیم از حقوق‌ها و هزینه‌های جاری بکاهیم.

سلطانی با یادآوری اینکه در این دوره که با مشکلات مالی مواجه بودیم، بیشتر بر روی اصلاح روندها متمرکز شدیم، ادامه داد: با توجه به اینکه برای ادامه روند اجرایی پروژه‌ها با مشکل اعتباری مواجه بودیم، بیشتر به سمت اصلاح روندها سوق پیدا کردیم و تلاش کردیم فرآیندها را درست کنیم که نمونه بارز آن طرح‌های تفصیلی است.

هیچ‌وقت داستان مشکلات طرح تفصیلی تمام نمی‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هیچ‌وقت داستان مشکلات طرح تفصیلی تمام نمی‌شود، اظهار کرد: به خاطر اینکه تعارض منافعی در طرح‌های تفصیلی میان منافع شهرداری‌ها و مردم در یک سو و خواسته‌هایی که یک فرد برای توسعه می‌خواهد در سوی دیگر همواره برقرار است و همین موضوع منجر به مغایرت‌ها می‌شود و ما وظیفه داریم این دو تعارض را به هم نزدیک و تا آنجایی که ممکن است، این موضوع را به نفع مردم و شهرداری‌ها مرتفع کنیم.

سلطانی بیان کرد: اصلاح روندها یکی از بزرگ‌ترین کارها بود که در حوزه‌های مختلف از جمله طرح‌های تفصیلی، کمیسیون‌ها، کمیته‌ها، کارگروه امور زیربنایی، تعیین و تصویب طرح‌های زیربنایی، پروژه‌های بزرگی چون سبزه‌میدان و … انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه طی دو سال اخیر فشارهای مضاعفی به ما وارد شده است، عنوان کرد: هم منابع مالی کاهش پیدا کرد و هم برخی از اتفاقات، از جمله شیوع کرونا باعث به وجود آمدن برخی محدودیت‌ها شد، همچنین مشکلاتی که در شوراها به وجود آمد و مسائلی که در پروژه‌های مختلف رخ داد، هدف‌گذاری‌ها را با مشکل مواجه کرد.

سلطانی متذکر شد: ارتباط میان شوراها و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان باید در شرایط امروز کرونایی نیز برقرار باشد اما این ارتباط باید منطبق با پروتکل‌های تعیین شده برای شرایط امروز باشد.

وی با یادآوری اینکه در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان، در خصوص پروژه‌های حوزه راه صحبت‌های لازم انجام و در خصوص برخی از پروژه‌های راه‌های اصلی استان مقرر شد پیگیری‌های لازم انجام شود، گفت: امیدواریم با کارهای صورت گرفته شاهد به بهره‌برداری رسیدن بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها در استان باشیم.

مشکل امروز استان زنجان بی سندی نیست، بلکه ازدیاد سند است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه مشکل امروز استان بی سندی نیست، بلکه ازدیاد سند است، افزود: در حوزه گردشگری به صورت خاص، سندی در راستای توسعه گردشگری در میراث‌فرهنگی تهیه شده و مشکل قریب به اتفاق این سندها این است که همگی در مرحله راهبرد و هدف‌گذاری باقی مانده و آخرین خروجی اکثر این سندها به راهبرد و برنامه ختم شده است و هیچ‌کدام از آن‌ها به صورت ریز در دل خود به تکنیک و تاکتیک برنامه نپرداخته‌اند.

سلطانی گریزی به آخرین وضعیت سازمان همیاری شهرداری‌های استان زد و ادامه داد: ۱۰۸ نفر نیروی انسانی سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان، امروز به ۵۳ نفر کاهش یافته و برای تعدیل هر نفر فشارهای زیادی متحمل شده و نه تنها نیرویی به این سازمان اضافه نشده، بلکه تعداد نیروها به نصف کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد درآمد شهرداری‌های استان از محل اعتبارات دولتی محقق می‌شود که در این راستا بیشترین سهم را اعتبارات ارزش‌افزوده به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۹۰ میلیارد تومان تزریق منابع دولتی به شهرداری‌های استان انجام شده که نسبت به شش ماهه اول سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 5053108

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان پروژه عمرانی مهرداد سلطانی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه نیروی انتظامی مشهد هفته ناجا شهرداری های استان استان زنجان شهرداری ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان

معاون عمرانی شهردار زنجان گفت: ساخت المان غواصان دریادل تا اظهارنظر نهایی شورای ترافیک استان اجرای پروژه تعلیق شد.

علی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: المان میدان بسیج با طرح غواصان دریادل با مصوبه شهریور سال ۱۴۰۰ کمیسیون ماده ۵ استان به طراحی نهایی رسید و طرح آن آماده اجرا شده است، اما قبل از شروع ساخت اِلمان و در مرحله تجهیز کارگاه از طرف معاونت عمرانی استانداری زنجان و از حوزه دفتر فنی استانداری پیشنهاد تعویق اجرا برای بررسی‌های ترافیکی شده است.

معاون عمرانی شهردار زنجان افزود: در این راستا تجهیز کارگاه این پروژه متوقف و تا اظهارنظر نهایی شورای ترافیک استان اجرای پروژه تعلیق شد.

به گزارش ایمنا،بر اساس موافقت اعضای شورای شهر زنجان احداث و نصب یک المان جدید با نماد غواصان دریادل در میدان بسیج شهر زنجان با ۱۹۳ میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسیده است، اِلمان غواصان دریادل یک فین غواصی است که در آب فرو می‌رود، دارای ۳۰ متر ارتفاع با نورپردازی منطبق با اِلمان و منازل اطراف به صورت قایق ترسیم شده است.

کد خبر 749240

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲