Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رسانه‌‌های محلی، این حادثه بامداد چهارشنبه روی داده و جانباختگان و اغلب زخمی‌ها زن بوده‌اند. در میان زخمی‌ها شماری کودک نیز دیده می‌شود.

برخی منابع خبری تعداد جانباختگان را تا ۱۵ نفر نیز عنوان کرده‌اند.

بنا بر اعلام شورای استانی در شهر مرزی جلال آباد، این حادثه زمانی روی داده که بیش از ۳ هزار افغان برای دریافت ویزای پاکستان در یک زمین فوتبال در نزدیکی کنسولگری پاکستان در این شهر تجمع کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت ازدحام این شمار از جمعیت، انتشار اخباری از سوی سفارت پاکستان در کابل بود که اعلام می‌داشت اعطای روادید به افغان‌ها در همۀ کنسولگری‌های این کشور در افغانستان متوقف می‌شود.

این دومین بار در هشت ماه گذشته است که پاکستان به دلیل شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفته تا اعطای روادید به شهروندان افغانستان را متوقف کند.

شمار بالای متقاضیان دریافت ویزا، کنسولگری پاکستان در جلال آباد را مجبور کرده بود تا بخشی از روند دریافت مدارک همچنین توزیع ویزاها را به کمک فعالان مدنی در ورزشگاه «فوتبال شیرزی» انجام دهد.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویزای پاکستان افغانستان جلال آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش پاکستان: ۸ تروریست به جهنم فرستاده شدند

ارتش پاکستان اعلام کرد هشت شبه‌نظامی از جمله «یک فرمانده تروریست تحت تعقیب» طی عملیاتی در استان خیبرپختونخوا در شمال‌غرب این کشور کشته شدند.

به گزارش ایسنا، این بیانیه ساعاتی پس از آن صادر شد که رسانه‌ها و مقام‌های افغانستان ادعا کردند پاکستان در داخل خاک این کشور حملات هوایی انجام داده و هشت نفر را کشته است.

ارتش پاکستان روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز، نیروهای امنیتی این کشور یک عملیات اطلاعاتی را در منطقه وزیرستان شمالی پاکستان بر اساس گزارش‌ها از حضور تروریست‌ها انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در جریان اجرای این عملیات، پس از تبادل آتش شدید، هشت تروریست از جمله یک هدف با ارزش، فرمانده تروریست سهرا جانان به جهنم فرستاده شدند. او در سازمان‌دهی حمله تروریستی به پست نیروهای امنیتی در میرعلی در ۱۶ مارس دست داشت و به شدت تحت تعقیب سازمان‌های مجری قانون بود».

در این بیانیه گفته شده که عملیات پاکسازی برای از بین بردن هر تروریست دیگری که در منطقه یافت می شود در حال انجام است زیرا «نیروهای امنیتی مصمم هستند تا خطر تروریسم را از کشور پاک کنند».

این بیانیه در حالی منتشر شد که «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت طالبان در افغانستان در بیانیه‌ای گفت جنگنده‌های پاکستانی این حملات را در خاک افغانستان انجام دادند و افزود که ولایت‌های پکتیکا و خوست افغانستان در امتداد مرز پاکستان هدف حملات هوایی قرار گرفتند که در نتیجه آن ۸ نفر کشته شدند.

او با بیان اینکه «خانه‌های مردم عادی هدف قرار گرفت»، گفت که سه زن و به همین تعداد کودک در پکتیکا کشته شدند و یک خانه فروریخت در حالی که ۲ زن در خوست کشته شدند و یک خانه نیز ویران شد.

به نوشته مجله ویک، این حملات یک روز پس از آن انجام شد که پاکستان ۲ افسر و پنج سرباز را که در حمله تروریستی روز شنبه در منطقه میرعلی وزیرستان شمالی کشته شدند، به خاک سپرد. گروه «حافظ گل بهادر» سرکرده طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. این یکی از قوی‌ترین گروه‌های شبه نظامی در وزیرستان شمالی است. او پیش از این در پی عملیات «ضرب عضب» در سال ۲۰۱۴ به افغانستان گریخت.

«آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور پاکستان پس از اقامه نماز میت این ۲ افسر گفت که علیه مهاجمان به نیروهای پاکستانی اقدام خواهد شد. در بیانیه ارتش پاکستان به نقل از زرداری آمده است: «پاکستان تصمیم گرفته که هرکس وارد مرزها، خانه ها یا کشور ما شود و مرتکب ترور شود، بدون توجه به اینکه چه کسی و از کدام کشور باشد، به شدت به آنها پاسخ دهد».

پاکستان می‌گوید «تحریک طالبان پاکستان» در افغانستان مستقر و از خاک افغانستان برای انجام حملات به نیروهای خود پس از عبور مخفیانه از مرز استفاده می‌کنند.

وزارت دفاع دولت سرپرست افغانستان هم روز دوشنبه اعلام کرد که در واکنش به حملات هوایی بامداد امروز پاکستان به ۲ نقطه در این کشور، مراکز نظامی پاکستان در نقاط مرزی را هدف قرار داده است.

این وزارت‌خانه حمله پاکستان را یک اقدام «تجاوزکارانه» به خاک افغانستان خوانده و گفته است: «نیروهای دفاعی کشور آماده پاسخ به هر گونه اقدام‌های تجاوزکارانه بوده و در هر حالت از تمامیت ارضی خود دفاع خواهند کرد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدیو) خبر کشته شدن فرمانده طالبان پاکستان تکذیب شد
  • جنگ همسایه های ایران جدی شد؟ | طالبان پاسخ حمله پاکستان را داد+ جزئیات
  • ارتش پاکستان: ۸ تروریست به جهنم فرستاده شدند
  • ۸ کشته در حملات هوایی پاکستان به افغانستان
  • تهدید بی‌سابقه پاکستان از سوی طالبان
  • حمله های هوایی پاکستان به مخفیگاه‌های تحریک طالبان در افغانستان
  • واکنش طالبان به حمله هوایی پاکستان به افغانستان
  • حمله شبانه پاکستان به افغانستان؟ + جزئیات | واکنش طالبان افغانستان و پاکستان | چند نفر کشته شدند؟
  • کابل: حمله پاکستان به افغانستان عواقب بدی در پی خواهد داشت
  • واکنش تند طالبان به حمله هوایی پاکستان در خاک افغانستان