Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بررسی گرانی‌های موجود در بازار برگزار شد، بیان کرد: با توجه به لزوم اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه قیمت ‌گذاری چرخه‌های کالایی در کشور و لزوم حمایت از فعالان اقتصادی یکی از موضوعاتی که مورد بررسی قرار گرفت قیمت ‌گذاری در حوزه فولاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسائلی که اخیرا در این حوزه مطرح شد موجب بروز اشکالاتی در کشور شد و این موضوع را با مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشتیم تا قیمت گذاری در این حوزه مورد بازنگری قرار گیرد. خوشبختانه توافق‌های خوبی با وزارت صنعت، معدن و تجارت حاصل شد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مواردی که مورد نظر است این است که مجلس شورای اسلامی و ارکان نظام کمک کنند تا قیمت گذاری دستوری کنار رود، چرا که قیمت گذاری دستوری جز ایجاد رانت و فساد در کشور فایده دیگری ندارد. اساسا مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی با قیمت گذاری دستوری مخالف هستند. برای این‌که ما کمک کنیم به فعالیت‌های اقتصادی در کشور باید اجازه دهیم تا مکانیزمی که در قانون دیده شده در بحث قیمت گذاری دنبال شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس قانون اگر کالایی وارد بورس شود باید از چرخه قیمت گذاری خارج شود. نکته‌ دوم سقف قیمت‌هایی است که باید برای رعایت حقوق مصرف کنندگان در کشور مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال اگر ما در کشور از مزیت‌های سنگ آهن برخوردار هستیم باید محصولات نهایی فولادی که مردم استفاده می‌کنند قیمتش کمتر یا به اندازه قیمت‌های جهانی باشد. متاسفانه در شرایط کنونی اینگونه نمی‌باشد. در چرخه فرآیند کشور متاسفانه مواد اولیه معادل یک دوم قیمت ارائه می‌شود با انرژی و کارگر ارزان اما قیمت نهایی محصول که دست مردم می‌رسد 20 درصد بالاتر از قیمت‌های وارداتی است.

وی در ادامه تاکید کرد: سقف قیمت‌ها باید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نحوی تعیین شود که متناسب با مزیت‌های نسبی که در کشور وجود دارد حداکثر برابر با قیمت‌های جهانی باشد و این قابل قبول نیست که بالاتر از قیمت کالاهای وارداتی باشد. مساله‌ی بعدی که مورد توافق قرار گرفت فرآیند قیمت گذاری است.

ادامه دارد...

منبع: نماینده

کلیدواژه: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قیمت گذاری نماینده قیمت گذاری دستوری معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان وقت تلف کرد؟ رضاییان: مخالف این داستانم

بازیکن تیم فوتبال سپاهان این موضوع که تیمش در دیدار با پرسپولیس وقت تلف کرده است، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، رامین رضاییان، بازیکن سپاهان پس از تساوی بدون گل تیم‌های سپاهان و پرسپولیس، اظهار کرد: من در زندگی یاد گرفتم شرافتمندانه زندگی کنم. اینکه بخشی از استادیوم از من دلخور بود، باید بدانند که همه آنها همیشه در قلب من هستند و من خاطرات زیادی با آنها دارم و همیشه احترامشان برای من واجب است.

او افزود: آنها را به خاطر تعصبشان نسبت به تیمشان درک می‌کنم. آنها آنقدر تیم‌شان را دوست دارند و عاشقانه آن را دنبال می‌کنند که شاید توقع دیگری از رامین رضاییان داشتند. به هر حال همه آنها برای من قابل احترام هستند و هرچه به من بگویند باز هم آنها را دوست دارم و در قلبم هستند.

رضاییان خاطرنشان کرد: بازی قشنگی بود و من با جان و دل برای سپاهان بازی کردم.

وی در واکنش به این سوال که انتظار بازی بهتری از دو تیم سپاهان و پرسپولیس می‌رفت، گفت: فوتبال است. بازی بدی نبود و بازی قشنگی بود.

بازیکن تیم فوتبال سپاهان در واکنش به این سوال که آیا بازیکنان سپاهان وقت تلف کردند؟ خاطرنشان کرد: من مخالف این داستان هستم و چنین اتفاقی رقم نخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سپاهان وقت تلف کرد؟ رضاییان: مخالف این داستانم
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • بازنشستگان بخوانند/ واریزی بزرگ به حساب بازنشستگان در راه است؟
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!