Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاپن احتمال تشکیل "ناتوی آسیایی" برای مقابله با تحرکات چین در آبهای شرق اسیا را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که توکیو مخالف هرگونه اقدامی است که باعث تشدید تنش در دریای چین جنوبی و شرقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تاکید کرد که ژاپن به دنبال ایجاد یک ناتو آسیایی با هدف تحت فشار قرار دادن کشور خاصی نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سوگا که در اولین سفر خارجی خود بعد از انتصاب به عنوان نخست وزیر ژاپن در سفری چهار روزه به کشورهای ویتنام و اندونزی رفته بود به دنبال تقویت روابط کشورش با کشورهای جنوب شرق آسیا است.

وی در کنفرانس خبری خود در پایتخت اندونزی گفت: ژاپن مخالف هرگونه اقدامی است که باعث تشدید تنش در دریای چین جنوبی شود.

نخست وزیر ژاپن در ادامه گفت: اجازه دهید بر اهمیت تمام کشورهایی که نگران وضعیت دریای چین جنوبی هستند تاکید کنم که به جای استقرار فشار و سرکوب گری بر همکاری برای دستیابی به راه حل های معنادار براساس قوانین بین‌المللی تلاش کنند.

این سفر به دنبال جلسه چهار کشور هند، استرالیا، ژاپن و آمریکا برای ایجاد ائتلافی غیررسمی برای مقابله با نفوذ منطقه ای چین انجام شد. چین نیز به تشکیل این ائتلاف که شباهت زیادی به ناتو دارد اعتراض و آن را محکوم کرد.

با اینحال سوگا در پاسخ به سوالی درباره ایجاد ناتوی آسیایی گفت: واکنش ما در دریای چین جنوبی محدود به کشور خاصی نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریای چین جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر

 به گزارش تابناک، سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار کرد: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد. الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و باید کشور‌ها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.

منبع: ایسنا
 

دیگر خبرها

  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم