Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

تحصیل پزشکی در کانادا یکی از آرزوهای دانشجویان در سراسر دنیا است و از طرف دیگر از جمله راهکارهایی است که با استفاده از آن می‌توانید اقامت کانادا را بگیرید و در این کشور زیبا که به بهشت مهاجران معروف است، ساکن شوید. کانادا یکی از کشورهایی است که به اساتید و دانشگاه‌های خوبی که دارد معروف است و بیشترین تعداد فارق التحصیلان دانشگاهی در جهان را به خودش اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور دانشگاه‌های پیشرفته‌ای دارد که از کشورهای مختلف جهان دانشجو می‌پذیرد و کشور ایران نیز یکی از کشورهایی است که دانشجویان زیادی در دانشگاه‌های کانادا دارد. تحصیل پزشکی در این کشور شرایط خاصی دارد که باید دارای آن باشید و در غیر این صورت نمی‌توانید در کانادا تحصیل کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره تحصیل پزشکی در کانادا و دانشگاه‌های این کشور به دست آورید.

تحصیل پزشکی در کانادا

همانطور که می‌دانید پزشکی یکی از مشاغل با پرستیژ و پر درآمد در جهان است و در تمامی دنیا افراد زیادی هستند که برای تحصیل در این رشته محبوب تلاش می‌کنند. درآمد و آینده شغلی این رشته در کانادا بسیار خوب است و به همین سبب احتمال موفقیت در تحصیل پزشکی در کانادا بسیار بالا است. برای اینکه بتوانید در کانادا به تحصیل در رشته پزشکی مشغول شوید، در ابتدا باید چند آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید تا پس از آن ارزیابی برای شما صورت بگیرد و شرایط شما سنجیده شود. یکی از این تست‌ها، آزمون (MCAT) می‌باشد که بسیار مهم و سرنوشت ساز است. توجه کنید که این تست به صورت انگلیسی است و شما باید جواب‌های را به زبان انگلیسی بنویسید.

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید و می‌خواهید با دانشگاه‌های ارائه‌دهنده مدرک پزشکی در کانادا آشنا شوید، می‌توانید با مراجعه به وب سایت مای اسمارت اپلای با تحصیل در رشته پزشکی در این کشور آشنا شوید و با استفاده از ابزار جستجوی هوشمند این سایت هر اطلاعاتی را که نیاز داشتید را دریافت کنید.

ویزای تحصیلی کانادا

دانشگاه‌های معتبر پزشکی در کانادا

دانشگاه‌های معتبر و پیشرفته زیادی در سراسر کانادا وجود دارند که رشته پزشکی را ارائه می‌دهند و می‌توانید مدرک معتبر بین المللی از آن‌ها دریافت کنید. شهریه تحصیل در هر کدام از این دانشگاها‌ها با یکدیگر متفاوت است و به مدارک مختلفی برای اجازه تحصیل نیاز دارند. هر کدام از این دانشگاه‌ها در یک نقطه از کانادا قرار دارند. در هر کدام از این دانشگاه‌ها  تحصیل دندان پزشکی، تحصیل دامپزشکی، تحصیل داروسازی و دیگر رشته‌ها وجود دارد. در ادامه دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل پزشکی در کانادا را به شما معرفی می‌کنیم.

دانشگاه مک گیل (McGill)

این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است که در شهر مونترال در استان کبک قرار دارد و زبان اصلی این دانشگاه انگلیسی است. مدرک اخذ شده از دانشگاه مک گیل بسیار معتبر است و می‌توان گفت که در رتبه بندی بهترین مدارک در بین دانشگاه‌های کانادا قرار دارد. برای اینکه بتوانید وارد این دانشگاه شوید، باید در تست (MCAT) نمره خوب کسب کنید که امتیازی بین 75/3 تا 4 است. نمره کمتر از آن باعث می‌شود که شما در این آزمون پذیرفته نشوید. شهریه این دانشگاه تقریبا بالا است و در سال حدود 20 هزار دلار از شما می‌گیرد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (The university of british columbia)

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا است و شهرت زیادی در شهر ونکوور دارد. سالانه دانشجوهای زیادی برای ورود به دانشگاه بریتیش کلمبیا درخواست می‌دهند که همین امر باعث شده است که دانشگاه بسیار شلوغی باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا برای تحصیل پزشکی در کانادا بسیار مناسب است و می‌توان گفت که بهترین اساتید را برای تحصیل در این رشته دارد. تست (MCAT) در این دانشگاه نیز برگذار می‌شود و باید بدانید که نمره قبولی برای این تست 9/3 از 4 است. شهریه تحصیل در این دانشگاه حدود سالانه ۱۷ هزار دلار می‌باشد.

هزینه تحصیل در کانادا

دانشگاه آلبرتا (Alberta)

این دانشگاه بزرگ در شهر ادمونتون قرار دارد که بسیار معروف بوده و سالانه افراد زیادی را از کشورهای مختلف جذب می‌کند. این دانشگاه در رشته‌‌های مختلفی دانشجو می‌پذیرد و آمار فارق التحصیلی در این دانشگاه بسیار بالا است. برای ورود به دانشگاه آلبرتا نیز باید تست (MCAT) را با نمره 91/3 از 4 بگذرانید تا موفق به ورود به این دانشگاه شوید. نمره این دانشگاها به دلیل افزایش درخواست‌ها برای ورود به این دانشگاه بالا رفته است. شهریه سالانه برای دانشگاه در حدود ۱۲ هزار دلار می‌باشد.

اگر هنوز نیاز به دریافت اطلاعات درباره این دانشگاه‌ها و شرایط ورودی آن‌ها برای تحصیل در کانادا را دارید، می‌توانید به وب سایت مای اسمارت اپلای بروید و اطلاعاتی که لازم دارید اعم از شرایط دانشگاه‌ها، آینده شغلی رشته‌ها و از جمله رشته پزشکی را با استفاده از ابزار جستجوی هوشمند این سایت به دست آورید. این اطلاعات به دانشگاه‌ها محدود نشده و شما می‌توانید به اطلاعات دیگری مانند شرایط زندگی در کانادا، آب و هوای این کشور و سایر موارد مرتبط نیز دسترسی داشته باشید. اگر سوالی نیز داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را به شما بدهند. مشاوران و کارشناسان ما بسیار با تجربه بوده و به افراد زیادی برای مهاجرت کمک کرده‌اند.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شرایط تحصیل تحصیل در کانادا هزینه تحصیل در کانادا ویزای تحصیلی کانادا تحصیل پزشکی تحصیل پزشکی در کانادا تحصیل پزشکی در کانادا رشته پزشکی برای تحصیل دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی، نیوز، همزمان با ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از غزه، تحصن اعتراضی دانشجویان در محوطه دانشگاه جورج واشنگتن در پایتخت آمریکا ادامه دارد.

این در حالی است که پیشتر مسئولان دانشگاه زمان مشخصی را برای پایان دادن به چادرهای اعتراضی داده بودند و اکنون با وجود سپری شدن مهلت مقرر برای برداشتن چادرها، تجمع اعتراضی و تحصن‌ها ادامه دارد.

اعتراضات در دانشگاه کلمبیا نیویورک نیز ادامه دارد و مسئولان این دانشگاه اعلام کرده‌اند که اگر بحث با دانشجویان موفقیت آمیز نباشد، باید گزینه‌های دیگری را برای بازگرداندن آرامش در محوطه دانشگاه در نظر بگیریم.

براساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان حداقل ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

پلیس آمریکا نیز پس از یورش به دانشگاه ایندیانا اعلام کرد: حداقل ۳۳ نفر در محوطه دانشگاه پس از خودداری معترضان از برداشتن سازه‌های چادری دستگیر شدند.

براساس گزارش‌های رسمی، در جریان اعتراضات دانشجویی حمایت از فلسطین، مقامات آمریکایی تا کنون حدود ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها نفر را در دانشگاه تگزاس در آستین دستگیر کرده‌اند.

همچنین گزارش شده است که مقامات آمریکایی دست‌کم دو استاد دانشگاه اموری در جورجیا را به عنوان بخشی از افراد شرکت کننده در تظاهرات دانشگاهی علیه جنگ غزه بازداشت کردند.

بر اساس اخبار منتشر شده رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در میان بازداشت شدگان است.

همزمان با ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، «کریس کار»، دادستان کل جورجیا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از سرکوب دانشجویان معترض توسط نیروهای پلیس حمایت کرده است.

دادستان کل جورجیا در بیانیه خود در مورد اعتراضات گفت: «ما با افتخار در کنار هر دانشگاهی که برای محافظت از سلامت و ایمنی دانشجویان جورجیا اقدامات لازم را انجام دهد، خواهیم ایستاد.»

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088838

دیگر خبرها

  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی