Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- پروژه اتصال پایتخت طبیعت ایران به راه آهن بعد از گذشت سال‌ها هنوز به جایی نرسیده و با احتساب ارز ۳۵۰۰ تومانی باید حداقل نیم قرن منتظر سوت قطار بمانیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، توسعه حمل و نقل اعم از زمینی، هوایی و ریلی مهمترین شاخص برای توسعه یافتگی است زیرا بدون این مهم امکان فعالیت اقتصادی و رقابت با بازارهای داخلی و خارجی وجود ندارد و هیچ سرمایه گذاری استانی محروم از زیرساخت‌های اصلی را با استان‌های برخوردار عوض نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی در استان‌های مختلف دنبال تکمیل آزادراه‌ها هستند در کهگیلویه و بویراحمد هنوز عمده راه‌های روستایی آن خاکی و سوشه بوده و حتی تردد برای برخی روستائیان با اولین بارش برف و باران برای ماه‌ها قطع می‌شود.

جاده‌های استان زیبا و چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد به جاده‌های مرگ معروف شده‌اند، فرودگاه یاسوج رونقی ندارد و اتصال یاسوج به ریل آهن نیز به جایی نرسیده و انتظار مردم برای شنیدن سوت قطار به سر نمی‌آید.

دولت نهم در اولین سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد احداث راه آهن « اقلید-یاسوج» را با هدف کمک به این استان کمتر توسعه یافته مصوب کرد ولی مطالعات انجام شده راه به جایی نبرد و در واقع این مصوبه منتفی شد ولی همچنان به عنوان یک مهم در دستور کار مسئولان وقت قرار داشت تا اینکه منتج به نتیجه شد.

تیر کاری مسئولان در سفر سوم دولت احمدی نژاد به این استان به نشانه خورد و عبور خط آهن از یاسوج از مسیر اقلید مورد تایید قرار گرفت و در ردیف بودجه «کد» گرفت و به عنوان یک پروژه‌ ملی سالانه از محل اعتبارات ملی مبلغی را برای آن در نظر می‌گیرند.

خراسان شمالی| تکمیل راه آهن جوین-اسفراین نیازمند 3200 میلیارد اعتبار استپروژه بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز وارد فاز اجرا می شودافشاگری‌های تازه و جنجال آفرین وزیر راه آهن پاکستان علیه نواز شریف

عملیات اجرایی پروژه راه آهن یاسوج-اقلید در سال‌های اخیر آغاز شده ولی به دلیل محدودیت‌های اعتباری پیشرفت لاک پشتی دارد به گونه‌ای که با این شرایط مردم این دیار دیگر از شنیدن سوت قطار مایوس شده‌اند زیرا با حساب سرانگشتی دو دوتا چهارتا حتی بهره برداری از این پروژه به عمر بسیاری از مردم قد نمی‌دهد.

مسئولان و متولیان امر با برآورد‌های فعلی معتقدند برای اتمام این پروژه با ارز 3500 تومانی بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با همین فهرست بها و در صورت اختصاص سالانه 20 میلیارد تومان باید 50 سال دیگر در انتظار افتتاح این پروژه باشیم در حالی سالانه شاهد افزایش قیمت و در واقع افزایش فهرست بهای پروژه‌های عمرانی هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد طول پروژه راه آهن یاسوج-اقلید را 176 کیلومتر عنوان کرد و گفت: امسال برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه 6 میلیارد تومان گذاشته‌اند که این مبلغ بسیار ناچیز است.

پژمان نیک اقبال با بیان اینکه راه آهن یاسوج-اقلید می‌تواند قسمتی از پازل راه آهن اهواز-مشهد در آینده باشد، افزود: امکان اتصال راه آهن یاسوج در جنوب استان به راه آهن هواز-مشهد وجود دارد که این پروژه مسافت دو شهر را 500 کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

انتهای پیام/542/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی حمل و نقل ریلی کهگیلویه و بویراحمد راه آهن یاسوج سوت قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد

فریبا زرافشان با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری پراکندگی و سختگذر بودن روستا‌های استان تاکید کرد: رشد سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد با همت جهادی آموزش دهنده‌ها صورت گرفته است.   وی بیان کرد:در سال تحصیلی جاری ۷۲۱ آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.   رییس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: امسال ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس زیرپوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی هستند.   وی رویداد روستای باسواد به عنوان یک ابتکار را از دیگر فعالیت‌ها برای کاهش نرخ بی سوادی ذکر کرد و افزود: با تشکیل شورای سوادیار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی است.   زرافشان اجرای طرح "شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا را از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط ذکر کرد و افزود: دولت در کنارسوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد.   وی ابراز کرد:طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است.   زرافشان خاطرنشان کرد: همچنین مسابقات علمی و کار با رایانه برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.   وی شناسایی، جذب، آموزش و نظارت و ارزشیابی سنین ۱۰ تا ۴۹ را جامعه هدف نهضت سواد آموزی دانست و خاطر نشان کرد:براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، به ۹۲/۸ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسید. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج