Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکهشرکت های دارو سازی در کشور کانادا مشتری محصول مورینگا هستند، گفت: ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی زرآباد به کاشت درخت مورینگا اختصاص یافت.

«محمد علی نیکبخت» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: برای اولین بار 20 هکتار از اراضی زرآباد به کشت  گیاه مورینگا اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کشاورزی که اقدام به کشت گیاه مورینگاه کرده است یکی از کشاورزان پیشروی ما است که قراردادهای لازم برای تولید بذر و برگ بسته است.

 

نیکبخت تصریح کرد: شرکت های دارو سازی در کشور کانادا مشتری گیاه مورینگاه هستند، خواستگاه گیاه مورینگا در کشور منطقه زرآباد و چابهار است و در جاهای کشور کشت آن امکانپذیر نیست.

 

وی با اشاره به اینکه گیاه مورینگا ارز آوری زیادی دارد، افزود: مورینگا مصرف بالای در ایران و کشورهای اروپایی دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شرایط خوبی را برای توسعه کشت مورینگا در منطقه زرآباد داریم و در این زمینه کشاورزان را بر کشت مورینگا ترغیب، تشویق و حمایت می کنیم.

 

 نیکبخت گفت: برای فرآوری  و بسته بندی  محصول مورینگا برنامه ریزی شده است که در این رابطه به تولیدکننده  2 هکتار واگذار کرده ایم که کار فرآوری و صنایع بعد از تولید داشته ایم.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرآوری و بسته بندی شرکت های دارو سازی مورینگا گیاه مورینگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد