Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:30:40 GMT

۱۳هزار تن بِه از باغات نطنز برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۳۱۷

۱۳هزار تن بِه از باغات نطنز برداشت می‌شود

گروه استان‌ها - رئیس اداره جهاد کشاورزی نطنز ضمن اشاره به اشتغال فصلی ویژه ۱۰هزار نفر در قطب تولید "به" کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۳هزار تن "بِه" از باغات نطنز برداشت شود. - اخبار استانها -

سعید زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، ضمن اشاره به آغاز فصل برداشت محصول "به" در باغات شهرستان نطنز، اظهار داشت: یک ششم سطح زیر کشت باغات "بِه "کشوردراین شهرستان وجود دارد و کشاورزان به کاشت و برداشت این میوه مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت :مزرعه رحمت آباد نطنز با دارا بودن سطح زیرکشت برابر 874 هکتارباغات بارورازجایگاه ویژه‌ای در ایران برخوردار و مطرح است؛ بزرگترین باغ "بِه" کشور در شهرستان نطنز است که سطح آن 123 هکتار و متعلق به یک شرکت خصوصی وابسته به بنیاد مستضعفان  است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز افزود: با توجه به شروع برداشت محصول "به"پیش‌بینی می‌شود که بالغ بر 13 هزارتن محصول روانه بازار شود در حالی که به طور متوسط برای حدود 10هزار نفر، روز کارگر فصلی به مدت سه ماه اِشتغال ایجاد می‌شود که در برداشت، مرتب‌سازی و درجه‌بندی به کارگرفته می‌شوند.

900 تن گردو از باغات نطنز برداشت می‌شود / افزایش 60 درصدی برداشت ‌محصولضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش تولید چای ایرانی؛ ترویج عملیات بهزراعی باغات گیلان و مازندران در دستور کار قرار گرفتمعاون وزیر کار: برای احیای باغات و زمین‌های کشاورزی مناطق سیل‌زده 4 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت

زمانی خاطرنشان کرد: درسال آینده افزایش سطح زیر کشت را نسبت به سال‌های قبل بیشتر داریم که دلیل عمده آن قرارگرفتن باغ "بِه" در لیست محصولات مشمول بیمه درصندوق بیمه کشاورزی است؛ شهرستان نطنز با اختصاص حدود یک ششم تولید این محصول در کشور قطب تولید محصول "به" باغی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز ضمن اشاره به مرغوبیت بالای "به" تولید شده در این شهرستان گفت: «به» تولید شده در شهرستان نطنز که به «رقم اصفهانی» معروف است یکی از با کیفیت‌ترین ارقام کشت شده در کشور است و در نقاط کوهستانی همچون طرق نطنز و طرق رود بازدهی بالایی دارد.

انتهای پیام/804/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار به سطح زیر کشت گل محمدی افزوده شده است.
خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.
وی ادامه داد: در این شهرستان گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی