Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالیان، یکی از دلایل ایجاد وضعیت بحرانی کرونا در استان مرکزی را به دلیل سالمند بودن این استان عنوان کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد متوفیان کرونایی در سنین بالای ۶۵ سال قرار دارند و بیشترین میزان درگیری مبتلایان از سنین ۳۰ الی ۵۰ سال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، در گفتگو با دیار آفتاب؛ از وضعیت موجود اراک در خصوص بیماری کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: یکی از دلایل ایجاد وضعیت بحرانی در استان مرکزی به دلیل سالمند بودن این استان است، چراکه استان مرکزی سومین استان سالمند کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد متوفیان کرونایی در سنین بالای ۶۵ سال قرار دارند و بیشترین میزان درگیری مبتلایان از سنین ۳۰ الی ۵۰ سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: نسل جوان به دلیل بالا بودن سیستم ایمنی تظاهرات این بیماری را دیرتر از افراد سالم نشان داده و با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیماری را به پدران، مادران، پدربزرگ و مادربزرگ‌های خود انتقال داده و گاهی حتی متأسفانه موجب مرگ‌ومیر این افراد می‌شوند.

وی تأکید کرد: تا زمانی که فرهنگ زندگی کردن با کرونا به‌عنوان یک وظیفه اجتماعی همگانی در جامعه احساس نشود، سیستم بهداشتی درمانی کار بیشتری را نمی‌تواند در قبال این بیماری انجام دهد.

جمالیان یادآور شد: ۱۵ هزار و ۶۶۹ دوز واکسن آنفولانزا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اراک قرارگرفته که به پرسنل بهداشتی و درمانی مراکز دولتی و خصوصی، درمانگاه‌ها، نیروهای مسلح، جانبازان بالای ۵۰ درصد، افراد بالای ۶۵ سال و مادران باردار توزیع‌شده و دوز بعدی این واکسن با وارد شدن واکسن آنفولانزا به کشور در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد که تاکنون هیچ دوزی به دانشگاه علوم پزشکی اراک و یا داروخانه‌های این استان اختصاص داده نشده است.

وی با اشاره به کمبود انسولین در سطح کشور، گفت: در حال حاضر کمبود یک نوع انسولین خاص که به‌صورت قلمی است (با توجه به وارداتی بودن و قاچاق روزافزون این انسولین) در کشور به چشم می‌خورد که به همین منظور وزارتخانه تمهیداتی را در نظر دارد از جمله اینکه من بعد این دارو فقط با کد ملی ارائه شده و سختگیری های بیشتری در خصوص توزیع آن وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در خصوص پیشگیری از بیماری آنفولانزای فصلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مؤثر بوده و تجربه نیمکره جنوبی که فصل سرد را زودتر تجربه نموده، نشان داده در حال حاضر در هیچ‌یک از نقاط جهان اپیدمی آنفولانزا به‌صورت جدی رخ نداده است.

جمالیان در پایان به دلیل افزایش ابتلا بیماران کرونایی و مراجعات متعدد به مراکز درمانی جهت انجام تست بیماری کووید ۱۹ و حجم بالای این تست، اعلام آمار قطعی کرونا را ۴۸ ساعته دانست.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره برنامه سال جدید وزارت علوم در راستای جذب دانشجویان در صنعت اظهار کرد: در کنکور ۱۴۰۳ شرایطی را برای استادانی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه نیاز‌های جامعه هستند، اختصاص داده ایم تا خودشان به جذب مستقیم دانشجو اقدام کنند. 

وی افزود: مثلا، اگر استادی بر اساس نیاز‌های ثبت شده در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) طرح دانشجویی تعریف کند، نامش در دفترچه کنکور لحاظ می‌شود و از همان قسمت به صورت مستقیم دانشجو پذیرش می‌کند و دانشجو هم می‌داند که در خصوص چه موضوعی باید انتخاب رشته کند. 

زلفی گل تصریح کرد: مسیر دوم جذب دانشجو در صنعت مربوط به دانشجویان استعداد درخشان است؛ بر همین اساس استادانی که در راستای نیاز صنعت با صنایع قرارداد منعقد کرده یا متناسب با سامانه نان طرح نامه یا پروپوزال دانشجویی تعریف کنند از بین استعداد‌های درخشان که جزء ۲۰ درصد ورودی رشته خودشان هستند، می‌توانند مستقیم به صورت استاد محور دانشجو پذیرش کنند و دیگر نیازی به شرکت دانشجو در کنکور نیست. 

وزیر علوم ادامه داد: با انجام فعالیت‌های مذکور به تدریج بخشی از ظرفیت تحقیقاتی کشور به نیاز‌ها و مسائل کشور سوق داده می‌شود، از طرفی برای استادانی که ارتباط خوبی با صنعت دارند، مبلغ قراردادهایشان تا ۳ برابر افزایش می‌یابد، مثلا، اگر استادیار رشته انسانی حقوق ماهیانه ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کند و مبلغ قراردادی که با صنعت منعقد کرده است ۶۰ میلیون تومان است، می‌تواند به جای دریافت سالانه یک پایه تشویقی سالانه ۳ پایه تشویقی دریافت کند.

زلفی گل گفت: به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی که در راستای نیاز‌های صنایع و جامعه باشند اگر کاربردی نوشته شوند ۲ برابر پژوهانه و اگر فناور محور باشند تا ۳ برابر گرنت اختصاص تعلق می‌گیرد. مثلا، به رساله عادی دانشجوی دکتری ۲۵ میلیون تومان گرنت و به رساله کاربردی ۵۰ میلیون تومان و به رساله فناور محور ۷۵ میلیون تومان گرنت اختصاص خواهد یافت. 

وزیر علوم در پایان بیان کرد: تعداد پذیرش دانشجویان در صنایع مختلف بدون هیچ محدودیتی عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم