Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد توافق‌های اخیر برای عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین می‌تواند به مقابله با ایران در منطقه کمک کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا توافق‌های اخیر برای عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین را عاملی برای ثبات در منطقه دانست و مدعی شد توسعه این توافقات می‌تواند به مقابله با ایران کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپر دیروز سه شنبه طی سخنرانی در شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت: این [عادی سازی] موفقیت بزرگی برای رئیس جمهور و تیم وی در کاخ سفید است. ما خواهیم دید که کشورهای بیشتری از امارات و بحرین تبعیت می‌کنند. همه ما امیدوار هستیم و همه در تلاشند تا در این مسیر حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: عضو کنست: اشغالگری اسرائیل مسئله اصلی منطقه است، نه ایران

وزیر دفاع آمریکا توافقنامه‌های عادی سازی را به دلایل متعددی ضروری دانست و گفت این توافق‌ها یک فرصت دیپلماتیک است که امنیت و رشد اقتصادی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: پامپئو:عربستان سعودی شریک کلیدی ما در فشار حداکثری علیه ایران است

وی مدعی شد که کشورهای عربی در صورت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شاهد پتانسیل زیادی برای رشد اقتصادی خواهند بود.

اسپر در بخش دیگری از اظهارات بی اساس علیه ایران مدعی شد: بسیاری از کشورهای منطقه تشخیص داده اند که بزرگترین نگرانی که آن‌ها و همچنین آمریکا دارد ایران و رفتارهای ناشایست آن در منطقه طی چهار دهه گذشته است. این رفتارها از آفریقا تا خاورمیانه و افغانستان گسترش یافته است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه یاوه گویی‌های خود ایران را یک تهدید مشترک دانست که کشورهای منطقه صرفا با همکاری با رژیم صهیونیستی می‌توانند تهدیدات آن را خنثی کنند.

وی مدعی شد همه کشورها منافعی در منطقه دارند و سنتکام به رغم رصد آن‌ها قادر به حفاظت از همه آن‌ها شامل دریانوردی آزاد در خلیج فارس، آزادی تجارت و حاکمیت کشورها نیست.

اسپر در ادامه ادعاهایی در مورد ایجاد و تقویت شبکه اتحاد و مشارکت برای جلوگیری از تنش، حملات ایران علیه زیرساخت‌های نفتی عربستان سعودی در سال گذشته و حضور نظامی ایران در عراق مطرح کرد و گفت: ایران در سراسر منطقه است؛ بنابراین من فکر می‌کنم که کشورها این واقعیت را تشخیص می‌دهند و آن‌ها مزایای احتمالی دیگر را نیز از عادی سازی می‌بینند.

پیش از این، آوی برکوویتز، نماینده دولت آمریکا در امور خاورمیانه ابراز امیدواری کرد کشورهای عربی بیشتری اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کنند.

دولت‌های عربی امارات و بحرین در خیانتی آشکار به ملت فلسطین ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد. این در حالی است که طرح صلح عربی کشورهای عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

از زمان امضای معاهدات رژیم صهیونیستی با مصر در سال ۱۹۷۹ و اردن در سال ۱۹۹۴، با واسطه گری آمریکا، امارات و بحرین سومین و چهارمین کشورهای عربی در صف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ مارک اسپر توافق ابراهیم توافق سازش خاورمیانه فلسطین دولت آمریکا رژیم صهیونیستی کاخ سفید بحرین افغانستان امارات اردن آمریکا ایران عراق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وزیر دفاع آمریکا امارات و بحرین کشورهای عربی مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای مقام‌های غربی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم