Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی گفت: طرح بازآفرینی خیابان فدائیان اسلام با وسعتی حدود ۵۳۷ هکتار، در برگیرنده بخشی از مناطق ۱۲، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ شهر تهـــــــران می باشد که در سیزدهمین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری پس از توضیحات مشاور تهیه کننده طرح و بحث و بررسی اعضاء با کلیات طرح موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش غالب وضع موجود در محور فدائیان اسلام به صورت انبار و کارگاه های صنعتی خرد قدیمی و بعضاً رها شده است و مطابق طرح ارائه شده قرار است این محور به خیابانی سرزنده، فعال و کامل تبدیل شده و پیوند دهنده مرکز تاریخی شهر تهران با مرکز تاریخی شهر ری باشد به طوری که زمینه‌ساز فرصت‌های جدید سکونتگاهی و تفریحی شود.

اشراقی گفت: همچنین بنا است این محور به محور نوینی از کسب و کار، فعالیت، سکونت و فرهنگ شهر تبدیل شده و به سامانه یکپارچه حمل و نقل پاک مجهز و متصل شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج بیان کرد: در کلیات طرح مذکور ۶۳ هکتار به فضای سکونتگاهی، ۲۸۸ هکتار به کاربری فعالیت و کسب و کار، ۹۵ هکتار به فضای مختلط و ۹۰ هکتار به فضای سبز و باز اختصاص داده شده است.

به گفته وی همچنین بیش از ۲۰۰ هکتار برای لایه های تثبیتی خدماتی در نظر گرفته شده و مقرر شد مراتب به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران نیز ارسال شد.

اشراقی تأکید کرد: بنا شد پروژه های محرک توسعه محدوده طرح، مبتنی بر رویکرد این طرح بوده و به صورت موردی توسط کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج نیز مورد رسیدگی قرار گیــــرد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج گفت: در صورت تحقق کامل طرح، ۱۵ هزار نفر به جمعیت این محدوده اضافه می شود.

وی افزود: در این جلسه با احداث مجتمع ایستگاهی مترو هلال احمر در زمینی به وسعت ۲۵۰۰ متر مربع در ۸ طبقه واقع در منطقه ۱۱ موافقت شد. همچنین با تغییر زیر پهنه محدوده ای به وسعت بیش از ۲ هکتار در محدوده خیـــــابان نلسون ماندلا واقع در منطقه یک از سکونت به فعالیت نیز موافقت شد.

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با طرح بازآفرینی محور فدائیان اسلام برگزار شد.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران شرکت بازآفرینی شهری ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شرکت بازآفرینی شهری ایران شهرداری تهران شهر تهران شرکت بازآفرینی شهری ایران اخبار کنکور کمیسیون ماده پنج فدائیان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور‌های دارای محدودیت تردد؛ جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد

مرکز مدیریت راههای کشور محورهای دارای محدودیت تردد را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، مرکز مدیریت راههای کشور اعلام کرد: - تردد از آزادراه تهران - شمال و محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است. همچنین ترافیک در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا هزارچم و محدوده سیاه بیشه سنگین است.

براساس این گزارش ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های سه راهی چلاو، بایجان، شنگلده و آب اسک گزارش شده و تردد در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) روان است.

براساس این اعلام این مرکز ضمنا محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی است.

مرکز مدیریت راههای کشور درباره آخرین وضعیت جوی اعلام کرد: بارش باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، سمنان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان و کرمانشاه گزارش شده است.

همچنین محور شریانی محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌گردد. همچنین محور غیرشریانی هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، سروآباد – پاوه، رباط پشت بادام – بیاضه، عسلویه – گله دار، طبس – بردسکن، بیرجند - شوشود مسدود است.

براساس این گزارش محدودیت‌های ترافیکی در استان‌های تهران، البرز، آزادراه تهران - شمال (جنوب به شمال)، محور چالوس (جنوب به شمال) اعمال می‌شود همچنین محدودیت تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر جنوب به شمال (آزادراه و محور فوق) اجرا گردید.

دیگر خبرها

  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد
  • تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد
  • محور‌های دارای محدودیت تردد؛ جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد
  • محور کندوان به سمت تهران یک طرفه شد
  • محور کندوان به سمت تهران یکطرفه شد