Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@06:02:15 GMT

برداشت هلو از باغات نطنز شروع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۱۰۷۴

برداشت هلو از باغات نطنز شروع شد

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: فعالیت برداشت هلو از باغات نطنز شروع شد.

مسعود حاجی زاده مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نطنز با در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فعالیت برداشت هلو از باغات نطنز شروع شده است، اظهار کرد: عمده محصول باغی شهرستان را هلوهای محلی به نام هَلگ اشغال کرده که باغداران از آن برای تهیه محصول جوزقند (متشکل از گردو، بادیان، شکر) استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی‌زاده گفت: جوزقند این منطقه به علت کیفیت و مرغوبیت آن برای گردشگران و مسافران عبوری جذابیت خاصی دارد و تولید آن توسط زنان روستایی انجام می‌شود.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نطنز در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود که از سطح ۱۵ هکتار باغات هلوی بومی حدود ۲۵۰ تن محصول تر برداشت شود که پس از سیکل تبدیلی، ۵۰ تن جوز قند و پَرهلوی خشک به دست آید.

حاجی زاده همچنین به برداشت بادام از سطح ۵۴ هکتار باغات بارور این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به باردهی قابل قبول باغات در سال جاری حدود ۱۳۵ تن محصول خشک به دست آمده است.

وی افزود: ارقام موجود بادام در این منطقه، مامایی، کاغذی سفید نجف آباد (مَنَّقا)،تلخه، مُحب علی، ربیع و یلدا است.

کد خبر 450865

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نطنز جهاد کشاورزی برداشت هلو باغ بازار اقتصاد شهرهاي ايران وزارت جهاد کشاورزی بادام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز