Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری لبنان در سخنانی در آستانه آغاز رایزنی‌ها برای تشکیل دولت بر انجام اصلاحات فوری و مقابله با فساد تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در آستانه آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست وزیر و تشکیل دولت در این کشور اعلام کرد که همچنان مسئولیت‌های خود را در تعیین نخست وزیر مکلف و تشکیل کابینه در هر موضع و موقعیت قانون اساسی برعهده گرفته و در برابر همه موانع اصلاحات و تشکیل دولت می‌ایستم و به عهد و پیمان خود وفادار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

عون در ادامه اظهار داشت که وضعیت نمی‌تواند به این شکل ادامه پیدا کند؛ زیرا بارهایی که بر دوش شهروندان است تشدید خواهد شد. امروز مکلف هستم که در روند تشکیل دولت مشارکت داشته و به احکام قانون اساسی عمل کنم. این همچنین مسئولیت نمایندگان پارلمان نیز هست تا به نام نمایندگان مردم در این روند نظارت داشته باشند.

رئیس جمهور لبنان در خصوص پرونده‌های فساد این کشور اظهار داشت که موضوع فساد در کشور به جایی رسیده که به یک فساد نهادی تبدیل شده و به شکل سازمان یافته ریشه در مقامات و موسسات و اداره های ما دارد.

لبنان| تلاش آمریکا برای تاثیرگذاری بر روند تشکیل دولت/ ادامه مواضع خصمانه «جعجع» ضد حزب‌اللهلبنان| چالش‌های سعد حریری قبل و بعد از رایزنی‌های پارلمانی

میشل عون گفت که زمانی که من پروژه تغییرات و اصلاحات را در تلاش برای نجات کشور از چنگال منافع طایفه‌ای و شخصی آغاز کردم تا به جایی که امروز هستیم رسیدیم ،طرف هایی که از این اصلاحات آسیب دیدند شروع به مانع‌تراشی در برابر من کردند و همه رسانه‌ها هنوز هم شاهد عزم سیستماتیک این افراد که نمیتوانند مرا قادر به انجام هرگونه پروژه اصلاحی ببیند فقط به این دلیل که از اعتقاد من ناشی شده، هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که سکوت هر مسئول و عدم همکاری وی در حسابرسی کیفری به پرونده‌های فساد بیانگر همبستگی و مشارکت او در این پرونده هاست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میشل عون لبنان میشل عون لبنان تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مرجعیون در جریان درگیری های اخیر حزب‌ الله لبنان و رژیم صهیونیستی در معرض بمباران شدید قرار گرفته است. علاوه بر مرجعیون صدها ساختمان در شهر کفرکلا نیز در اثر حملات اسرائیل بطور جزئی یا کامل تخریب شدند.

کفر کلا در امتداد نبرد غزه، پیکر پانزدهمین شهید مقاومت اسلامی لبنان در عملیات «در مسیر قدس» را بر دوش مردم این شهرک تشییع می‌کند. این شهرک از سال ۱۹۴۸ شهدای بسیاری را در نبرد با رژیم اشغالگر تقدیم کرده است.

یکی از ساکنین شهرک کفرکلا به خبرنگار تسنیم می‌گوید: خسارات وارده بسیار زیاد است، ولی همه چیز فدای ناخن های جوانانمان در مقاومت.

دیگر خبرها

  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • چرا بارورسازی ابرها بحث برانگیز است و چگونه انجام می‌شود؟
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه