Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار فراخوان بخش دیگرگونه های اجرایی تئاتر فجر، تمدید مهلت شرکت در رویداد نمایشنامه نویسی "نخل سرخ" و خبر از تولید چند فیلم کوتاه از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

 فراخوان بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، طبق اعلام دبیرخانه سی‌ونهمین جشنواره‌ ‌تئاتر فجر، فراخوان بخش دیگرگونه‌های اجرایی با پذیرش آثار در دو بخش «آثار اجراشده» و «آثار تازه» منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد این دوره از جشنواره تئاتر فجر با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی ایده‌های اجرایی در سرفصل‌های زیر را پیشنهاد می‌دهد:

-         ایده‌های مبتنی بر تغییر کاربری مکان‌های متعارف یا استفاده از مکان‌های نامتعارف

-         ایده‌های فاقد مکان ثابت اجرا یا گردشی

-         ایده‌های مبتنی بر بدن و حرکت

-         ایده‌های مبتنی بر استفاده از فناوری‌های نوین

-         ایده‌های چندرسانه‌ای

-         ایده‌های مرتبط با ارائه آثار از طریق ظرفیت‌های فضای مجازی

-         ایده‌های حوزه‌ی تئاتر کاربردی به مفهوم گسترده‌ کلمه

ضمن اینکه در فراخوان اشاره شده ستاد این دوره از جشنواره از ایده‌های پیشنهادی دیگر هم استقبال می‌کند.

پیش از این فراخوان بخش‌های «صحنه‌ای»، «خیابانی»، «مسابقه نمایشنامه‌نویسی»، «مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر» و بخش «رادیو تئاتر» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شده بود.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.  

فراخوان بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر پیوست خبر شده است.  

تمدید مهلت شرکت در رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» 

در پی درخواست متقاضیان، مهلت ارسال چکیده یا طرح نمایشنامه برای شرکت در رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» تا هفتم آبان‌ماه تمدید شد. این رویداد با توجه به نبود امکان برگزاری بیست‌وسومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در سال جاری، توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران با همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، با توجه به درخواست متقاضیان، مهلت بارگذاری چکیده یا طرح نمایشنامه برای شرکت در رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» تا هفتم آبان‌ماه تمدید شد.

بر این اساس علاقه‌مندان می‌بایست تا این زمان، چکیده یا طرح نمایشنامه خود را در بخش ویژه «نخل سرخ» بر روی تارنمای «ایران‌تئاتر» به نشانی https://theater.ir/ بارگذاری کنند. در ادامه هیئت‌انتخاب اسامی آثاری که ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن به نمایشنامه کامل را دارند اعلام خواهد کرد و پس از طی روند عقد قرارداد و تولید نمایشنامه، علاقه‌مندان شاهد رونمایی و چاپ آثار خواهند بود. 

فایل pdf  فراخوان رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» در تاریخ پنجم مهرماه سال جاری منتشر شد.  

فیلمبرداری فیلم کوتاه قرمز آبی «Blue Red» به پایان رسید

فیلم کوتاه قرمز آبی «Blue Red» به نویسندگی و کارگردانی احسان نصری، در شمال کشور (شهر تنکابن) به پایان رسید.

این فیلم چهارمین تجربه احسان نصری می‌باشد (سه فیلم کوتاه و یک اثر انیمیشن)  و آخرین اثر او با عنوان «عشق درون» بهترین فیلم جشنواره کالاکاری هند و فینالیست جشنواره فیلم ایتالیا شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «با تمام تضادها و تفاوت‌ها می‌شود هم رنگ شد و به اتحاد رسید، می‌شود قرمز و آبی تلفیق شود همچون بنفش، برای رسیدن به یک هدف...»

عوامل فیلم قرمز آبی عبارتند از تهیه‌کننده: اکرم خوشوقت، نویسنده و کارگردان: احسان نصری، بازیگران: صادق ادهم، امیرعلی رزاق نیا، پانیا رزاق نیا، فیلمبردار: مرتضی امینی، صدابردار: احمد بحری، طراح صحنه و لباس: سحر منتظری، طراح گریم: امیرحسین کیامرادی، موسیقی: نورا نیازی، صداگذار: مرتضی امینی، منشی صحنه: شکوه حسین پور، طراحی و ترکیب صدا: مرتضی امینی، عکاس: احمد بحری، تیزر: مرتضی امینی، طراح عنوان فیلم: شکوه حسین پور، اصلاح رنگ و نور: مرتضی امینی، آرش نقی پور، مدیر تولید: احسان نصری، میکس و مسترینگ: نورا نیازی، مرتضی امینی، تدوین: مرتضی امینی، آرش نقی پور، احمد بحری مشاور رسانه: تبسم کشاورز، ترنم کشاورز ، طراح پوستر : Névine Berthet ، کمپانی پخش : Pir&Pir Gallery germany اکرم خوشوقت.

مشارکت پردیس تئاتر تهران در ساخت فیلم با دانشجویان سینما و تئاتر

در روزهای شیوع ویروس کرونا پردیس تئاتر تهران فضایی را برای ساخت فیلم های دانشجویی برای دانشجویان رشته سینما و تئاتر فراهم آورده است.

به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، این مجموعه در این روزها فضایی را برای ساخت فیلم در اختیار دانشجویان سینما و تئاتر قرار می دهد که در اولین قدم فیلم دانشجویی «جیغ بنفش مورچه» به کارگردانی «محمد مهدی رضایی» در مجموعه پردیس تئاتر تهران ساخته می شود.

در خلاصه داستان فیلم«جیغ بنفش مورچه» آمده است:  امیر که جوانی ۲۵ ساله است از نوجوانی درگیر اعتیاد شده و اکنون یلدا نامزدش در تلاش برای رها کردن او از ظلمت و جلوگیری از سقوط او به قعر چاه تباهی است ...

سایر عوامل این فیلم داستانی عبارتند از: تهیه کننده : فرشید رئوفی سرمایه گذار : نرگس آلمال مدیر تولید :مینا سنگ سفیدی : مدیر فیلمبرداری :میلاد پرتویی مدیر صدابرداری : میثم معتمدی سمیرا شکوری (دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه ریزی)، بهزاد حسینی (برنامه ریزی)، بهنام ابوطالبی ثانی (دستیار دوم کارگردان)، عماد زارعی (دستیار سوم کارگردان)، زهرا خضوعی (منشی صحنه)، محسن بیده (فیلمبردار پشت صحنه و عکاس)

همچنین محمد میرعلی، آتنا تندرو، آرتین رضوانی، میلاد کرباسی، کامران طاهری، محمد سعیدی، زرین نوروزی، سینا رهبری، آنیتا یوسفی، حمیدرضا عیوضی، مجید رمضان نصب، نیما عابدی، یاسی رضازاده، ندا کاوندی، هانیه صفائی، مهسا موید، آیلار یوسفی زاده، حامد کهن ترابی، امیر رفیعی، حمیدرضا جواهری، ساره ارجمند، صبا صدیق زاده، سبا میرحسنی، نازی خاتمی و علی باقری در این فیلم ایفای نقش می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تمدید آثار نمایشنامه نویسی دیگرگونه های اجرایی پردیس تئاتر تهران جشنواره تئاتر فجر سی ونهمین جشنواره هنرهای نمایشی سینما و تئاتر مرتضی امینی فراخوان بخش احسان نصری فیلم کوتاه منتشر شد اداره کل نخل سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در نشست خبری تشریح برنامه‌های چله رضوی و بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: رویکرد‌های تحولی در دو سال اخیر مد نظر بوده است، جشنواره امام رضا بیست سال گذشته یک جشنواره عمومی بود، اما برای تخصصی شدن آن جلسات مختلفی برگزار شد و اتفاقی که امسال تجربه می‌کنیم این است که جشنواره حرفه ای‌تر و تخصصی‌تر شده است.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع)، سامانه و اپلیکیشنی با نام منظومه رضوان رونمایی می‌شود که در آن در زمینه ابعاد مختلف سیره رضوی، سوژه‌ها و دیباچه‌های مختلفی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان برای تولید آثار فاخر رضوی دسترسی آسانتری به سوژه‌ها و نظرات کارشناسان صاحبنظر خواهند داشت.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: استفاده از هنرمندان شاخص و تراز در مدیریت جشنواره از دیگر رویکرد‌های این جشنواره است.

سعیدی زاده به راه اندازی پنجره درگاه تولیدات رضوی هم اشاره کرد و افزود: این درگاه برای بهره گیری عموم از تولیدات جشنواره پس از برگزاری جشنواره و کیفی سازی آنها طراحی شده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از حمایت ۵ میلیارد تومانی از هنرمندان در جریان تولیدات جشنواره رضوی خبر داد و گفت: منابعی را برای تولید و ارتقای تولیدات به عنوان اعتبار حمایتی در فضا‌های مختلف رضوی در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.

*برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان
سعیدی زاده به ارتقای فنی هنرمندان اشاره و تصریح کرد: مداخله فرایندی ما برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتباط با جامعه اساتید بوده است و تاکنون کارگاه‌های تخصصی برگزار کرده‌ایم.

*موسسات تخصصی مردم محور
وی گفت: انتخاب موسسات تخصصی با رویکرد مردم محور بنای بنیاد برای زیست بوم رضوی بوده است، ما به حلقه‌های میانی در فضای فرهنگ و هنر توجه داشتیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در پایان گفت: امیدوارم جشنواره امام رضا (ع) تا ۴ سال آینده به عنوان یکی از حرفه ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور در حوزه فرهنگ و هنر تثبیت شود. دوره گذار جشنواره به پایان رسید و امسال نخستین سال شکل گیری جشنواره حرفه‌ای است.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان