Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالحسن سیدین رئیس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه گفت: این آلایش‌های خوراکی دام در بازرسی از سردخانه یک منزل که انبار شده بود کشف و ضبط شد.
او افزود: این اقلام پس از دریافت نتایج آزمایش و با حکم مقام قضایی تربت حیدریه معدوم و از چرخه مصرف خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه شمار دام سنگین در تربت‌حیدریه را ۱۴ هزار و ۳۴۱ راس، دام سبک را ۳۱۲ هزار و ۲۵۳ راس و گاوداری شیری را ۴۴ واحد ذکر کرد و ادامه داد: شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود به سایر شهرستان‌های اطراف از جمله زاوه، رشتخوار، مه‌ولات، خواف و کاشمر خدمات ارائه می‌دهد که بیشتر این خدمات توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

سیدین بیان کرد: تربت‌حیدریه دارای ۶۶ واحد گاوداری پرواری، پنج واحد گاوداری صنعتی، یک واحد مجتمع گاوداری، ۲۷۲ واحد گوسفندداری گوشتی و پرواربندی، ۶۰۸ واحد دامداری روستایی، ۱۴۵ واحد مرغداری گوشتی، پنج واحد مرغ تخم گذار، هشت واحد پرورش بوقلمون، چهار واحد تکثیر ماهیان سردآبی، ۱۲ واحد پرورش ماهیان سردآبی، هشت واحد پرورش ماهیان گرمابی و یک واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی است.

او تصریح کرد: تربت حیدریه دارای یک کشتارگاه دام سنتی، یک کشتارگاه دام صنعتی در حال تاسیس، دو بازار دام سبک و سنگین، پنج واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور، یک مرکز بسته بندی تخم مرغ، یک کارخانه فرآورده‌های لبنی، سه کارخانه تولید پنیر اولیه و پنیر پیتزا، ۱۳۰ مرکز عرضه مرغ و ماهی، ۱۱۸ واحد قصابی و ۴۸ مرکز لبنیاتی است.

رئیس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه تاکید کرد: نظارت بر نحوه کشتار دام کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی، کارخانجات خوراک دام و طیور و مراکز جمع‌آوری شیر بر عهده مسئولان بهداشتی است و واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی نیز کار نظارت بر تمامی مراکز را بر عهده دارد.   انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدوم سازی دام و طیور کشتارگاه دام دامپزشکی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی

احمد فعله گری گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در سطح استان مصرف گاز طبیعی داشتیم، که  در حال حاضر ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در استان است.

وی بابیان اینکه با تلاش‌های انجام شده به منظور بهره مندی هر چه بیشتر مردم برای استفاده از این انرژی، هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در سطح استان نصب شده و در ادامه افزود: که  از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهر‌ها ، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستا‌ها و هزار و ۵۱۳ علمک برای واحد‌های تولیدی و صنعتی نصب شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می‌باشد که بیشتر شبکه گذاری‌ها در روستا‌های استان اجراء شده است، ۹ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در سطح روستا‌ها و ۳ هزارو ۱۰۵ کیلومتر در سطح شهر‌ها و ۷۸۶ کیلومتر برای واحد‌های تولیدی و صنعتی شبکه گذاری شده است.

فعله گری افزود: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک  پیشرفت ۱۵۶ درصدی همراه بود، در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف آن ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده که با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت پیشرفت ۲۵۲ درصدی نمایان می‌گردد.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم  و در راستای تحقق بخشیدن، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان را در دستور کار قرار داده است و با توجه به زمینه فعالیت مهم و اساسی دیگر به معین بودن استان کردستان در استان هرمزگان با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی را به شبکه سراسری وصل نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • تاریخ‌سازی خشن‌ترین دختر ایران در آستانه المپیک
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد