Web Analytics Made Easy - Statcounter

شست خبری نوشین محمدحسینی، سرپرست دفتر تجویز و مصرف منطقی دارو برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری نوشین محمدحسینی، سرپرست دفتر تجویز و مصرف منطقی دارو به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها(۱-۷ آبان) امروز چهارشنبه ۳۰ مهر، به صورت آنلاین برگزار شد.

او در ابتدای این نشست گفت: امسال پانزدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها را برگزار می کنیم یکی از دلایل عمده این تاریخ این است که معمولا در این موقع از سال تجهیزات گرمایشی خانه مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل پیشرفت بشر تجهیزات رفاهی به خطرات جدی منجر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این شرایط باید لوله های بخاری باید به شکل مناسب جانمایی شود.

او افزود: به دلیل شیوع کرونا از ضدعفونی کننده ها فراوان استفاده می شود.  با توجه به آمارها، امسال نسبت به سال های گذشته میزان مسمومیت های با شوینده ها افزایش یافته است.

سرپرست دفتر تجویز و مصرف منطقی دارو تاکید کرد: نباید سموم در خانه نگهداری شود. چون برخی از سموم قدرت  انتقال دارد  و با یک حرکت ساده می تواند در محیط خانه متصاعد شود.

محمدحسینی ادامه داد:  این روزها که تخت های بیمارستانی اندک است،  مسمومیت خطرناک است باید دقت شود در این هفته و طول سال از وسایل ضدعفونی کننده به شکل مناسب استفاده شود.

به گفته او شعار امسال پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا با افزایش آگاهی است.

سرپرست دفتر تجویز و مصرف منطقی دارو با اشاره به برخی مسمومیت های شایع در کشور بیان کرد: بچه ها به ویژه کودکان زیر 5 سال بیشتر در معرض مسمومیت هستند. این مقوله منجر به تخریب سیستم گوارشی و مرگ آنها می شود. به همین دلیل یک روز کامل به پیشگیری از مسمومیت در کودکان اختصاص داده شده است.

سرپرست دفتر تجویز و مصرف منطقی دارو افزود: گاز منواکسید کربن به دلیل سهل انگاری بروز می کند  و منجر به مرگ می شود. سموم نباتی، قارچ ها، گزش حیوانات، مواد مخدر و الکل منجر به بروز مسمومیت خواهد شد.

//در حال تکمیل

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسمومیت گاز منوکسید کربن پیشگیری از مسمومیت مسمومیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند

ایسنا/فارس سرمربی فجرسپاسی می‌گوید پیش از مسابقه به بازیکنانش هشدار داده بود که مراقب روبرتو تورس بازیکن اسپانیایی گل گهر باشند؛ بازیکنی که امشب در هر ۳ گل تیم سیرجانی نقش مستقیم داشت. وی همچنین خواستار حضور مسئولان در ورزشگاه برای حمایت از تیمش در راه صعود به لیگ برتر شد.

مهدی رجب‌زاده امشب، ۷ اردیبهشت پس از شکست خانگی مقابل گل‌گهر سیرجان در جام حذفی اظهار کرد: هواداران با حضورشان ما را شرمنده کردند و متاسفم که نتوانستیم آن‌ها را شاد کنیم.

سرمربی فجرسپاسی افزود: برای ما باعث غرور است که تیممان این‌همه تماشاگر دارد و امیدوارم در بازی هفته آینده نیز ورزشگاه را پر کنند.

رجب‌زاده با بیان اینکه بازی با یک تیم لیگ برتری در جام حذفی، محک خوبی برای بازیکنان فجر بوده است، گفت: شاید اگر کسی بازی را ندیده باشد، با دیدن این نتیجه فکر کند تیم ما ضعیف عمل کرده است اما فکر می‌کنم مقابل تیم قدرتمند گل گهر نمایش بسیار خوبی داشتیم و اگر گل اول را نمی‌خوردیم، چنین نتیجه‌ای ثبت نمی‌شد.

وی در تمجید از ستاره حریف نیز گفت: به بازیکنانم هشدار داده بودم که باید مواظب بازیکن لالیگایی حریف باشند اما تورس توانست در این بازی تاثیرگذار باشد و نتیجه را او رقم زد.

این ملی پوش سابق در خصوص گل مردود شده این تیم در دقیقه ۶۷ بازی گفت: ما تلاش زیادی کردیم و به گل هم رسیدیم اما فکر می‌کنم داور به درستی گل را مردود کرد.

سرمربی تیم شیرازی با تاکید بر اینکه شکست ۳ بر صفر حق تیمش نبوده است، گفت: گل گهر از ۴ موقعیت به ۳ گل رسید اما ما هم موقعیت‌هایی داشتیم که هیچ یک تبدیل به گل نشد. با این حال دیگر این بازی را فراموش می‌کنیم و تمرکز را روی بازی‌های لیگ می‌گذاریم.

وی در خصوص بازی بسیار حساس هفته آینده تیمش در مقابل صدرنشین لیگ یک گفت: توقع داریم تماشاگران در آن بازی هم حافظیه را پر کنند، چون آن بازی نه تنها در صعود بلکه در قهرمانی لیگ هم تعیین کننده است. البته از مسئولان شهر و استان هم توقع داریم در آن مسابقه کنار ما باشند.

رجب‌زاده در خصوص رای کمیته انضباطی برای بازی این تیم مقابل استقلال ملاثانی نیز گفت: قرار است روز یکشنبه(۹ اردیبهشت) نماینده باشگاه ما برای ارائه توضیحات در خصوص آن مسابقه به کمیته انضباطی برود و می‌دانم که این کمیته هم به دنبال برقراری عدالت است. فکر می‌کنم همه چیز در خصوص دیدار با ملاثانی واضح است و بازی باید سه بر صفر به سود ما اعلام شود.

به گزارش ایسنا، تیم فجرشهید سپاسی شیراز که هم‌اکنون با یک بازی کمتر نسبت به دو تیم صدرنشین، رتبه سوم لیگ یک را در اختیار دارد، روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت باید در شیراز به مصاف خیبر خرم آباد، تیم نخست جدول رده بندی برود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید