Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:43:21 GMT

مرگ ۲۹۳ نفر در حوادث رانندگی مازندران

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۴۴۷

مرگ ۲۹۳ نفر در حوادث رانندگی مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۲۹۳ نفر از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال در تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد کاهش داشت.
او با بیان اینکه در همه جاده‌های برون شهری، برون شهری، راه روستایی شاهد کاهش آمار بودیم، افزود: جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۲۰۴ مورد و محور درون شهری با ۸۹ فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر عباسی گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری با ۴۷، آمل با ۴۵ و بابل با ۳۵ مورد بیشترین و شهرستان گلوگاه با ۳ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.
او با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، ادامه داد: ۶ هزار و ۴۸۵ زخمی حادثه رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد کاهش داشت.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و زخمی‌های در حوادث رانندگی موثر باشند.
انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشکی قانونی مازندران تصادفات رانندگی حوادث رانندگی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه