Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان در خصوص اعطای تسهیلات به پیمانکاران فعال استان و تسویه بدهی ارزی پالایشگاه نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس با محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،همتی در این دیدار با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه در کشور، گفت: در این شرایط سخت اقتصادی باید همه با هم برای برون رفت از شرایط فعلی کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایطی که برخی از تولیدکنندگان و پیمانکاران اقلام و ابزار مورد نیاز خود را می فروشند تا بتوانند حقوق کارگران را پرداخت کنند و از تعدیل نیرو جلوگیری کنند، ما به عنوان دستگاه های حاکمیتی باید تلاش کنیم از همه ابزار قانونی برای کمک به آن ها استفاده کنیم.

همتی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی پیمانکاران، بدهی آن‌ها به بانک هاست، گفت: بر اساس بند «و» تبصره 5 ماده واحده قانون بودجه، امکان تسویه و تهاتر بدهی های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی با بدهی اشخاص یادشده به دولت یا بانک‌ها و مؤسسه‌های اعتباری غیربانکی وجود دارد که تسهیل در این امر می تواند کمک شایانی به پیمانکاران حوزه‌های مختلف باشد.

استاندار هرمزگان، تسریع در فرآیند اعطای تسهیلات را یکی دیگر از مطالبات پیمانکاران برشمرد و گفت: دریافت وثیقه های سنگین و یا ملکی، اخذ تسهیلات را برای بسیاری از پیمانکاران دشوار کرده است که می بایست این روند اصلاح شود. 

محمد بیگدلی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بانک ملت نیز در این نشست، ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار هرمزگان قول مساعد داد نسبت به اعطای تسهیلات با استفاده از وثیقه‌ها ترکیبی به پیمانکاران فعال در استان هرمزگان اقدام کند و پس از ظرفیت سنجی، تسهیلات لازم بدون در نظر گرفتن سقف اعتباری به پیمانکاران اعطا شود.

همچنین در این نشست، تسویه بدهی ارزی پالایشگاه نفت بندرعباس و نفت ستاره خلیج فارس به بانک ملت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که مقرر شد طی مکاتبه با بانک مرکزی، فرآیند تسویه بدهی این دو پالایشگاه تسریع پیدا کند.               

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بدهی ارزی تسویه بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • سختی کار نفتی‌ها
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود؛ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند