Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای شروع سبک زندگی سالم خود منتظر یک معجزه هستید؟ هیچ معجزه‌ی خارجی در کار نیست. معجزه حقیقی درون شما است. همین حالا برای تغییر سبک زندگی‌تان تصمیم بگیرید.

در این مطلب قصد داریم درباره‌ی تکنیک‌های کاربردی برای اضافه کردن عادت ورزش کردن و حفظ تناسب اندام به زندگی روزانه صحبت کنیم. همینطور می‌خواهیم شما را با یکی از حامیان زندگی سالم آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید.

درباره‌ی مثلث تناسب اندام، کرونا و ورزش در خانه چه می‌دانید؟

تناسب اندام از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری نمی‌کند. اما اثرات محافظتی زیادی دارد. فعالیت بدنی باعث آزاد شدن مواد شیمیایی مغز و اندروفین‌ها می‌شوند که وظیفه بهبود جنبه‌های مختلف سلامتی بدن شما را بر عهده دارند. بنابراین ورزش کردن یا فعالیت بدنی متوسط تا شدید، علاوه بر تقویت روحیه و بهبود وضعیت خواب، سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند.

همانطور که می‌دانید افراد بزرگسال به‌ویژه سالمندان در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیرتر هستند. همینطور به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان حضور در باشگاه‌های ورزشی یا فعالیت‌های جمعی ممکن نیست. بنابراین به جای اینکه خودتان به باشگاه بروید می‌توانید ورزش و باشگاه را به خانه‌تان بیاورید.

مثلث تناسب اندام، کرونا و ورزش در خانه یعنی؛ از شرایط سخت و غیرعادی، مثل همه‌گیری ویروس کرونا هم به سود سلامت خودتان استفاده کنید. راهکار ساده‌ای مانند؛ استفاده از لوازم ورزشی در خانه به حفظ تناسب اندام کمک می‌کند. همینطور در کنارش، توانایی بدن‌تان را برای مقابله با بیماری‌های واگیردار افزایش می‌دهد.

چرا در منزل از لوازم ورزشی استفاده کنیم؟

کرونا فقط یک تهدید برای سلامتی افراد نیست. هر چه مدت همه‌گیری کرونا طولانی‌تر شود، اثرات بیشتری روی سبک زندگی ما می‌گذارد. کافی است نگاهی به دور‌وبر خودتان بیندازید و سبک زندگی بعد و قبل از کرونا را با هم مقایسه کنید. تغییرات سبک شغلی و ایجاد دورکاری‌ها، ملاحظات ویژه برای سفرها، تعطیلی مراکز تجمع گسترده و باشگاه‌ها تنها گوشه‌ای از این دگرگونی‌ها هستند.

در این دوران حساس، ورزش و فعالیت بدنی بیشتر از قبل برای سلامت بدنمان اهمیت دارد.  همینطور باید تلاش کنیم تا با وجود مشکلات متعدد روحیه و انگیزه خود را تقویت کنیم. در چنین مواقعی برخی از افراد از یک سری مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم مثل نوشیدن و غذا خوردن بیش از حد کمک می‌گیرند. اما هر دو این رویکردها سلامت سیستم ایمنی بدن را تخریب می‌کند.

حتی اگر دوست دارید در منزل ورزش کنید، باید انگیزه کافی داشته باشید. برای این که به هدف تحرک بدنی‌تان نزدیک شوید می‌توانید سه کار ساده انجام دهید:

برای خودتان یک روتین روزانه و مخصوص ورزش کردن ایجاد کنید. نشانه‌های واضحی از ورزش کردن را به محیط زندگی‌تان اضافه کنید. ورزش را برای خودتان جذاب و مهیج کنید. با خرید پوشاک ورزشی یک روتین برای تناسب اندام ایجاد کنید.

اکثر ما به صورت ناخودآگاه از یک سری روتین‌های روزانه پیروی می‌کنیم. آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا برای انجام عمل یا کار خاصی حاضر شویم. مثلا قبل از رفتن به محل کار، لباس رسمی می‌پوشیم یا برای بیرون رفتن ابتدا سر و وضعمان را مرتب می‌کنیم. 

خرید پوشاک ورزشی یک روتین ساده و جذاب برای شروع ورزش در خانه است. یعنی ذهن‌تان عادت می‌کند که به محض پوشیدن لباس ورزشی، برای ورزش کردن آماده شود. پوشیدن یک لباس ورزشی کمتر از دو دقیقه زمان می‌برد و کار ساده‌ای است. پس احتمال اینکه بدن و ذهنتان برای ورزش کردن مقاومت کند، تا حد زیادی کم می‌شود.

با خرید لوازم ورزشی، نشانه‌ای روشن و جذاب بسازید.

لوازم ورزشی، نمادی از تحرک و پویایی هستند. همینطور استفاده از لوازم ورزشی در منزل جذابیت ورزش کردن را برایتان بیشتر می‌کند. همین دو ویژگی به ظاهر ساده باعث می‌شوند تا برای حفظ تناسب اندام و ورزش در خانه آماده شوید.

جیمزل، چطور باشگاه را به خانه‌تان می‌آورد؟

تا به حال در مورد مزایای ورزش در خانه، تغییر سبک زندگی برای مقابله با روزهای کرونایی و حفظ تناسب اندام صحبت کردیم. در ادامه می‌خواهیم یک همراه دوست‌داشتنی و حامی تناسب اندام را به شما معرفی کنیم.

جیمزل فروشگاهی آنلاین برای تهیه انواع پوشاک، دستگاه‌ها و لوازم ورزشی است. که با تنوع محصولات و خدماتش کمک می‌کند تا با انگیزه‌ای قوی، عادت تناسب اندام و ورزش روزانه‌تان را ایجاد و پیگیری کنید. برخی از خدمات جیمزل عبارت هستند از:

قابلیت خرید اینترنتی پوشاک ورزشی جیمزل

راحتی و سهولت دسترسی به خدمات، یکی از شعارهای اصلی پوشاک ورزشی جیمزل است. در همین راستا امکان خرید آنلاین و ساده را برایتان تدارک دیده است. با جیمزل فقط چند کلیک تا شروع عادت تناسب اندام و ورزش در خانه فاصله دارید. کافی است دستگاه مورد نظر یا پوشاک ورزشی محبوبتان را سفارش دهید و با انگیزه‌ای قوی سبک زندگی‌تان را متحول کنید.

 

تنوع بالا در پوشاک ورزشی زنانه

اغلب خانم‌ها به استایل و لباسشان اهمیت زیادی می‌دهند. اتفاقا از همین موضوع می‌توان برای ایجاد عادت تناسب اندام و ورزش در خانه استفاده کرد. با خرید پوشاک ورزشی زنانه از جیمزل استایل ورزشی خاص خودتان را بسازید. در این فروشگاه آنلاین می‌توانید انواع ست سویشرت و شلوار، لگ‌های جذاب ورزشی، تاپ و نیم‌تنه را پیدا کنید.

تنوع رنگ و طرح در پوشاک ورزشی مردانه

همینطور آقایان برای خرید پوشاک ورزشی مردانه از جیمزل هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ و طرح ندارند. تنها با چند کلیک می‌توانید انواع تیشرت‌های ورزشی ساده، ست سویشرت و شلوار یا گرمکن‌های ورزشی را برای تمرینات روزانه بدنسازی خود خریداری کنید.

عرضه انواع دستگاه‌های ورزشی مناسب برای حفظ تناسب اندام

خیلی از افراد دوست دارند فعالیت‌های روزانه بیشتری انجام دهند و میزان تحرکشان را افزایش دهند. اما سبک زندگی‌های امروزی و همینطور وجود ویروس کرونا محدودیت‌های زیادی برای تحرک و فعالیت بدنی ایجاد کرده است. دستگاه‌های ورزشی مثل انواع دوچرخه‌های ثابت، دستگاه دراز نشست یا جامپینگ ابزارهایی عالی برای حفظ تناسب اندام و بدنسازی هستند.

به عنوان مثال؛ با استفاده از دوچرخه ثابت می‌توانید کالری بیشتری در روز بسوزانید. همچنین دستگاه 9 کاره دراز نشست برای کسانی که می‌خواهند چربی سوزی همراه با تقویت عضلات شکم داشته باشند، بسیار ایده‌آل است. در فروشگاه جیمزل می‌توانید انواع دستگاه‌های ورزشی مانند؛ دوچرخه ثابت دارای کش‌های بدنسازی، دستگاه جامپینگ، دوچرخه ثابت مدل بدون دست و دستگاه 9 کاره دراز نشست را خریداری کنید.

خرید انواع ماساژور برای رفع خستگی ناشی از ورزش

ماساژ و ورزش دو ترکیب خارق‌العاده برای سلامتی و حفظ تناسب اندام هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ بعد از تمرینات ورزشی، به رشد و بهبود وضعیت عضلات بدن کمک فراوانی می‌کند. بهترین زمان برای ماساژ عضلات دقیقا پس از انجام تمرین‌های ورزشی روزانه است. چون ماساژ به کاهش درد عضلانی و التهابات بعد از تمرین کمک زیادی می‌کند.  از ماساژورهای محبوب بعد از ورزش می‌توان به ماساژور پا، بالشی گردن و دستگاه ماساژ از ران پا اشاره کرد.

با مراجعه به سایت جیمزل می‌توانید از نمونه‌های گوناگون آن بازدید کرده و برای خرید انواع ماساژور رفع خستگی اقدام کنید.

برگزاری جشنواره‌های فروش و تخفیف

جیمزل به دوست‌داران سبک زندگی سالم و ورزشکاران تخفیف می‌دهد. دوست دارید پوشاک و لوازم ورزشی جدید را با تخفیف خریداری کنید؟ کافی است در خبرنامه جیمزل عضو شوید تا از آخرین تخفیف‌ها و جشنواره‌های فروش آنلاین مطلع شوید.

حرف آخر اینکه؛

برای بیشتر افراد تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر یا گوشی بسیار ساده‌تر از انجام حرکات ورزشی است. شاید هم با خودتان فکر کنید که ورزش کردن در خانه اراده‌ای فولادین نیاز دارد. در حالی که برای تغییر سبک زندگی و ایجاد هر عادت ساده مثل حفظ تناسب اندام و ورزش روزانه، تنها باید چند تکنیک ساده را رعایت کنید.

ورزش را با یک کار یا عمل خاص و ساده مثل پوشیدن لباس ورزشی همراه کنید. نشانه‌های کافی برای ورزش کردن در اطرافتان ایجاد کنید. ورزش و تناسب اندام را تبدیل به کاری جذاب کنید.

خرید یک جفت پوشاک ورزشی، اضافه کردن یک دوچرخه ثابت یا دستگاه دراز نشست به خانه‌تان می‌تواند هر سه این ویژگی‌ها را فراهم کند. بعد از این بی‌اختیار به سمت تحرک بدنی می‌روید و دیگر در برابرش مقاومت نمی‌کنید.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تناسب اندام و ورزش حفظ تناسب اندام ورزش در خانه دوچرخه ثابت لوازم ورزشی فعالیت بدنی ویروس کرونا دستگاه ها ورزش کردن سبک زندگی دراز نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد

«آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور رئیس دانشگاه و با هدف ارائه خدمات تخصصی ورزشی و تندرستی به کارکنان و دانشجویان در پردیس مرکزی این دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی به منظور با لابردن کیفیت خدمات ورزشی و تندرستی و با هدف ارائه خدمات تخصصی ورزشی و تندرستی به کارکنان و دانشجویان و همچنین ایجاد بستری در زمینه توانمندسازی و اشتغال دانشجویان، به کوشش معاونت دانشجویی دانشگاه، در مجموعه ورزشی پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد.

دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین افتتاح این آکادمی گفت: برای بنده جالب بود که دانشجویان با چه عشق و علاقه‌ای زمینه راه‌اندازی این آکادمی را فراهم کردند. این مرکز می‌تواند منشا خدمات ارزنده‌ای به جامعه دانشگاهی و عموم مردم باشد.

وی با بیان اینکه سلامت تاجی بر سر ما است، افزود: شروع به کار این آکادمی تجربه بسیار خوبی است. نقشی که این آکادمی می‌تواند در جهت سلامت افراد و تهیه یک برنامه مناسب سلامت ایفا کند، بسیار قابل توجه است.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی ادامه داد: از دست دادن سلامتی که بخشی از آن مربوط به سبک زندگی ما می‌شود را نمی‌توان با هیچ سرمایه‌ای جبران کرد؛ بنابراین وجود چنین مراکزی که بتواند آگاهی ببخشد، اطلاعات دهد و کمک کند تا ما فراموش نکنیم که مواظب سلامتی خود باشیم، بسیار با اهمیت است. 

وی به ضرورت ارائه خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: افرادی که به دنبال فرصت بیشتر هستند و یا کسانی که در معرض آسیب قرار گرفته‌اند، می‌توانند از شرایط و خدمات این مرکز استفاده کنند؛ بنابراین باید با کمک رسانه، ظرفیت‌های این مجموعه را اطلاع‌رسانی کنیم تا به یک الگو تبدیل شود.

دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز در این آیین گفت: در دو سال اخیر، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه، همکاری‌های علمی و اجرایی بسیار خوبی را با مرکز تربیت بدنی داشته است. امیدوار هستم که این همکاری‌ها تدام پیدا کند و ما از علم و تجربه اعضای هیئت علمی، نیروی متخصص، جوانی و انگیزه استادان جوان به نفع ارتقا وضعیت سلامت و ورزش دانشگاه استفاده کنیم.

دکتر محمدرضا قاسمیان مقدم، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علامه دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز گفت: حوزه‌های فعالیت آکادمی ورزش و تندرستی شامل «تناسب اندام و تندرستی»، «توانبخشی و حرکات اصلاحی»، «ارتقاء عملکرد ورزشی»، «ورزش کودکان» و «ورزش سالمندان» است. خدمات این حوزه‌ها در چهار بخش اصلی «ارزیابی و پایش تندرستی»، «ارائه مشاوره ورزشی»، «ارائه برنامه‌های تمرینی» و «برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی در رشته‌های ورزشی» ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان استفاده از خدمات در گام نخست، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه هستند و در گام بعدی، این خدمات قابل ارائه به عموم افراد جامعه نظیر ورزشکاران، کودکان و سالمندان است. نکته قابل توجه این است که ارائه خدمات در این مرکز توسط متخصصان حوزه سلامت و علوم ورزشی و زیر نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد