Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:02:28 GMT

نظارت‌های بهداشتی بر اصناف فارس تشدید شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۶۳۹۷

نظارت‌های بهداشتی بر اصناف فارس تشدید شود

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز لزوم تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مشاغل و اصناف را با هدف پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس، تاکید کرد.

دکتر مهرزاد لطفی چهارشنبه ۳۰ مهر در جلسه ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز به روند افزایشی مبتلایان بیماری کووید۱۹ در فارس اشاره و ضمن تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها با مشارکت نمایندگان علوم پزشکی، استانداری، پلیس و سازمان صمت، گفت: یکی از دلایل مهم افزایش موارد ابتلا و مرگ براثر کرونا، رعایت نکردن دستورات بهداشتی از سوی برخی مشاغل و اصناف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی خاطرنشان کرد: شهروندان فارس باید بیماری کرونا را جدی گرفته و نسبت به آن احساس خطر کنند، این بیماری به هیچ عنوان شوخی بردار نیست و با استفاده از سهل‌انگاری و بی توجهی، زنجیره انتقال را گسترش می‌دهد.

او یکی از مسائل مهم را حفظ سلامت کارکنان مراکز درمانی عنوان و تاکید کرد: مراکز درمانی باید به صورت مستمر و منظم گندزدایی شود و تمام کارکنان این مراکز نیز به طور جدی از وسایل حفاظتی استفاده کنند.

لطفی با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا در فارس به عنوان یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر برنامه ریزی برای افزایش این مراکز در شیراز تاکید کرد و نقش این مراکز را در شناسایی سریع بیماران مشکوک و مبتلا به کووید مهم خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست آمار ابتلا به تفکیک شهرهای مختلف استان، روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و روند پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان های استان را مورد بررسی قرار داد.

همچنین در این نشست نمایندگان دستیاران رشته های مختلف گروه های آموزشی دانشگاه، پیشنهادات و درخواست های خود را با توجه به شرایط مواجهه با بیماری کووید۱۹، با اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید در میان گذاشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از همکاری و همراهی تمام فراگیران در دانشگاه به ویژه دستیاران متخصص و فوق تخصص قدردانی و در خصوص موضوعات مطرح شده و درخواست های دستیاران، برنامه ریزی و دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، روح‌الله رازینی شامگاه -جمعه هفتم اردیبهشت- در سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری به استان قزوین در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار کرد: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های نظارتی انطباق با ضوابط و قوانین را صرفاً ً رصد می‌کنند و از عدم فساد در سیستم صیانت می‌کنند، تصریح کرد: اما عدم فساد در سیستم به معنای خوب بودن یک سیستم یا نظام علمی و آموزشی نیست. یعنی نبودن نقص لزوماً ً به معنی فضیلت و خوب بودن نیست و حتمأ باید نکات مثبتی هم وجود داشته باشد.

رازینی بنابراین وجه تمایز کار این مرکز توجه به کیفیت است، ادامه داد: از این منظر یکی از دستورکارهای خودمان را پررنگ کردن کیفیت در حوزه آموزش عالی قرار دادیم. عبارت سفر کیفیت را از عبارت سفر تعالی در ادبیات مدیریت و سازمانی به الهام گرفتیم و این عنوان را بر سفرهای استانی مجموعه خود گذاشتیم.

وی یادآور شد: بر این اساس این سفرهای کیفیت آغازگر هفته‌هایی در استان‌ها برای تمرکز روی موضوع کیفیت و کارآیی آموزش دانشگاهی است تا ما هم شناخت پیدا کنیم و مدیران استانی با رویکردهای نظارتی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا شوند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زحمت ارزیابی و نظارت را به هیئت‌های استانی واگذاری کردیم، گفت: استان قزوین یکی از استان‌های موفق در حوزه ارزیابی و نظارت آموزش عالی است و این نظارت و ارزیابی توسط خود استان به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 748184

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز