Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت صمت، احمد تشکینی در کارگروه پایش فضای کسب و کار که به صورت هفتگی در معاونت طرح و برنامه برگزار می‌شود، اظهار داشت: پس از همفکری با اتاق بازرگانی، خانه صنعت و دیگر انجمن‌ها و تشکل‌ها، فهرستی از موانع داخلی و بیرونی بخش تولید و تجارت کشور تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: شناسایی گلوگاه‌ها و موانع پیش روی بخش صنعت، معدن و تجارت از مهمترین ماموریت‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این در راستای مرتفع شدن موانع و انجام اقدامات عملیاتی مرتبط انجام می‌پذیرد.

تشکینی گفت: بخشی از موارد مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در این خصوص آقای رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن تاکید بر احصای کامل آنها برای بررسی و رفع موارد دستور ویژه صادر کرده است.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری افزود: بخشی از این موانع هم که در خارج از وزارتخانه است، دسته بندی شده تا با استفاده از ظرفیت‌های چون قرارگاه رفع موانع تولید بررسی و مرتفع شوند.

تشکینی تصریح کرد: برای تعیین اولویتهای گلوگاههای کسب و کار جلساتی با صاحب نظران و فعالان حوزه تولید و بازرگانی کشور برگزار شده است.

وی گفت: در همین راستا در سامانه بهین یاب بخشی را برای نظرخواهی از عموم تولید کنندگان و تجار ایجاد کردیم تا نظرات آنان نیز از این طریق اخذ شود.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صمت، با دعوت از همه فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت کشور برای اعلام نظرات خود در این خصوص موارد موجود تاکید کرد: قطعاً نتایج این پایش اعلام عمومی خواهد شد.

در همین راستا، فعالان اقتصادی می‌توانند برای اعلام نظر در خصوص موانع کسب و کار به آدرس https://behinyab.ir/?req=questionnaire مراجعه و موارد مدنظر خود را مطرح کنند.


انتهای پیام/
 

کد خبر: 1077885 برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت مرکز مطالعات پایش و بهبود فضای کسب و کار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت معدن و تجارت کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران استان هرمزگان افزود:همه رویه‌های معیوب که مانع تولید می‌شود در همکار‌ی با دیگر قوا درحال اصلاح است.
وی گفت: برخی نهاد‌های حکومتی نیز بایستی نگرش خود را به فعالان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی تغییر دهندو موانع را از پیش‌روی تولیدگران بردارند.
رئیس قوه قضاییه افزود: بر مبنای بررسی‌های آسیب‌شناسانه از مطالعه پرونده‌های قضایی، یکی از موانع تحقق امنیت سرمایه‌گذاری در کشور انعقاد قرارداد‌های ضعیف است؛ همه قرارداد‌ها از جمله قرارداد‌های دولتی باید اطمینان‌بخش و محکم منعقد شوند و اینگونه نباشد که با تغییر دولت‌ها، مفاد این قرارداد‌ها نیز تغییر کند.

بیشتر بخوانید؛ اژه‌ای : ترخیص کالاهای اساسی از بنادر تسریع شود
استاندار هرمزگان هم در این نشست با اشاره به هزار و ۸۷ کیلومتر مرز مشترک استان هرمزگان با کشور‌های همسایه، گفت: استان در حوزه تامین امنیت سرمایه‌گذاری در زمره استان‌های برتر کشور قرار دارد.
مهدی دوستی همچنین از بهبود ۹ پله‌ای نرخ بیکاری در استان هرمزگان در سه سال گذشته خبر داد.
عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: مدیریت دوگانه دستگاه‌های دولتی در قشم با تغییر نگاه‌ها در نظام اداری رفع می‌شود.
نمایندگان شرکت‌های تولیدی و برخی کارآفریان به موانع پیش روی تولید از جمله تامین خوراک اولیه پرداختند.

دیگر خبرها

  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد