Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران با لغو تحریم تسلیحاتی می‌تواند هر سلاحی را تهیه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سعید خطیب‌زاده در گفتگو با اسپوتنیک گفت: بعید نیست آمریکا بار دیگر تلاش کند شکست‌های مفتضحانه خود را در شورای امنیت با وضع قوانین تحریمی غیرقانونی جبران کند.

وی افزود: ایران با لغو تحریم تسلیحاتی می‌تواند هرگونه سلاحی را تهیه یا صادر کند؛ طبعاً تحمیل هر محدودیتی از جانب آمریکا به رسمیت شناخته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: راهبرد ایران در زمینه اقلام دفاعی مبتنی بر بومی‌سازی‌ است، هرگونه خریدی از کشورهای دوست براساس نیازهای ضروری کشور خواهد بود.

خطیب‌زاده گفت: روسيه از شركای اصلی ایران در زمينه دفاعی و نظامی است و اکنون با رفع محدودیت‌های تسليحاتی، همكاری دو كشور می‌تواند در افق جدیدی پیگیری شود.

وی تأکید کرد: جنگ راه‌حل بحران قره‌باغ نیست، امیدواریم طرفها در فضای صلح‌آمیز مذاکرات را برای رسیدن به توافق در چارچوب حقوق بین‌الملل ادامه دهند.

خطیب‌زاده گفت: گلوله پراکنی به داخل مرز ایران قابل پذیرش نیست و با حساسيت تحولات را رصد می‌کنیم. در صورت تکرار ایران نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند.

وی عنوان کرد: طرح پیشنهادی ایران با مشورت با آذربایجان، ارمنستان و همسایگان پیگیری می شود. چارچوب سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه از اجزای این طرح است.

خطیب‌زاده درباره انتخابات آمریکا گفت: نتیجه انتخابات آمریکا اهمیت ندارد، اگر دولت آینده خواهان گفتگو در چارچوب برجام باشد، باید اشتباهات آمریکا را بپذیرد و خسارات را جبران کند.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: ایران سخنگوی وزارت امور خارجه تحریم تسلیحاتی سعید خطیب زاده خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات