Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدوی وقف را از تعالیم ارزشمند اسلامی و اهرمی موثر برای جبران نیازهای مادی و اقتصادی جامعه برشمرد و گفت: وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری است که در سیره ائمه اطهار (س) دیده می‌شود.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، وقف را از تعالیم ارزشمند اسلامی و اهرمی موثر برای جبران نیازهای مادی و اقتصادی جامعه برشمرد و اظهار کرد: وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری است که در سیره ائمه اطهار (س) دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت اندیمشک با اشاره به اینکه در منابع فقهی و دینی ما درباره فضیلت وقف پاداش فراوانی در نظر گرفته شده است افزود: این عمل حسنه یکی از مصادیق باقیات و صالحات به حساب می‌آید که می‌توان آن را کامل‌ترین مصداق تزکیه نیز در نظر گرفت.

 

وی اذعان کرد: افزایش و گسترش آشنایی با فرهنگ وقف یکی از نیازهای جامعه اسلامی است که بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: دین اسلام بر سنت حسنه وقف به عنوان یکی از اهرم‌های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه تاکید کرده و از سال‌های گذشته تاکنون هم انسان‌های نیکوکار و خیراندیش در جامعه اسلامی با اختصاص بخشی از مال خود برای خدمت دائمی به جامعه در قالب سنت پسندیده وقف، بارزترین مصداق احسان، صدقه جاریه و باقیات و صالحات را از خود به یادگار گذاشته‌اند.

 

وی عنوان کرد: وقف می‌تواند منشا خدمات فراوان علمی، فرهنگی، رفاهی و بهداشتی در جامعه شود که وجود درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، مدارس، دارالیتام، کتابخانه‌ها، مساجد، قنات‌ها، پل‌ها و آب‌انبارها نشان می‌دهد که مردم ما هرساله با این سنت حسنه آشنا بودند و به آن عمل می‌کردند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه گسترش وقف در جامعه باعث بهره‌مندی تمام اقشار جامعه از نعمت الهی می‌شود بیان کرد: در جامعه اسلامی افراد نسبت به هم مسئولیت دارند و این همبستگی اجتماعی و این مسئولیت‌پذیری باعث می‌شود که احساس مسئولیت در جامعه بنیادین شود.

 

وی با اشاره به اینکه نظام وقف و توجه به این سنت حسنه یکی از راهکارهایی است که تحقق عدالت اجتماعی در جامعه را در پی دارد ادامه داد: وقف یکی از موثرترین راه‌های توزیع عادلانه ثروت میان جامعه محسوب می‌شود و نقش مهمی را در حمایت از کیان خانواده که سنگ‌بنای انسجام و یکپارچگی جامعه است، ایفا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی اضافه کرد: سنت حسنه وقف حیطه گسترده‌ای را در بر می‌گیرد و تاثیر زیادی در راستای رفع کمبودهای اقتصادی، اجتماعی و آموزش‌های جامعه دارد و می‌تواند پاسخگو و جبران کننده آنها باشد.

 

وی هدف اصلی از وقف را ایجاد عدالت اسلامی و از بین بردن فقر در جامعه دانست و ابراز کرد: به هر میزانی که فرهنگ وقف و انفاق در راه خدا افزایش پیدا کند، به همان میزان فقر و محرومیت از جامعه کاهش می‌یابد.

 

امام جمعه موقت اندیمشک کارآفرینی و ایجاد اشتغال را از بزرگترین دغدغه‌های جامعه اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: وقف می‌تواند در افزایش سطح اشتغال برای افراد بیکار موثر باشد.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه موقت اندیمشک هفته وقف عدالت اجتماعی جامعه اسلامی جامعه اسلامی حجت الاسلام سنت حسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: همانطور که مردم با ستارگان شمال، جنوب، شرق و غرب را پیدا می کنند، روحانیت نیز همچون چراغی هستند که راه به مردم نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: امام هادی(ع) می فرمایند که اگر در زمان غیبت علما نبودند که از مکتب اهل بیت دفاع کنند و شیعیان را از دام ابلیس نجات دهند، همه مرتد می شدند. امروز سکان شیعیان به دست علما است و آنان را از غرق شدن در ابتذال رفتاری نجات می دهند.

وی با بیان اینکه علما بالاترین و ارزشمندترین انسان ها هستند ابراز داشت: این مقام عالم هست، عالمی که درس می خواند و اهل تهذیب است، پیراسته از رذائل اخلاقی و اهل خدمت به اسلام و مسلمین و در شرایط کنونی انقلابی و پیرو ولایت فقیه است‌ و مجاهدت در راه اسلام به هر شکل ممکن انجام می دهد، این عالم با این درجه اگر خانواده در کنار او نباشد دچار چالش می شود بنابراین خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی برای علما همسران خوب است گفت: اگر همسران علما اهل خدمت به مسائل دینی باشند درجه کار بالاتر است‌.

دیگر خبرها

  • پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • وعده‌های مسؤولان در عرصه‌های اقتصادی محقق شود
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • استاندار هرمزگان:جذب سهمیه استخدامی معلمان وظیفه ما است
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد