Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ریسباف رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بخش تخصصی درمان ریشه دندان این دانشکده با برخورداری از مدرنترین میکروسکپ‌های موجود در دنیا در تشخیص و درمان ریشه دندان یکی از بهترین مراکز کشور است.

دکتر سیروس ریسباف  اظهارداشت: در این بخش مجموعه کاملی از تجهیزات تشخیصی و درمانی فراهم شده به طوریکه استفاده از این تجهیزات منحصر به فرد، نیاز بیماران به مراجعه به بخش خصوصی را کمتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اینکه درمان تخصصی ریشه دندان یک درمان زمان بر بوده تعداد محدودی بیمار به صورت روزانه پذیرش می‌شوند و بیماران پس از ویزیت با توجه به نوع درمان مورد نیاز در لیست نوبت دهی در یکی از بخش‌های عمومی و تخصصی اندودنتیکس قرار می‌گیرند.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ماهانه بیش از یکهزار بیمار در این بخش ویزیت و درمان می‌شوند.

او با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی خدماتی گران قیمت است تصریح کرد: تغییرات نرخ ارز هزینه هنگفتی را جهت تامین اقلام مصرفی دندانپزشکی بر بخش دولتی تحمیل کرده که اگر چه بر اساس مصوبات این هزینه بر عهده بیمار بوده، اما هنوز به تعرفه‌های دانشکده افزوده نشده است.

ریسباف ادامه داد: حتی با اضافه شدن هزینه این اقلام باز هم دریافت خدمات در بخش دولتی بسیار به صرفه‌تر از بخش خصوصی خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: مردم جهت سالم ماندن دندان‌ها معاینات دوره‌ای را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درمان ریشه دندان ریشه دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی خدمتکارآرانی صبح دوشنبه در حاشیه برگزاری دومین جلسه شورای اجتماعی استان تهران در سال جاری، از بررسی راه‌اندازی و توسعه مراکز «سراج» در سطح استان با حضور نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران خبر داد.

خدمتکارآرانی گفت: مراکز «سراج» یا به عبارتی مراکز سلامت روانی اجتماعی، جزو پروژه‌هایی است که از سال گذشته به صورت مشترک بین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با بیان اینکه هدف گذاری این پروژه در فاز اول راه اندازی ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور بوده است، گفت: سهم استان تهران در این پروژه ۱۸ مرکز بود که تا امروز و گزارشات واصله از سه دانشگاه علوم پزشکی استان، ۱۲ مرکز به صورت قطعی راه اندازی شده است.

وی در تشریح جزئیات بیشتر این طرح، از راه اندازی هفت مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شهرستان‌های شرق استان تهران از جمله پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه خبر داد و عنوان کرد: چهار مرکز نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران در اسلامشهر، شهرری و شهر تهران و یک مرکز هم توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهرستان بهارستان راه‌اندازی شده است که مجموعاً ۱۲ مرکز از ۱۸ مرکز هدف محقق و الباقی نیز تا نیمه سال جاری در دست تمهید مقدمات و تجهیز و راه اندازی است.

خدمتکارآرانی بیان کرد: امیدوار هستیم که با محوریت و حمایت فرمانداری‌ها بتوانیم تعهدات مورد نظر در اجرای این طرح را در سطح استان تهران محقق کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران، هدف از ایجاد این مراکز را ارتقای کمی و کیفی خدمات روانی و اجتماعی به عموم افراد و به خصوص افرادی که دارای اختلالات روانی، فکری و رفتاری هستند عنوان کرد و گفت: این افراد از طرق مختلف از جمله مدارس آموزش و پرورش و اورژانس اجتماعی بهزیستی به مراکز «سراج» ارجاع و بر اساس پروتکل‌ها، مورد حمایت‌های روانپزشکی و درمانی که منتج به بهبودی و توانمندی آنها شود قرار می‌گیرند.

وی در ادامه در خصوص فعالیت مراکز «اتاق فرار» نیز اظهار کرد: این مراکز جزو بازی‌های فکری و سرگرمی‌هایی است که طی سالیان اخیر تعداد آنها رشد قابل توجه داشته و نیازمند بررسی دقیق هستند و در این جلسه مقرر شد که بر آنها نظارت‌های لازم وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران از تشدید نظارت‌ها بر برنامه‌ها و محتوای مراکز «اتاق فرار» و نوع مجوزهای این مراکز خبر داد و بیان کرد: قرار شد کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مربوطه مثل اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، سازمان اطلاعات و فراجا و سایر دستگاه‌ها، استانداردها و دستورالعمل‌های لازم را مورد بازخوانی و بازتعریف و به روزرسانی قرار دهد و ساز و کارهای نظارت بیشتر بر عملکرد این مراکز و برخورد با مراکز غیر قانونی انجام شود.

کد خبر 6097589

دیگر خبرها

  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان