Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام حسین حکمتیان چهارشنبه شب در گفت و گو باخبرنگار ایرنا با قدردانی از احساس مسئولیت شرکت طبیعت برای حفظ سرمایه های طبیعی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت:این دستگاه های دمنده به قیمت ۹۰۰ میلیون ریال خریداری شده است.

وی بیان کرد: دستگاه های دمنده با هدف جلوگیری از پیشروی دامنه آتش در مراتع و مهار حریق بکار گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد توضیح داد: دستگاه دمنده با شدت بسیار زیاد هوا را به سمت آتش هدایت کرده و مانع از پیشروی آن به سمت جلو می شود.
حکمتیان اضافه کرد: این دستگاه علاوه بر پیشگیری از پیشروی آتش به سمت مراتع، موجب خاموش شدن حریق نیز می شود.
وی اظهار داشت: دستگاه های دمنده با سوخت بنزین کار می کند و بسیار سبک و قابل حمل هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:پیش از این۲۰۰ دستگاه دمنده برای اطفای حریق در عرصه های طبیعی در اختیار امدادگران منابع طبیعی استان قرار داشت.
حکمتیان ابراز داشت: با توجه به نقش دستگاه های دمنده در کاهش خسارت در آتش سوزی ها از خیران و طبیعت دوستان انتظار می رود یاری گر منابع طبیعی برای خرید این تجهیزات باشند.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر یک میلیون و ۴۰۰هزار هکتار جنگل و مرتع دارد که ۸۰درصد پوشش جنگل های استان از گونه درختی بلوط تشکیل شده است.

برچسب‌ها آتش سوزی مراتع جنگل کهگیلویه وبویراحمد منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع جنگل کهگیلویه وبویراحمد منابع طبیعی آتش سوزی مراتع جنگل کهگیلویه وبویراحمد منابع طبیعی اخبار کنکور کهگیلویه وبویراحمد دستگاه های دمنده منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر