Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@13:43:47 GMT

آغاز هفته پیشگیری از مسمومیت ها از فردا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۲۵۰۵

آغاز هفته پیشگیری از مسمومیت ها از فردا

پانزدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها، با ‏شعار «پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا، با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم» اول تا هفتم آبان برگزار می شود.

محمدرضا شانه ساز روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: پانزدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها مانند هر سال با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف راهکارهایی مانند تمرکز بر آموزش نحوه پیشگیری از مسمومیت در کودکان، پیشگیری از مسمومیت ناشی از ‏داروها، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، سوء مصرف مواد، مسمومیت با فلزات سنگین، گیاهان و قارچ های سمی و گزیدگی ها، ‏پیشگیری از مسمومیت با گازها و منوکسید کربن و ارتقای دانش جامعه در خصوص خطرات ناشی از مسمومیت ها و نحوه برخورد با این ‏رخداد اتخاذ می شود.

وی اظهار داشت: هر این هفته به یک نام نامگذاری شده و آموزش های عمومیو تخصصی درباره نحوه پیشگیری از یک نوع مسمومیت متناسب با آن ارائه می شوده است.

بر اساس این گزارش نامگذاری روزهای هفته پیشگیری از مسمومیت ها به این شرح است:
پنجشنبه اول آبان ۹۹: روز پیشگیری از بروز مسمومیت ناشی داروها؛ جمعه ۲ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت ها در کودکان؛ شنبه ۳ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منوکسید کربن؛ یکشنبه ۴ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی، قارچ ها و گیاهان سمی؛دوشنبه ۵ آبان ۹۹: روز پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی، مواد شیمیایی (شامل:‏ اسید، قلیا و شوینده های خانگی، فرآورده های نفتی، فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و باتری مینیاتوری)؛ سه شنبه ۶ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی جانوران سمی؛ چهارشنبه ۷ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، مواد محرک و الکل ‏
پانزدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها به سرپرستی سازمان غذا و دارو و با همکاری معاونت ها و ادارات وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی کشور، سازمان پزشکی قانونی کشور، انجمن های علمی پزشکی، سازمان آتش نشانی، اداره آموزش و پرورش و ‏بسیاری از ادارات و سازمانهای مرتبط با موضوع برگزار می شود.

/ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هفته پیشگیری از مسمومیت ها پیشگیری از مسمومیت ناشی روز پیشگیری از مسمومیت آبان ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌های پراکنده در زنجان از فردا

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با تقویت سامانه بارشی از فردا بارش‌های رگباری و رعد و برق به خصوص نیمه غربی و جنوبی استان را فرا می‌گیرد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا حدودی ابری است، افزود: این شرایط جوی از بعدازظهر با وزش باد و بارش‌های خفیف به خصوص در ارتفاعات استان همراه می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، تصریح کرد: روز جمعه نیز بارش‌ها با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد یافت.

رحمن‌نیا تاکید کرد:‌ با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شهروندان طی این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: به تدریج دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت و روزهای خنک‌تری را پیش رو خواهیم داشت.

رحمن‌نیا دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • آغاز بارش‌های پراکنده در زنجان از فردا
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد