Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:38:04 GMT

همه چیز درباره هواپیمایی ایران ایر

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۰۷۵

همه چیز درباره هواپیمایی ایران ایر

آشنا شدن با شرکت‌های هواپیمایی مانند ایران ایر برای کاربرانی که دائماً از مسیرهای هوایی برای مسافرت استفاده می‌نمایند؛ می‌تواند در انتخاب بلیط پروازی تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فلایتیو، در همین راستا در این متن به بررسی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران با نام اختصاری «هما» می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به خدمات گسترده این شرکت آشنایی با خدمات آن‌ها برای مسافرین پروازهای ایرانی لازم به نظر می‌رسد.

شروع به کار ایران ایر

اولین شرکت هواپیمایی در ایران و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در خاورمیانه با نام ایرانین ایرویز در سال ۱۳۲۵ تأسیس شد. در آن سال‌ها که هنوز بسیاری از شهرهای ایران فرودگاه نداشتن، پروازها در بین شهرهای ایران محدود بود.

هواپیمایی ایران ایر در آن سال‌ها بیشتر مسافرین خود را در مسیر تهران مشهد جابجا می‌کرد و کم‌کم پروازهای بین‌المللی نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفت. در سال ۱۳۴۰ نیز این شرکت با ادغام با شرکت پرشین ایرویز که یک شرکت هواپیمایی انتقال بار بود، ادغام شده و از آن پس با نام اختصاصی هما که مخفف هواپیمایی ملی ایران است، به کار خود ادامه داد.

هواپیمایی ایران ایر پیش از انقلاب

ایران ایر در سال‌های قبل از انقلاب بزرگ‌ترین و بهترین شرکت هواپیمایی ایران بود. از زمانی که این شرکت با نام اختصاصی هما مشغول به کار شد، خدمات خود را هم در امر حمل مسافر و هم در امر حمل بار در سرتاسر ایران راه‌اندازی نمود. مهم‌ترین اتفاقات این شرکت در سال‌های قبل از انقلاب به شرح زیر است:

. سال ۱۳۴۲ این شرکت به عضویت یاتا در آمد.

. از سال‌های ۱۳۵۰ هواپیماهای بوئینگ ۷۴۳ و ۷۴۷ نیز به ناوگان هواپیمایی این شرکت اضافه شد.

. در سال ۱۳۵۵ به دلیل استفاده از هواپیماهای لوکس و مدرن توانست به عنوان ایمن‌ترین شرکت هواپیمایی در جهان شناخته شود.

. در سال ۱۳۵۶ ۶ فروند ایرباس آ-۳۰۰ نیز به ناوگان این شرکت اضافه شد.

در سال‌های قبل از انقلاب این شرکت نه فقط در ایران بلکه در کل خاورمیانه رقیب آنچنان سرسختی نداشت و خدمات خود را علاوه بر داخل ایران به کشورهای مختلف نیز ارائه می‌نمود. پروازهای روزانه این شرکت به پکن، نیویورک و توکیو از جمله مهم‌ترین پروازهای ایران ایر قبل از انقلاب بود.

تاریخچه ایران ایر پس از انقلاب

برخلاف دوران قبل از انقلاب که هما در آن سال‌ها روند رو به رشدی در پیش گرفته بود و دائماً در حال گسترده کردن ناوگان هواپیمایی خود بود، بعد از انقلاب این سری صعودی متوقف شده و روند نزولی این شرکت آغاز شد.

در ابتدا به دلیل حضور ایران در یک جنگ ۸ ساله با عراق، ایران ایر دیگر به توفیقات گذشته دسترسی نداشت. در آن سال‌ها همه شرکت‌های هواپیمایی ایران و خاورمیانه تحت تأثیر این جنگ توفیق چندانی نداشتن و هما نیز از این امر مستثنی نبود.

در سال‌های بعد از جنگ هم تحریم خطوط هواپیمایی ایران توسط آمریکا مانع از اضافه شدن و نو شدن هواپیماهای این شرکت شد. با این حال در حال حاضر هما با داشتن بیش از ۵۱ سال سابقه در خدمات رسانی به هم‌وطنان ایرانی به بیش از ۶۱ مقصد مختلف خدمات خود را ارائه می‌نماید.

ناوگان شرکت هواپیمایی ملی ایران

ناوگان این شرکت در سال‌های قبل از انقلاب یکی از مجهزترین ناوگان‌های هواپیمایی در منطقه بود. در سال‌های پس از انقلاب نیز چندین فروند ایرباس به ناوگان ایران ایر اضافه شده است. البته به دلیل برخی ملاحظات و تحریم‌های یک جانبه امکان تأمین قطعات لازم برای نوسازی هواپیماهای این شرکت با دشواری زیادی روبرو است.

اما با این حال آن‌ها در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ارائه دهنده خدمات پرواز در داخل ایران و برخی مقصدهای خارجی می‌باشند. این شرکت در حال حاضر ۴۳ فروند هواپیما بوئینگ، ایرباس و فوکر را در اختیار دارد و خدمات خود را با این هواپیماها به مشتریان ارائه می‌نماید.

ایران ایر امروز

به بررسی تاریخچه این شرکت هواپیمایی پرداختم و افتخارات آن را نیز مرور کردیم. شرکت هواپیمایی ملی ایران در حال حاضر با داشتن ناوگان هواپیمایی که در بند قبل آن‌ها را بررسی کردیم، در حال حاضر بیش از ۶ میلیون مسافر را در ایران جابجا می‌نماید.

آن‌ها تقریبا به همه شهرهای ایران پرواز دارند. دفتر اصلی و مرکزی این شرکت در فرودگاه مهرآباد دایر است و دفتر پروازهای خارجی آن‌ها نیز در فرودگاه امام خمینی است.

بلیط های پروازی ایران ایر در حال حاضر در دو کلاس اکونومی و هما کلاس ارائه می‌شود که می‌توانید بسته به نیاز خود نسبت به جابجایی بار و کیفیت پرواز از آن‌ها استفاده نمایید.

هما کلاس امکانات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد و وزن بار بیشتری را نیز در این بلیط می‌توانید با این خطوط هواپیمایی جابجا نمایید. برای خرید بلیط ایران ایر به وبسایت فلایتیو مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این متن  به بررسی مختصری از تاریخچه شرکت هواپیمایی ملی ایران، هما پرداختیم  خدمات شرکت ایران ایر را نیز برای مسافرین ایرانی برشمردیم. با توجه به قدمت بسیار زیادی که هما در پروازهای داخلی و بین‌المللی دارد یک شرکت کاملاً شناخته شده هم برای کاربران ایرانی و هم برای کاربران خارجی است. آن‌ها ایمنی مسافران را رسالت اصلی خود در هما می‌دانند.

 افزایش کیفیت خدمات نیز چشم انداز این شرکت هواپیمایی بوده که در سال‌های اخیر به آن دست یافته است. در حال حاضر برای پروازهای داخلی و پروازهای بین‌المللی به بسیاری از شهرهای آسیایی و اروپایی می‌توانید از خدمات این شرکت هواپیمایی استفاده نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلایتیو شرکت هواپیمایی ایران ایر خرید بلیط هواپیمایی سال های قبل از انقلاب هواپیمایی ملی ایران شرکت های هواپیمایی هواپیمایی ایران شرکت هواپیمایی خدمات خود آن سال ها حال حاضر ترین شرکت ایران ایر اضافه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران

ایتنا - کمیسیون ارتباطات فدرال بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده را به دلیل فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود بدون رضایت، با جریمه جمعی 200 میلیون دلاری محکوم کرده است.
کمیسیون ارتباطات فدرال بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده را به دلیل فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود بدون رضایت، با جریمه جمعی 200 میلیون دلاری محکوم کرده است. AT&T  باید 57 میلیون دلار بپردازد، در حالی که Verizon باید 47 میلیون دلار بپردازد. در همین حال، Sprint  و T-Mobile با مجموع 92 میلیون دلار جریمه روبرو هستند. این کمیسیون تحقیقات عمیقی را در مورد افشای غیرمجاز و فروش داده‌های مکان واقعی مشترکین پس از افشای فعالیت‌های آنها در سال 2018 انجام داد.

به گزارش ایتنا، جسیکا روزن وورسل، کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال گفت:«  شرکت‌های مخابراتی اطلاعات موقعیت مکانی بی‌درنگ را به جمع‌آورنده‌های داده فروختند، و اجازه دادند این داده‌های بسیار حساس در دست شرکت‌های ثالثا، شکارچیان و سایر موارد قرار گیرد. »

به گفته این آژانس، این طرح پس از گزارش‌های عمومی مبنی بر اینکه یک کلانتر در میسوری با استفاده از اطلاعات موقعیت مکانی که شرکتی به نام Securus از اپراتورهای بی سیم دریافت می‌کند، افراد متعددی را ردیابی می کند، آغاز شد. این شرکت خدمات ارتباطی را به مراکز اصلاح و تربیت در کشور ارائه می‌دهد.

 
در حالی که اپراتورها در نهایت فعالیت خود را متوقف کردند، آژانس گفت که آنها به مدت یک سال پس از فاش شدن این رویه و پس از اینکه به کمیسیون قول دادند فروش داده‌های مکان مشتری را متوقف خواهند کرد، به اجرای برنامه‌های خود ادامه دادند. به‌علاوه، آنها بدون تضمین‌های معقول به کار خود ادامه دادند تا اطمینان حاصل کنند که خدمات قانونی با استفاده از اطلاعات مشتریانشان، مانند کمک‌های جاده‌ای و خدمات فوریت‌های پزشکی، واقعاً رضایت کاربران را برای ردیابی مکان‌هایشان جلب می‌کنند.

این شرکت‌ها گفتند که قصد دارند جریمه‌ها را به چالش بکشند. T-Mobile که با بزرگترین جریمه به ارزش 80 میلیون دلار روبرو است و اسپرینت 12 میلیون دلار جریمه شد گفته که جریمه بیش از حد است.AT&T  گفت که این تصمیم فاقد شایستگی قانونی و واقعی است و این تصمیم شرکت‌ها را به دلیل حمایت از خدمات مکانی نجات‌بخش مجازات می‌کند.»

دیگر خبرها

  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود