Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۵۵ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست  محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیأت عالی جذب، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

در ابتدای جلسه کی‌نژاد در خصوص انطباق اعلام نیازهای جذب دانشگاه‌ها بر اساس آمایش آموزش عالی اظهار داشت: بنا به اعلام معاون پژوهشی وزارت علوم، تا کنون مرحله ادغام ۹۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی به ۴۲ مرکز به صورت استان به استان انجام شده، لذا پیاده‌سازی رشته به رشته اعلام نیازها به صورت دفعی برای فراخوان آتی غیر ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به کاهش دانشجوی برخی از دانشگاه‌ها و موقعیت جغرافیایی رشته‌ها تصریح کرد: به همین دلیل باید تطبیق رشته‌ها بر اساس آمایش آموزش عالی صورت پذیرد.

همچنین حسین کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: از آنجا که فرآیند اخذ مجوز جذب و تأمین اعتبار فرآیندی پیچیده است، ضرورت دارد اعلام نیازها بر پایه آمایش آموزش عالی بارگذاری شود.

در ادامه جلسه محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درمورد جذب حق التدریس‌ها با لحاظ کد مدرسی اظهار داشت: با انجام فرآیند جذب برای مدرسین ۹۰هزار مدرس دانشگاه آزاد اسلامی به ۴۰هزار تقلیل پیدا کرده و صلاحیت مدرسی برای این افراد صادر شده است.

در پایان جلسه تعدادی از اعضای هیأت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ملایر، آیت الله بروجردی، صنعتی قم، صنعتی کرمانشاه، علوم انتظامی، الزهرا، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی شاهد، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، زابل، تربیت پاسداری و دامغان تأیید صلاحیت شدند.

کد خبر 5053216 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: ساماندهی آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشگاه پیام نور سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان دانشگاه ها وام دانشجویی رتبه بندی دانشگاه ها اینترنت شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش عالی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است