Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، رجب فلاحی گفت: آزمایشگاه تائید نمونه سنجش EIRP وسایل برد کوتاه با جدیدترین تجهیزات مطابق با استاندارد جهانی به تازگی آغاز به کار کرده و اکنون پذیرای سازمانها، صنعت، واردکنندگان، تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه پس از راه‌اندازی آزمایشی و انجام تست‌های اولیه، هم اکنون آزمایشگاه آماده خدمت رسانی به مشتریان و انجام پروژه‌های سفارشی است، ادامه داد: این آزمایشگاه قابلیت اندازه‌گیری حداکثر توان تشعشعی، میزان تداخل فرکانسی و سایر آزمون‌های مشخصات رادیویی وسایل برد کوتاه با فناوری‌های بیسیم نظیر WiFi، Bluetooth، Zigbee، UWB، RFID و FMstereo را در شرایط محیطی دما/رطوبت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحی گفت: با توجه به فاصله نزدیک کاربران با وسایل برد کوتاه و استفاده طولانی مدت از آنها، انطباق حداکثر توان تشعشعی با معیارهای استاندارد، در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ارتقای سلامت جامعه لازم بوده و در رفع نگرانی کاربران و تضمین شرایط بهداشت تشعشع، موثر است. البته استفاده از این وسایل نیازی به دریافت مجوز فرکانسی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ندارد، لذا تضمین عدم تداخل فرکانسی چنین وسایلی قبل از واردات/تولید برای مدیریت فضای فرکانسی کشور ضروری است.

به گفته وی، آزمایشگاه تائید نمونه سنجش EIRP وسایل برد کوتاه دارای اتاق بدون انعکاسی به ابعاد ۸m×۵m×۳.۵m ‪(L×W×H)‬ و با ایزولاسیون بالای ۱۰۰dB در گستره‌ فرکانسی وسیع ۱۰MHz تا ۴۰GHz است که در فضای ۲۵۰ متر مربع نصب شده است و پذیرای شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌هایی است که فاقد چنین امکانی هستند. این آزمایشگاه می‌تواند به آنها از مرحله تحقیق و توسعه تا مرحله تجاری سازی محصولات خدمات ارائه کند.

عضو هیات علمی گروه ارتباطات رادیویی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: حتی واردکننده‌هایی که نیاز به دریافت مجوز از سازمان ملی استاندارد یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارند نیز می‌توانند با استفاده از این آزمایشگاه که نقش همکار برای این سازمان‌ها را دارد، بخش قابل توجهی از مراحل دریافت مجوز را پیش ببرند.

فلاحی خاطرنشان کرد: برای تحقق ایران هوشمند در تمامی حوزه‌های مشتمل بر خودروهای خودران، بیمارستان‌های هوشمند، صنعت، کشاورزی و شهرهای هوشمند، به استفاده گسترده‌ای از وسایل برد کوتاه نیاز است که با ورود شبکه ۵G و گسترش IoT این مسأله شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد و در نتیجه تعداد مراجعه کنندگان به آزمایشگاه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: آزمایشگاه‌هایی در سطح کشور برای ارزیابی مشخصات رادیویی وسایل برد کوتاه فعالیت می‌کنند اما هیچ یک مطابقتی با اصول و استانداردهای بین المللی درنظر گرفته شده در پیاده‌سازی این آزمایشگاه را ندارند. این آزمایشگاه نخستین آزمایشگاهی در کشور است که با برخورداری از جدیدترین و به روزترین دستگاه‌ها، امکان پوشش فناوری‌های جدید را دارد.

کد خبر 5053270 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: تجهیزات مخابراتی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آزمایشگاه ویروس کرونا تحقیقات علمی فناوری فضایی واکسن کرونا شرکت دانش بنیان نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید دانش بنیان حاکمیت سایبری گوگل توییتر گوشی هوشمند صنعت خودروسازی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به وضعیت تردد جاده‌های کشور در فروردین‌ماه امسال طبق عملکرد سامانه‌های هوشمند، گفت: فروردین امسال در مجموع ۷۴ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۹۹۶ تردد بین‌استانی وسایل نقلیه به ثبت رسید.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در ادامه تاکید کرد: مجموع تردد بین استانی وسایل نقلیه در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه ۱۴۰۲ افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد؛ همچنین متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: این آمار نشان‌دهنده افزایش سفرها در فروردین‌ماه سال جاری در مقایسه با پارسال است، البته با توجه به تقارن فروردین سال گذشته با ماه مبارک رمضان است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور، بیشترین تردد بین استانی در روز ۲۴ فروردین و هم‌زمان با موج بازگشت تعطیلات عید سعید فطر با تردد ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۳ وسیله نقلیه ثبت شده است. همچنین کمترین میزان تردد روزانه وسایل نقلیه با یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۷۴۹ تردد، مربوط به‌روز ۱۹ فروردین بوده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: در فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب استان‌های فارس با ۱۹ درصد، خراسان رضوی با ۱۹ درصد و اردبیل با ۱۸ درصد بیشترین افزایش تردد ورود و خروج خودروها را داشته‌اند و در مقابل کمترین میزان افزایش تردد ورود و خروج مربوط به استان‌های قم با یک درصد، چهارمحال و بختیاری با ۲ درصد و کرمان با سه درصد بوده است.

کد خبر 6099441 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • جاده‌ای 2600 ساله که پدر «راه‌آهن» به حساب می‌آید(+عکس)
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • دنیا باید منتظر کسی که پول دارد بماند!/ کشتن انسان‌ها بدون ترس