Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: پانزدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها، با ‌شعار "پیشگیری از مسمومیت در همه‌گیری کرونا"، با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم" اول تا هفتم آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از وبدا، محمدرضا شانه ساز با اعلام این خبر، اظهار کرد: پانزدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها مانند هر سال با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای رسیدن به این هدف راهکارهایی مانند تمرکز بر آموزش نحوه پیشگیری از مسمومیت در کودکان، پیشگیری از مسمومیت ناشی از داروها، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، سو مصرف مواد، مسمومیت با فلزات سنگین، گیاهان و قارچ‌های سمی و گزیدگی‌ها، پیشگیری از مسمومیت با گازها و مونوکسید کربن و ارتقا دانش جامعه در خصوص خطرات ناشی از مسمومیت‌ها و نحوه برخورد با این رخداد اتخاذ می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: هفته پیشگیری از مسمومیت‌های امسال با شعار "پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا"، "با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم"، یکم تا هفتم آبان ماه، برگزار می‌شود و هر روز هفته به آموزش نحوه پیشگیری از یک نوع مسمومیت اختصاص یافته است و آموزش‌های عمومی و تخصصی در مورد همان موضوع ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش نامگذاری روزهای هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها به شرح زیر است:

پنجشنبه اول آبان ۹۹: روز پیشگیری از بروز مسمومیت ناشی داروها

جمعه ۲ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت‌ها در کودکان

شنبه ۳ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و مونوکسید کربن

یکشنبه ۴ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی، قارچ‌ها و گیاهان سمی‌

دوشنبه ۵ آبان ۹۹: روز پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی، مواد شیمیایی (شامل: اسید، قلیا و شوینده‌های خانگی، فرآورده‌های نفتی، فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و باتری مینیاتوری)

سه شنبه ۶ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی جانوران سمی

چهارشنبه ۷ آبان ۹۹: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از سو مصرف مواد مخدر، مواد محرک و الکل

گفتنی است، پانزدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها به سرپرستی سازمان غذا و دارو و با همکاری معاونت‌ها و ادارات وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، سازمان پزشکی قانونی کشور، انجمن‌های علمی پزشکی، سازمان آتش نشانی، اداره آموزش و پرورش و بسیاری از ادارات و سازمان‌های مرتبط با موضوع برگزار می‌شود.

کد خبر 451026

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مسموميت پیشگیری از کرونا اپیدمی کرونا کاهش مرگ بیماران کرونایی کودکان دارو سازمان غذا و دارو مسمومیت دارویی رئیس سازمان غذا و دارو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیشگیری از مسمومیت ناشی روز پیشگیری از مسمومیت برگزار می شود آبان ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از برگزاری آزمون میان دوره پیش کارورزی به صورت الکترونیک در ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ برای واجدین شرایط خبر داد و گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6098111

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • اداره کل دارو بدون سرپرست/ جایگزین احتمالی پیکانپور کیست؟
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • دومین دوره مسابقات اسکواش گرگان جونیور برگزار می‌شود
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول
  • حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!