Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج مهندسان صنعت استان قزوین گفت: تشریفات اداری زائد و طولانی در صدور مجوز کسب‌ و کار مهمترین مشکلات سرمایه‌گذاران در حوزه تولید استان قزوین است. - اخبار استانها -

جعفر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین ، با بیان اینکه بروکراسی و سلسله مراتب اداری کار ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی در استان قزوین را بسیار کند کرده است اظهار داشت: تشریفات اداری زائد و طولانی در صدور مجوز کسب‌ و کار مهمترین مشکلات سرمایه‌گذاران در حوزه تولید استان قزوین و از موانع بزرگ تولید ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قرار گرفتن صنایع مختلف و غیرمرتبط مانند صنایع تولید مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و شیمیایی در کنار یکدیگر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را از دیگر مشکلات توسعه تولید در استان دانست و افزود: این مشکل به ویژه در برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی ما مانند مثل شهرک صنعتی دانسفهان به وضوح دیده می‌شود.

عباسی با اشاره به مشکل برخی صنایع و کارخانجات استان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بانک‌ها حمایت خوبی از اجرای طرح‌های توسعه نمی‌کنند و گاه می‌بینیم که به جای توسعه صنایع سودده ما تسهیلات بانکی حوزه تولید در اختیار واحدهای صنعتی زیان‌ده و قدیمی گذاشته می‌شود که سبب ضایع‌ شدن بیت‌المال می‌شود.

استاندار قزوین: مشکل اساسی تولید در کشور قوانین مزاحم است استان قزوین ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید قطعات خودرو را دارد + فیلم 41 واحد تولیدی استان قزوین در سال جهش تولید به چرخه تولید بازگشتند

مسئول سازمان بسیج مهندسین سپاه صاحب‌الامر(عج) استان یکی از راهکارهای اصلی و مهم جهش تولید در استان و کشور را برخورد شدید با قاچاق کالا دانست و گفت: متاسفانه آمارهای موجود در حوزه قاچاق کالا که رو به افزایش است، نشان می‌دهد که این معضل در استان قزوین جدی گرفته نشده و این در حالی است که ورود قاچاق کالا به معنای نابودی تولیدات ملی است.

عباسی در پاسخ به این سؤال که چند نرخی بودن ارز چه تاثیری روی واحدهای تولیدی می‌گذارد، اضافه کرد: چند نرخی بودن ارز باعث فساد، رانت و هدر رفت منابع ملی می‌شود و هیچ متخصصی در حوزه اقتصاد چند نرخی بودن را توصیه نمی‌کند. با این حال دولت مجبور شده برای کنترل بازار این چند نرخی را اعمال کند که البته باید در نحوه اجرای آن تجدیدنظر جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج سازندگی استانداری قزوین تولید ملی بسیج سازندگی استانداری قزوین تولید ملی استان قزوین حوزه تولید چند نرخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ با نگرش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ واحد تولیدی با ارزش بیش از ۱۱ میلیون یورو در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره برداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،جعفر فرشچی طوسی در نخستین نشست با هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، اظهارداشت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای 218 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی " چناران ، کاویان فریمان ، قوچان 2، خیام ، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند ، عنوان کرد : تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشورهای همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشورها در ایران سرمایه گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت ، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده اند.

وی تصریح کرد: وجود واحدهای صنعتی دانش‌بنیان، صادرات‌گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشورهای مختلف می تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری برای ورود محصولات داخلی خراسان رضوی را به بازارهای بین المللی فراهم کند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟