Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: افزایش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی شش ماهه دوم امسال می‌تواند اثرات مضاعفی بر شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

اسفرضا میرزایی در گفت و گو با ایسنا، افزایش غلظت ذرات معلق در هوا را موجب تشدید شیوع بیماری کرونا دانست و اظهار کرد: طبق اطلاعات علمی و تجربه تعدادی از کشورهای اروپایی، ثابت شده که شدت آلودگی هوا، به خصوص در شهرهای بزرگ در شیوع بیماری کرونا مؤثر است و موجب تشدید بیماری‌های ناشی از ویروس کووید 19 می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان  اینکه در چند روز گذشته شاهد وضعیت هوای ناسالم در کلانشهر اراک بوده ایم افزود: طبق مطالعاتی که در دنیا انجام شده هر یک واحد افزایش ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوا بین ۸ تا ۱۵ درصد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می دهد و ما در حال حاضر وارد فصل سرد سال و زمان بروز پدیده اینورژن یا واورنگی دما شده ایم که در این شرایط ، آلودگی هوا در سطح شهری مانند اراک باقی می ماند و تا زمانی که سکون نسبی هوا را داشته باشیم این شرایط ادامه خواهد داشت .

میرزائی با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص شیوع بیشتر کرونا در ایام آلودگی هوا، گفت:  سازمان حفاظت محیط زیست با در نظر گرفتن  شرایط اقتصادی کشور، هفت پیشنهاد کم هزینه و در عین حال قابل اجرا در کوتاه مدت را برای مدیریت آلودگی هوا طی شش ماهه دوم امسال به ستاد ملی کرونا ارائه کرده است که در کمیته امنیتی آن پذیرفته شده و در انتظار تصویب ستاد ملی کرونا برای اجرا است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: امسال در فصول پاییز و زمستان و سردی هوا و همزمانی آن با شیوع ویروس کووید 19، شاهد مشکلاتی برای مدیریت  وضعیت کیفی هوا خواهیم بود که نیازمند هماهنگی‌ها و همکاری‌های بیشتری بین تمام دستگاه‌ها برای برون‌رفت از این مشکل هستیم، و امیدواریم امسال با هماهنگی و همکاری های لازم به سلامت از شرایط سختی که که در آن قرار داریم عبور کنیم .

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست آلودگی هوا آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بارش‌ها در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عبدلی میزان بارش سال آبی گذشته آذربایجان شرقی (از ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) را ۱۵۲.۳ میلیمتر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بارش سال آبی امسال نسبت به بارش ۲۳۵.۲ میلی متری بلندمدت کاهش ۳۵.۵ میلیمتری را نشان می‌دهد.

عبدلی با اشاره به اینکه بیشترین بارش سال آبی امسال در استان آذربایجان شرقی از ایستگاه‌های مرند با ۲۷۲.۷ و ورزقان با ۲۷۲.۱ میلی متر گزارش شده است گفت: کمترین بارش در ایستگاه میانه به میزان ۱۲۸.۱ میلیمتر ثبت شده است.

وی بیشترین افزایش بارش استان در سال آبی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مربوط به ورزقان با ۱۳۲.۵ میلی متر افزایش عنوان کرد و افزود: بیشترین کاهش بارش مربوط به چاراویماق با ۴۹.۸ میلیمتر کاهش است.

عبدلی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایستگاه چاراویماق ۲۸۴ میلیمتر بارندگی ثبت شد در حالی که امسال ۲۳۴.۲ میلی متر بارش داشتیم.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی در مقایسه بارش‌های فصل جاری (ابتدای فروردین تا ۱۷ اردیبهشت) نسبت به بلند مدت گفت: در بهار امسال ۷۶.۸ میلی متر بارش در استان ثبت شد که نسبت به بارش ۸۳.۷ میلی متری بلند مدت در زمان مشابه ۶.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ایفای نقش بیش از ۲۰ شخصیت کار دشواری است
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان شرقی
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • افزایش انتشار کربن، همچنان نگرانی زیست‌محیطی اصلی جهان
  • افزایش انتشار کربن، همچنان یک نگرانی مهم زیست‌محیطی
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت