Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «جواد هجری» روز چهارشنبه به رسانه‌های محلی افغانستان گفت که جنگجویان طالبان شب گذشته به شهرستان «بهارک» این استان حمله کردند که درنتیجه تلفاتی به دو طرف وارد شد.

هجری افزود: رییس امنیت پلیس تخار نیز بین کشته شدگان نبرد شب گذشته است و شماری از فرماندهان طالبان نیز در درگیری دیشب کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پایگاه های خبری از تلفات سنگین نیروهای دولتی در حمله شب گذشته طالبان در شهرستان بهارک خبر داده اند.

«فخرالدین قاری زاده» عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان و مشاور سابق وزیر خارجه این کشور لحظاتی پیش در صفحه فیسبوک خود نوشت که در حمله شب گذشته طالبان به شهرستان بهارک ۸۰ نیروی دولتی کشته شده اند.

«مجیب الرحمان ضیا» یکی از خبرنگاران آزاد افغانستان و از شهروندان استان تخار هم با نشر ویدئویی گفته است که اجساد ۴۰ تن از نیروهای امنیتی که طی نبرد شب گذشته در شهرستان بهارک کشته شده اند، به بیمارستان شهر «تالقان» انتقال داده شده است.

درگیری بین طالبان و نیروهای دولتی در استان های هلمند، تخار، بغلان، قندهار، بدخشان و میدان وردک افغانستان به شدت ادامه دارد.

رییس جمهوری افغانستان امروز چهارشنبه در مراسم معرفی اعضای کابینه به مجلس برای گرفتن رای اعتماد، اعلام کرد که طالبان به در اختیار گرفتن قدرت از راه جنگ عقیده دارد اما هشدار داد که تنها نیروی لشکر کماندو و نیروی هوایی قادر به سرکوب آنها هستند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است

وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان ضمن استقبال از گشایش خانه تجارت قزاقستان در افغانستان تاکید کرد این اقدام گام مثبت و موثر در تحیکم و توسعه روابط تجاری دو کشور است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در شبکه اجتماعی ایکس اظهار داشت افتتاح خانه تجارت قزاقستان در افغانستان با هدف افزایش حجم و ارزش مبادلات تجاری دو کشور صورت گرفته است.

وی گشایش خانۀ تجارت قزاقستان در افغانستان را گامی مثبت و موثر در تحکیم و توسعۀ روابط تجارتی میان دو کشور عنوان نمود و اظهار داشت: در نتیجه سفر سال گذشته هیئت رسمی کابل و بخش خصوصی به کنفرانس ارتباطات تجاری، نشست‌های تجاری دوجانبه، نمایشگاه محصولات و تولیدات داخلی افغانستان در شهر آستانه، صادرات کابل به قزاقستان افزایش یافته است.

«یوسینتایف» رئیس خانه تجارت قزاقستان در افغانستان، هدف این کشور از گشایش خانه تجارت را افزایش حجم و ارزش مبادلات تجاری میان دو کشور عنوان کرد و افزود قزاقستان علاقمند به گسترش روابط تجاری با امارت اسلامی افغانستان است.

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارندایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد

پیش از این، نورالدین عزیزی به رویترز گفته بود هیئت حاکمه افغانستان با همکاری و مشارکت قزاقستان و ترکمنستان برای ایجاد یک مرکز لجستیکی در هرات با هدف تبدیل شدن به نقطه لجستیکی برای صادرات منطقه به توافق رسیده است.

هیئت حاکمه افغانستان در سه سال گذشته روابط تجاری نزدیکی با قزاقستان و ترکمنستان داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت