Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، گفت: تاکنون 704 میلیارد ریال از محل تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال بند الف تبصره 18 به واحدهای صنفی و صنعتی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، ابراهیم سعدینی با اشاره به لوزم همکاری بیشترسیستم بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18  افزود: روند پرداخت تسهیلات به نسبت ماههای گذشته مناسبتر شده اما هنوز مطلوب نیست و رقم پرداختی نسبت به مبالغ معرفی شده و وضعیت استان بایستی رشد بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اینکه برخی بانک ها عملکرد مطلوبی در پرداخت این تسهیلات ندارند لذا بازنگری در فرآیندهای بانکی و پرهیز از بروکراسی های زاید باید در دستور کار قرار گیرد.

سعدینی  با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای رونق تولید و ایجاد شغل پرداخت تسهیلات بانکی است افزود: کمک به راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر افزایش اشتغال زمینه های کاهش مسائل اجتماعی را نیز فراهم می سازد.

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان گفت : در راستای قراردادهای  عاملیت با بانک‌های صنعت و معدن، پست بانک ، آینده ، توسعه تعاون، بانک‌ ملی ، تجارت و سپه  که  قرارداد  با آنها منعقدشده این  تسهیلات ،تا پایان سال جاری قابل پیگیری و پرداخت خواهدبود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مراحل ساخت خود را آغاز کرده و از این تعداد ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در حال طی مراحل اولیه برای معرفی به نظام بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

از طرفی از ۱.۸ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از ۰.۸ میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.

به معنای دیگر این آمار آن است که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

نکته مهم اینکه انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست برسد راه طولانی وجود دارد.

مطابق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف به پرداخت سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن است اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229488 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون