Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ‌ وارشاد اسلامی با بیان اینکه در استان همدان جای خالی انجمن صنفی رسانه حس می شد گفت:با تشکیل انجمن صنفی گامی بلند در جهت ارتقا رسالت و توامند شدن رسانه ها برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا  از همدان؛صبح چهارشنبه نشست صمیمی انجمن صنفی رسانه با مدیر کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد رضا احسانی در این نشست، با بیان اینکه با تشکیل انجمن صنفی گامی مثبت جهت ارتقا وضیعت رسانه ها در استان برداشته شده است عنوان کرد: جای خالی انجمن صنفی رسانه دراستان همدان‌دیده می شد و امیدوارم‌با عملکرد خوب این‌مجموعه شاهد پیشرفت رسانه های استان همدان باشیم.

وی با اشاره به اهمییت فرهنگ در جامعه عنوان کرد:متاسفانه‌  حوزه فرهنگ ۲۵درصد از بودجه کل  کشور را  به خود اختصاص داده است که با توجه به گستردگی مجموعه های تحت نظر وزرات ارشاد این رقم بسیار ناچیز وادارات فرهنگ‌وارشاد اسلامی را با مشکل روبه رو کرده است.

احسانی گفت:با این بودجه محدود قادر نخواهیم بود از رسانه های استان همدان حمایت کنیم ومتاسفانه این موضوع باعث شده است که برخی رسانه های استان رسالت خبری خود به درستی انجام ندهند

احسانی با بیان اینکه مباحث اقتصادی در حوزه فرهنگ وهنر مغفول مانده است گفت:با تشکیل انجمن های صنفی رسانه می توان گامی مثبت در راستای استقلال رسانه ها برداشت.

وی افزود:وقتی رسانه ها مستقل شونند ،دیگر کار سفارشی انجام نمی دهند و درصدد حل مشکلات مردم و‌جامعه بر خواهند آمد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گفت:از انجمن صنفی رسانه حمایت خواهد کرد وتوصیه من این است که از تجربه های استان دیگر استفاده کرده‌وبا برنامه ریزی بلندمدت از ظرفیت سایر مجموعه ها بهرمند شونند.

رفع مشکلات اقتصادی رسانه مهم ترین هدف تشکیل انجمن صنفی رسانه

رئیس انجمن صنفی رسانه های استان همدان با بیان اینکه هدف اصلی تشکیل انجمن صنفی رسانه رفع مشکلات رسانه های استان همدان می باشد مطرح کرد:درحال حاضر رسانه های استان همدان در وضعیت اقتصادی خوبی قرار ندارند، وبسیاری از رسانه های محلی استان به دلیل شرایط بد اقتصادی قادر به ادامه کار در حوزه رسانه نبودند.

مجید پور صالحی با بیان اینکه هدف اصلی ما اقتصاد رسانه است عنوان کرد:امیدوارم با همراهی و‌هم دلی تمام اعضای انجمن و مسئولان استان  بتوانیم کمک شایانی در حوزه  اقتصاد‌وحل مشکلات مدیران رسانه داشته باشیم.

ارائه‌خدمات رفاهی به پرنسل رسانه های استان همدان

 دبیر انجمن صنفی رسانه با اینکه هدف تشکیل  انجمن صنفی کاهش بار مالی و روانی اصحاب رسانه می باشد مطرح‌ کرد:هدف اصلی تشکیل انجمن صنفی رسانه کمک به وضیعت اقتصادی و حمایت حقوقی اصحاب رسانه است.

پور وهابی با اشاره از بهره گیری از دو مشاور حقوقی در این انجمن بیان کرد:در طی این مدت که انجمن صنفی رسانه تشکیل شده موفق شدیم ضمن بهرمندی از دو‌مشاوره برخی از پرونده های حقوقی وشکایتی که از برخی از اصحاب رسانه شده بود را حل وفصل کنیم.

وی با اشاره به پتاسیل بسیار بالای رسانه استان همدان  عنوان کرد:استان همدان ظرفیت زیادی در حوزه رسانه ها دارد که می توان با برند سازی رسانه ،استان همدان را به جایگاه اصلی خود در کشور برسانیم.

وی افزود :هدف دیگر انجمن صنفی  بحث آموزش تخصصی ویژه رسانه هایی ست که امید اسد با برگزاری کارگاه آموزشی گامی مثبت جهت ارتقا آموزش اصحاب رسانه برداریم.

پور وهابی گفت:از ابتدای تاسیس انجمن صنفی سایت انجمن صنفی را طراحی کرده, و پایان آبان ماه رونمایی از آن  خواهیم کرد

وی افزود:یکی از خدمات این سایت طراحی ویدیو کنفرانس است که مدیران بتوانند جلسات مجازی خود را آن برگزار کنند

دبیر انجمن صنفی رسانه گفت:   اصحاب رسانه جز  معدود افرادی هستند که خدمات رفاهی دریافت نمی کنند؛در انجمن‌صنفی در نظر داریم با ارائه خدمات مانند کارت تخفیف ویژه رستوران ها وسوپر مارکت ها،تاسیس تعاونی تامین نیاز ،سفرهای دورن کشوری با تخفیف ویژه

کمک حال رسانه های استان همدان باشیم  

وی با بیان‌اینکه‌ نگاه جامعی به خانواده رسانه داریم گفت:تمام افرادی که در رسانه فعالیت دارند می توانند این  از امکانات بهرمند شوند .

نائب رییس انجمن انجمن صنفی رسانه های استان همدان گفت:استان همدان به دلیل اینکه جز استان های  رسانه ایی است ؛انجمن صنفی می تواند بازوی پر توان برای اداره فرهنگ‌و  ارشاد باشد و‌ سیاست های اداره فرهنگ ارشاد وارشاد اسلامی را به گوش مسئولان رسانه های استان همدان برساند

بیاناتی افزود:این انجمن می تواند با مدیران سازمان ها ارتباط بگیرد وضمن کمک به حل مشکلات جامعه جلوی برخی حاشیه هایی که توسط برخی خبرنگاران انجام می شود را بگیرد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه های استان همدان انجمن صنفی رسانه تشکیل انجمن صنفی وارشاد اسلامی ارشاد اسلامی اصحاب رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است

فرشاد مهدی‌پور در دیدار هیات رسانه‌ای ایران با استاندار کربلا اظهار داشت: موضوع مهم در حوزه فرهنگ میان دو کشور، مساله اربعین است که باید یک تصویرسازی جهانی انجام شود.

وی بیان‌داشت: خوب نیست و دور از شان است که دو کشور منتظر روایت رسانه‌ای دیگران باشند. کسانی هستند که دشمنانه می‌خواهند روابط استراتژیک ایران و عراق را بر هم بزنند.

مهدی‌پور افزود: ایران و عراق مبارزه ارزشمندی در مبارزه با تروریسم داشتند و امنیت امروز مرهون خون دو کشوری است که به‌هم آمیخته است.

در این دیدار نصیف الخطابی استاندار کربلا هم گفت: دو کشور ایران و عراق یک دشمن مشترک دارند و آن؛ هجمه فرهنگی علیه فرهنگ اسلامی است.

وی تاکید کرد: دو مشکل بزرگ داریم؛ نخست، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و مشکل دوم، القای ناامیدی برای دو کشور است.

الخطابی با بیان اینکه نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم، تاکید کرد: زیارت اربعین بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمن است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود