Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-19@07:27:17 GMT

جریمه ۱۳۰ راننده متخلف با پهپادهای پلیس

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۷۴۲۱

جریمه ۱۳۰ راننده متخلف با پهپادهای پلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ تقی کبیری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۶ ساعت‌ پرواز پهپادی در حوزه نظارت ترافیک راه های استان سمنان انجام شده که طی آن تعداد ۱۳۰ خودرو اعمال قانون شدند. خوشبختانه در نیمه نخست امسال شاهد کاهش ۲۵ درصدی فوتی‌های تصادف در راه‌های استان بودیم، به طوری که شمار فوت‌شدگان در ۶ ماه نخست سال گذشته ۱۸۶ مورد بود که در امسال این رقم با کاهش ۴۶ نفری به ۱۴۰ نفر کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث تصادف‌های منجر به جرح در ۶ ماه نخست سال ۹۸ تعداد ۱۸۲۴ نفر مجروح شدند که این میزان در سال ۹۹ با کاهش ۲۵ درصدی همراه بود و در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۹، تعداد ۲ هزار و ۱۶۹ مورد تصادف خسارتی در راه‌های استان به وقوع پیوسته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بالغ بر ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی از توجه نکردن به جلو به عنوان عامل بیش از نیمی از تصادف‌های استان نام برد و ادامه داد: توجه نکردن به جلو با ۵۲ درصد بیشترین فراوانی را از نظر علت تصادف‌ها در راه‌های استان در ۶ ماه سال ۹۹ به خود اختصاص داده است. ۳۱ درصد تصادف‌ها در راه‌های فرعی رخ می‌دهد که نیاز است توجه بیشتری به این حوزه شود.

کد خبر 559176 برچسب‌ها استان سمنان پلیس راهور - جاده‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان پلیس راهور جاده ها راه های استان تصادف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پراید، ساینا و پژو؛ پرتصادف‌ترین خودروها

سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ گفت: «این اولین نشست خبری بنده در مقام رئیس پلیس راهور فراجا است و لذا وظیفه خود می‌دانم که از تمام رؤسا و عزیزان در پلیس راهور اعم از امیر حیدری، سردار غفاری، سردار انصاری، سردار رویانیان، سردار مهری، سردار مومنی و دوست عزیزم سردار هادیانفر که خدمات زیادی را در حوزه ترافیکی ارائه دادند، تشکر کنم.»

به گزارش ایسنا، وی حوزه ترافیک را حوزه‌ای ویژه و منحصربه‌فرد برشمرد و گفت: «ترافیک بر زندگی تک‌تک افراد جامعه اثرگذار است و هیچکس نیست که متأثر از ترافیک نباشد. همچنین لازم است تشکر کنم از تمام نهادها، ارگان‌ها و نهاد‌هایی که به ما کمک کردند.»

حسینی با بیان اینکه تعداد افراد دارای گواهینامه در کشور ۳.۲ درصد افزایش داشته است، گفت: تردد‌های جاده‌ای ما نیز ۵.۱ درصد و تردد‌های شهری۶.۲ افزایش داشته است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ شمار جانباختگان حوادث رانندگی ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر است که ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدیم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه دلیل وقوع ۶۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

حسینی درباره تفکیک جانباختگان نیز گفت:۲۲.۹ درصد فوتی‌ها راننده، ۲۲.۷ درصد موتورسوار، ۲۴ درصد سرنشین و ۱۹.۶ درصد هم عابران پیاده بودند.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا ۲۶ درصد از کل تصادفات نیز به واژگونی منجر شده و ۶۰ درصد از تصادفات هم در حریم ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد جانباختگان به دلیل شدت جراحات در صحنه تصادف جانباخته‌اند، گفت:شش درصد در حین انتقال و ۴۳ درصد هم در مراکز درمانی فوت شدند. این آمار نشان می‌دهد که ما باید باید دو موضوع را در اولویت قراردهیم، اول کنترل و مدیریت سرعت و دوم تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که حتما باید موزد توجه قرار بگیرد.

حسینی همچنین از صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای انواع تخلفات در سال جاری خبر داد و گفت: میزان جریمه‌ها افزایش ۲۸ درصدی داشته است، اما اگر بخواهیم آن را در مقایسه باتردد‌ها حساب کنیم، تنها دو درصد از تردد‌ها مشمول جریمه شده است.

به گفته وی، ۳۳.۵ درصد از کل تخلفات اعمال شده، معادل حدود ۵۰ میلیون جریمه مربوط به سرعت غیرمجاز بوده است. اگر ما بتوانیم نسبت به مدیریت سرعت اقدام کنیم، آمار جانباختگان ما کاهش پیدا می‌کند.

حسینی بیشترین رقم جریمه را نیز متعلق به وسیله نقلیه‌ای با ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان جریمه دانست و گفت: این خودرو توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین درباره خودرو‌های دارای بیشترین تصادف در کشور نیز گفت: پراید، ساینا و پژو بیشترین فراوانی را در تصادفات دارند که البته نباید از تعداد این وسایل نقلیه غافل شد.

وی افزود: خودرو‌های پراید، ساینا و سمند نیز بیشترین اعمال قانون را در میان خودرو‌های کشور به خود اختصاص داده‌اند.

حسینی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات مطرح شده از سوی یکی از فرماندهان استانی پلیس راهور درباره مصرف تخمه شور نیز گفت: هیچ چیز جای خواب را نمی‌گیرد، لذا موارد گفته شده نمی‌تواند یک موضوع علمی باشد و در همین راستا نیز تاکید داریم که رانندگان حتمن خواب کافی داشته باشند و به ازای هر دو ساعت رانندگی دستکم، ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره نظارت پلیس بر موضوع آلودگی هوا نیز گفت: حدود ۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها و ۴۰ درصد خودرو‌ها سواری در سن فرسودگی قرار دارند و موضوع سن فرسودگی خودرو‌ها برعهده پلیس نیست. ما نسبت به کنترل معابنه فنی خودرو‌ها اقدام خواهیم کرد و بیشترین مسئولیت ما هم در همین حوزه است.

وی ادامه داد: بخشی از ناوگان عمومی ما هم دچار فرسودگی است، فقط نباید از مردم انتظار داشته باشیم و برای حل موضوع آلودگی هوا باید یک اراده ملی ایجاد شود.

حسینی گفت: در طول اجرای طرح نوروزی، هیچ خودرویی به دلیل جریمه معوق توقیف نخواهد شد و من این موضوع را به ماموران پلیس راهور ابلاغ کرده‌ام.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو ساینا در کاشان / ۳ کشته و ۲ مصدوم
  • نقص فنی حادث، جان چهار نفر را گرفت
  • رتبه نخست هرمزگان در کاهش نرخ بیکاری
  • آمار فوتی های تصادف در ۳ روز اول طرح نوروزی
  • آمار فوتی های تصادف در ۳ روز اول طرح نوروزی اعلام شد
  • پرتصادف‌ ترین خودروها در سال ۱۴۰۲
  • پرتصادف‌ترین خودرو‌ها در سال ۱۴۰۲ اعلام شدند
  • پراید، ساینا و پژو؛ پرتصادف‌ترین خودروها
  • پرتصادف‌ترین خودروها در سال ۱۴۰۲ اعلام شدند
  • صدور ۱۵۷ میلیون جریمه تخلف رانندگی