Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:09:04 GMT

مشکل آب آشامیدنی دهستان چقانرگس رفع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۰۲۷

مشکل آب آشامیدنی دهستان چقانرگس رفع شد

به گزارش خبرنگار مهر، در گذشته آب آشامیدنی روستاهای چقا درویش، جوره، چقا نقدلی و چقاکبود در سرابی از بالادست تأمین می‌شد، اما در چند سال اخیر، اختلاف بین روستاهای بالادست و پایین دست موجب قطعی آب برای این چهار روستای پایین دست شده بود.

اما در مهر ماه امسال، با اطلاع‌رسانی خبرگزاری مهر و پیگیری‌های محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و تلاش‌های کاکاوند، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، این روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعدادی از روستاهای دهستان چقانرگس به‌دلایل مختلف با مشکل کم آبی و قطع آب آشامیدنی به خصوص در فصل تابستان روبه‌رو بودند که در نهایت با درخواست‌های مکرر اهالی این روستاها، آب شُرب مورد نیاز اهالی با به‌سازی و راه‌اندازی یک حلقه چاه آب متروکه در نزدیکی این روستاها تأمین شد.

علیرضا کاکاوند با بیان اینکه این حلقه چاه حدود ۴۰ سال غیر فعال بوده، گفت: آب منطقه‌ای کرمانشاه برای تأمین آب مورد نیاز اهالی این روستاها مجوز تجهیز و راه اندازی این حلقه چاه را صادر کرده است.

وی افزود: در کمتر از یک ماه عملیات اجرایی راه اندازی این چاه قدیمی انجام و آب به روستاهای هدف تزریق شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: برق این چاه با همکاری شرکت توزیع برق استان در کمترین زمان ممکن وصل شد.

کاکاوند با تاکید بر فرهنگ استفاده صحیح از آب، گفت: هم‌اکنون آب شُرب این روستاها وصل است و هیچ‌گونه مشکلی از لحاظ کمبود و کیفیت آب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کنتورگذاری در این روستاها انجام نشده است، از مردم خواست با مدیریت مصرف آب همکاری لازم را با شرکت آبفا انجام بدهند.

کد خبر 5053732

منبع: مهر

کلیدواژه: آبفا کرمانشاه شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه نیروی انتظامی مشهد هفته ناجا آب آشامیدنی شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی عصر سه‌شنبه در نشست با معاون امور دهیاری‌های وزارت کشور با تشریح اقدامات دولت در سطح روستاها اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت ایران قوی اقدامات ارزشمندی در همه بخش‌ها در سطح روستاها انجام شد که رضایت‌مندی خوبی بین مردم شاهد هستیم هر چند تا نقطه مطلوب فاصله است.

وی افزود: به حمدالله اتحاد و همدلی خوبی بین اعضا شوراها و دهیاران در سطح شهرستان شاهد هستیم که خروجی آن خدمت بی منت به مردم است.

فرماندار دشتی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی در سطح روستاها اجرای طرح‌های اشتغالزایی است که تاکنون توفیقات خوبی حاصل شد ولی هنوز باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم تسهیلات لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و درآمدزا به شهرستان تزریق شود.

بحرانی بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان نیاز است ماشین آلات لازم به دهیاران برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم اختصاص داده شود.

کد خبر 6086985

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی