Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

"حسن روحانی" رئیس‌جمهور در جلسه امروز ۳۰ مهر ماه ۹۹۲ هیئت دولت با بیان اینکه در روز یکشنبه که ماه ربیع المولود آغاز شد، تحریم تسلیحاتی ایران نیز برداشته شد، گفت: این بسیار برای مردم ما مهم بود نه از این جهت که ما بر اساس قوانین بین الملل آزادیم که اسلحه خرید و فروش کنیم که البته آن نیز به جای خودش مهم است اما از آن مهمتر این بود که منطق حق و حقیقت، منطق قانون و عقلانیت بر زور و قلدری پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها همه تلاش خود را برای اینکه ملت ایران را از حقوق خودشان محروم کند، انجام دادند؛ اصلاً مهم نیست که ما چقدر اسلحه می‌خریم و یا می فروشیم مهم این است که ما باید به حق مان برسیم. ملت ایران باید آزاد باشد اگر سلاحی نیاز داشت بخرد و یا بفروشد.

رئیس دولت دوازدهم اظهار داشت‌: احقاق حقوق مردم بسیار حائز اهمیت بود و در روز یکشنبه معلوم شد که توطئه‌های آمریکا در طول چهار سال گذشته، توطئه ناموفقی بوده است و آمریکایی‌ها از آغاز این دولت جدید آمریکا دنبال این بودند که برجام را برهم بزنند اما نمی‌خواستند که خودشان به تنهایی خارج شوند چرا که اگر می‌خواستند این کار را کنند یک‌سال خودشان را معطل نمی‌کردند؛ تمام تلاش آنها این بود که همه به صورت دسته جمعی از برجام خارج شوند به دنبال این بودند که شورای حکام و آژانس را وادار کنند با توطئه‌های رژیم صهیونیستی قطع‌نامه‌ای علیه ما صادر کنند و با آن قطعنامه کشورهای دیگر را وادار به خروج از برجام کنند، اما موفق نشدند و ترامپ ناچار شد که به تنهایی از برجام خارج شود.

وی اظهار داشت: ما باید این تاریخ را دقیق بدانیم و دقیق تحلیل کنیم و برای مردم توضیح دهیم که آنها ناچار شدند تنهایی از برجام خارج شوند؛ همه امیدشان نیز این بود که اگر خارج شدند ایران نیز بلافاصله خارج می‌شود و بعد از آن همه قطعنامه‌ها بازمی‌گردد اما تدبیر نظام جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت بسیار مهم بود، ما سیاست پیچیده را پیش رو گرفتیم و نتایج بسیار درخشانی نیز به دست‌آوردیم؛ البته ما نیز از تعهدات برجامی خود کاسته‌ایم و به نوعی از تعهداتمان فاصله گرفتیم اما بسیار برنامه‌ریزی‌شده و قدم به قدم این کار را انجام دادیم‌، به گونه‌ای که دوست و دشمن نتوانستند در برابر کار ایران ایرادی بگیرند و هیچ کس نتوانست بگوید که کار ایران خلاف مقررات بین‌المللی بوده است.

روحانی یادآور شد: در مقطعی حتی دوستانمان نمی‌توانستند از ما حمایت کنند. در شرایطی بودیم که کشورهای دوستی مثل روسیه نمی‌توانستند از ما حمایت کنند و حتی ناچار شدند در کنار و در صف دشمنان ما قرار بگیرند؛ ما این شرایط را برای آنها فراهم کردیم تا بتوانند فعال شوند آنچه که در ماه مرداد و شهریور در سازمان ملل متحد پیش آمد یکی از پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ ایران در برابر آمریکا بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن روحانی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه، تصمیم به کاستن از سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

وزارت تجارت ترکیه‌ پنجشنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تائید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از (رژیم) اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهور ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

دیگر خبرها

  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • لبه تیغ
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!